האם במסגרת כתיבת תוכן לאתרים חשוב להקפיד על עברית נכונה גם כשביטויי החיפוש שגויים תחבירית?
זה לא סוד שכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט צריכה להכיר גם במנוע החיפוש של גוגל. בכל פרויקט של כתיבת תוכן לאתרים חשוב מאד לדעת מהם ביטויי המפתח המרכזיים שצריכים לעמוד בחזית. אולם, מה קורה כשהגולשים מקלידים במנועי חיפוש ביטויים לא נכונים תחבירית? למשל, "צימר בריכה מחוממת", "עורך דין תל אביב גירושין", "מאלף כלבים שיטה חיובית" וכו'.
בעבר, ההתמקדות בכל כתיבת תוכן הייתה קודם כל בגוגל. המרדף אחר ביטויי חיפוש מדויקים הוליד טקסטים שביקשו להציג את הביטויים השגויים כמות שהם. כותבי תוכן התגאו בטקסטים עם משפטים שבורים ולקויים כמו "צימר בריכה מחוממת הוא רעיון מוצלח לבילוי עם המשפחה" או "כשאתם עורכים הסכם ממון התייעצו עם עורך דין תל אביב גירושין". זו הייתה טכניקה בעייתית גם מבחינת הגולשים וגם מבחינת גוגל. בהקשר זה, אפשר גם לקרוא את המאמר שלנו – כתיבת תכנים על נושאים משעממים.
הגולשים, שחיפשו מידע איכותי ואמין, נתקלו בתכנים חסרי כל הגיון תחבירי. למרות שהם לא בוגרי האקדמיה ללשון העברית, מחקרים מצאו שהאמינות של הטקסטים הלקויים הייתה בשפל. במקביל, גוגל הבינה שטקסטים לקויים פוגעים במוניטין של מנוע החיפוש.
הזמנים משתנים
כל זה היה בעבר והיום הזמנים השתנו. עדכונים באלגוריתם של גוגל, אשר התקדם מאד בתוך שנים ספורות, הביאו לכך שאין עוד צורך בכתיבה לא נכונה. להפך, כתיבת תוכן לא מקצועית שמעדיפה את גוגל על פני הגולשים תגרום לאתר נזק בטווח הקצר ובטווח הארוך.
אתר אינטרנט עם תוכן לא איכותי גורם לגולשים לנטוש אותו ולעבור מיד וללא היסוס למתחרים. כן, גם אם הוא ממוקם מעליהם בתוצאות החיפוש. הנטישה הזו מסמלת לגוגל שהטקסט באתר לא מספק את המידע הדרוש והתוצאה עלולה להיות דרדור במיקומים. כמו כן, מנועי החיפוש של גוגל יודעים לאתר שגיאות כתיב וטעויות תחביר בתכנים (גם בעברית). כשהאלגוריתם של גוגל מזהה שתכנים מסוימים באתר נכתבו לטובת קידום ולא לטובת הגולשים, האתר עלול להיענש. עונש שיכול לבוא לידי ביטוי בגלות בעמודי החיפוש האחוריים. אם המצב גרוע ביותר, האתר יתקשה להתאושש.
אז מה עושים? כתיבת תוכן איכותי
כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט בשנת 2016 היא בראש ובראשונה כתיבת תוכן איכותי. אמנם כדאי לערוך מחקר מילות מפתח לפני כתיבת התכנים לאתר, אך הנתונים הללו צריכים להיות רק במעטפת. לדוגמה, גם אם החיפוש הרלבנטי לעסק הוא "צימר בריכה מחוממת", מותר וצריך להתפשר על "צימר עם בריכה מחוממת". ראשית, מנועי החיפוש של גוגל יודעים לעשות את החיבור בין "צימר עם בריכה מחוממת" לבין "צימר בריכה מחוממת". שנית, הגולשים מעדיפים שהשפה תהיה נקייה והם נוקטים במדיניות של אפס סובלנות כלפי שגיאות בעברית.
בכל כתיבת תוכן לאתרים צריך להתמקד אך ורק בדבר אחד. ערך מוסף לגולש. התפיסה הרווחת היא שכאשר האתר מספק לגולשים מידע רלבנטי ומקצועי, הנראות בעמודי התוצאות של גוגל תהיה בהתאם. במקביל, תוכן איכותי משפר את הפונקציונאליות של האתר (בכל הנוגע להמרת גולשים ללקוחות) והצלחת העסק היא רק עניין של זמן.
אם אתם מתקשים בכתיבת התכנים תוכלו להתקשר עם כותבים מקצועיים. כותבי תוכן שיידעו כמעט תמיד לשלב גם את ביטויי החיפוש וגם את השפה העברית במלוא הדרה. התוצאה תהיה טקסטים קולחים, קריאים, נקיים ומניעים לפעולה. טקסטים שבאמצעות בחירת מילים נכונות הופכים גולשים ללקוחות.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020