קידום אתרים במחיר זול מושך בעלי אתרים רבים שמחפשים פיתרון מהיר לקידום האתר שלהם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל.
ולמרבה הפלא (או שלא), יש בשוק לא מעט חברות שמציעות בדיוק את הפתרון הזה: קידום אתרים במחיר של כמה מאות שקלים או אפילו אלף ₪, לפעמיים גם עם התחייבות לתוצאות – לא קודמת – לא שילמת.
אבל האם באמת אפשר להציע קידום אתרים רציני במחיר זול? בואו נראה… קידום אתרים בסיסי דורש לפחות את כל הפעולות הבאות:
- מחקר מילות מפתח ומתחרים – אילו ביטויי חיפוש הגולשים מחפשים, כמה מתחרים יש בכל ביטוי וכמה הם חזקים.
- אופטימיזציה לאתר ולתכנים שלו – שילוב של מילות המפתח בכל החלקים הרלוונטיים באתר ובתכנים שלו, כולל כתיבת תכנים חדשים ועריכת תכנים קיימים.
- בניית היררכיה מתאימה – הקפדה על מבנה קישורים פנימיים נכון, ניווט קל ונוח (כולל תפריטים) וכו'.
- תיקון שגיאות וסקירת המצב הכללי של האתר – תיקון שגיאות שגוגל מוצא דרך כלי מנהלי האתרים וסקירת המצב הכללי של האתר.
- בניית קישורים חיצונים – בנייה של קישורים איכותיים שיצביעו על האתר ממקורות חיצונים, כלומר אתרים אחרים ברחבי הרשת שהם בעצמם אתרים שנבנו בצורה מקצועית ועברו את כל שלבי הקידום שתיארנו כאן. בדרך כלל בניית הקישורים הזו נעשית בצורה של כתיבת מאמרים לאותם אתרים אשר בתוכם שותלים את הקישורים.
כל שלב כזה בתהליך של קידום אתר יכול לקחת לא מעט שעות עבודה, וביחד אנחנו מגיעים לתהליך כולל שלוקח עשרות שעות עבודה בחודש, כעת נשאלת השאלה איך בדיוק אפשר לתת לפרויקט כזה תקציב של כמה מאות שקלים בלבד לחודש, והתשובה היא שלרוב אי אפשר…
הכירו את שיטות הכובע השחור
חברות שמציעות קידום אתרים זול בדרך כלל משתמשות בקיצורי דרך שנקראים גם שיטות קידום אתרים כובע שחור. אלו הן כל מיני שיטות מהירות במיוחד שאמנם מעלות את האתר של הלקוח למעלה תוצאות החיפוש בגוגל, אבל גם יכולות להוריד אותו באותה המהירות בדיוק…
דוגמאות לשיטות כאלו הן בניית קישורים מהירה במיוחד, שימוש בהרבה מילות מפתח בצפיפות מאוד גבוהה (שיטה שכיום עובדת הרבה פחות טוב מאשר בעבר ,אבל עדיין משתמשים בה) או אפילו ניסיון לפגוע במתחרים על ידי הפצצת האתרים שלהם ב – "קישורי זבל".
המשותף לכל השיטות האלו הוא שהן נוגדות את הקווים המנחים של גוגל למנהלי האתרים ולכן יכולות כאמור להרחיק חלקים מהאתר או את האתר כולו מגוגל. במקרה כזה, בעל האתר צריך להוכיח שהוא תיקן את דרכיו, ובדרך כלל מדובר בתהליך לא פשוט שיכול לקחת גם יותר מחודש, זמן שבו האתר מאבד חלק גדול מהנראות שלו ומפסיד לקוחות פוטנציאלים. תפסת מרובה לא תפסת…
פראיירים לא מתים…
בנוסף לשיטות כובע שחור, יש חברות רבות שפשוט לא עושות את מה שהן אמורות לעשות ועובדות בחוסר שקיפות מול הלקוחות שלהם. כלומר, הן לא מציגות ללקוחות שלהן דו"ח חודשי ואת פעולות הקידום שבוצעו במהלך החודש. לפעמיים הן אמנם עושות פעולות מסוימות, אבל מדובר בעשייה חלקית מאוד ומחופפת בהתאם למה שהלקוח שילם להן…
אם הלקוח מנסה לברר מה קורה עם האתר שלו, הן ינפנפו אותו בתירוצים שונים : שהקידום לוקח זמן (מה שבאמת נכון, אבל לא משנה אם לא עושים שום דבר…), שיש באתר המון בעיות שצריך לתקן, שממש עוד יומיים הוא יתחיל לראות תוצאות וכך הלאה וכך הלאה… בינתיים הלקוח כבר שילם מראש את הכסף, אבל תוצאות הוא לא ממש רואה, ובמקרים רבים הוא גם יתקשה להחזיר לעצמו את הכסף בלי לתבוע את החברה, פעולה שלא כולם ממהרים לעשות (גם בבית משפט לתביעות קטנות).
לפעמיים אפשר דווקא לקדם בזול
למרות כל מה שנאמר כאן, יש להסביר שיש גם חברות מקצועיות שמציעות קידום אורגני בזול, בעיקר אם מדובר על פרילנסרים לקידום אתרים שההוצאות שלהם קטנות יותר. הכול תלוי עד כמה מתאמים ציפיות מול הלקוח. כלומר, אם הלקוח יודע שיבוצעו פחות פעולות לחודש בהתאם לתקציב שיש לו ולכן הוא ייראה תוצאות יותר לאט, אז הכול בסדר. יחד עם זאת, במקרה כזה הכול צריך להיות מסודר בחוזה לטווח ארוך: מה בדיוק מבצעים בכל חודש, כמה מילות מפתח בוחרים, כמה קישורים בונים וכך הלאה…
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020