גולשים אשר מחפשים דבר מסוים בגוגל, מקבלים בעת החיפוש שלהם רשימה מדורגת של אתרים עם הביטוי אותו הם חיפשו, החל מהעמוד הראשון והאלה.
מי שלא מגיע מתחום השיווק באינטרנט, סבור שמדובר בדירוג רנדומאלי של אתרים או בדירוג שנקבע על פי גודל החשיפה לקהל. אך גושים שמכירים את מערכת גוגל אדוורדס, יודעים שאין מדובר ברשימה רנדומאלית ולא ברשימה שמבוססת על פופולאריות. של האתרים.
גוגל אדוורדס היא מערכת שחברת גוגל יצרה בשנת 2000 על מנת לאפשר למפרסמים ליצור מודעות בגוגל ולעזור למקדמי אתרים
לקדם אתרים בכל תחום שהוא. למערכת שני ענפים. ענף שמיועד לפרסום בתשלום בגוגל, וענף שמיועד לקידום אורגני (SEO) בגוגל., שני הענפים מציגים את הביטויים הפופולאריים ביותר בגוגל ויוצרים עבור מקדמי אתרים את הבסיס לעבוד איתו, הן עבור פרסום ממומן והן עבור פרסום אורגני.
לפני שנסביר כיצד משתמשים בגוגל אדוורדס, אנחנו רוצים לציין שכל בעל אתר וכל מי שרוצה לפרסם בגוגל, חייב לדעת כיצד המערכת הזאת עובדת ולהיות רשום בה (הרישום מתבצע באמצעות חשבון סטנדרטי של גוגל).
כיצד עובדים עם גוגל אדוורדס
העבודה על גוגל אדוורדס היא מאוד פשוטה וכל אחד יכול להתנסות בה. יחד עם זאת, אנשים בלי רקע בתחום בכלל, יכולים ללמוד את הנושא בעזרת קורס קידום אתרים שבו מלמדים לרוב גם קידום אורגני וגם קידום ממומן. להרחבה על ההבדלים בין הגישות קיראו את המאמר שכתבנו – "קידום אורגני או ממומן".
בשביל לפרסם פרסומות בגוגל או לקדם את עצמנו במנוע החיפוש (קידום אורגני), אנחנו צריכים לדעת אילו ביטויים שקשורים לתחום העיסוק שלנו הגולשים מחפשים. נניח שאנחנו מדבירים, אז אנחנו נחפש מה הם הביטויים הפופולאריים ביותר בתחום של הדברה בשביל שנפרסם את עצמנו תחת אותם ביטויים. כך כשהגולש יכתוב אותם בגוגל, אנחנו נופיע ראשונים בדירוג.
מלבדנו, סביר להניח, יש עוד עסקים שמעוניינים להתפרסם תחת אותם ביטויים. לכן גוגל יוצרת מכרז על פי ערכים שהיא קובעת לכל ביטוי. אם ברצוננו לפרסם את עצמנו בביטוי מסוים, עלינו להחליט מה הוא הסכום שאנחנו מעוניינים לשלם עבור אותו ביטוי. על מנת ליהנות מפרסום נרחב ובמקומות איכותיים, עלינו לשלם יותר מהסכום המינימאלי שגוגל דורשת עבור אותו ביטוי.
גוגל מאפשרת לנו להחליט איפה אנחנו רוצים לפרסם (מנוע חיפוש, רשת השותפים, מודעות אדסנס באתרים), באילו שעות, באילו שפות ועל פי פרמטרים נוספים, זאת בשביל שנוכל ליהנות מחשיפה אופטימאלית, מבחינת כמות גולשים ואיכות פרסום.
אחרי שקבענו את הביטויים בהם נרצה למקד את הפרסום שלנו, עלינו ליצור את המודעה עצמה. גוגל קבעה כללים מאוד ברורים ליצירת מודעה. המודעה יכולה לכלול כותרת של עד 25 תווים, טקסט מודעה עד 70 תווים, ויש להוסיף 35 תווים עבור כותרת לאתר. המודעה תקשר לעמוד אותו נבחר, זה יכול להיות עמוד הבית של האתר, עמוד פנימי בו או עמוד נחיתה מיוחד.
על מנת לבחון האם המודעה טובה או לא, אנחנו יכולים להסתכל על ציון האיכות שגוגל מעניקה לה. לכל מודעה גוגל נותנת ציון על פי הרלוונטיות שלה, זמן טעינת העמוד אליה היא מקושרת, האופן בו היא כתובה ועל פי פרמטרים נוספים. ככל שהציון יהיה גבוה יותר, כך המודעה תפורסם במיקום טוב יותר ואנחנו גם נשלם עליה פחות.
בשביל מה צריך מודעות גוגל
מטרתן של מודעות גוגל היא למשוך גולשים לאתר או לעמוד נחיתה דרך ביטויים מסוימים. אנחנו נשתמש במודעות גוגל כאשר אנחנו רוצים לפרסם את עצמנו בביטויים שיש להם חיפושים רבים ויהיה לנו מאוד קשה לקדם את האתר שלנו בהם דרך קידום אורגני. לכן נעדיף ליצור עבורם מודעות פרסום בתשלום בשביל לגרום לגולשים להקליק עליהן ולהיכנס לאתר שלנו.
אומנם המודעות עולות הרבה יותר כסף מאשר קידום ביטויים באופן אורגני, אך הן מובילות אותנו לחשיפה במקומות איכותיים בגוגל הצורה הרבה יותר מהירה ומאפשרות לנו ליהנות מקהל גולשים רב יותר בזמן קצר יותר.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020