מידע באינטרנט מועבר באמצעות אתרים שונים ומגוונים. גולשים נחשפים לתכנים שונים שחלקם שמגיעים במלל, תמונות, ציורים, גרפיקות ועוד אמצעים. הצורך והרצון של בעלי האתר הוא למשוך את תשומת הלב הגולשים ולספק את המידע בצורה הברורה ביותר שניתן. בניית אתר אמורה להתחשב פרמטרים אלו ואחרים נוספים. קיימים מספר כללי ברזל וכללים אחרים משלימים וכולם נועדו לצורך בניית אתר אינטרנט מושלם.
להלן 10 כללים חשובים
- אפיון קהל היעד – בעל האתר חייב להגדיר לעצמו את קהל היעד והפילוח נועד לכוון את המסרים בצורה ממוקדת אליו. הפילוח נעשה על פי מין, גיל, אזורים גיאוגרפיים וכדומה. על פי הפרמטרים המתקבלים ייבחרו אלמנטים כגון הצבעים המאפיינים של האתר וסוגי המסרים.
- אפיון מבנה האתר – האתר חייב להיות אסתטי, נוח לגלישה, ברור ונעים לעין, ולכן אין להכניס בו מידע מוגזם ואשר אינו נחוץ. התמקדות בהעברת המסרים הנדרשים ביותר הכרחית.
- מבנה דף הבית – דף הבית הינו חשוב ביותר בגלל שהוא, בעצם, כרטיס הביקור של האתר. מנגד יש צורך לייחד אותו ביחס לדפי בית של אתרים מתחרים. יש לבחור את המבנה והעיצוב שכוללים הרמוניה נכונה בין מלל ותמונות תוך כדי שימוש בצבעים מתאימים ומושכי עין.
- בידול – הן דף הבית והן הדפים הפנימיים חייבים להיות בעלי מבנה דומה. גולשים המתרשמים מדף הבית יגיעו לדפים הפנימיים ושם אמור להיות מידע המנחה אותם להמשך גלישה ופעילות אחרת הכוללת: השארת פרטים, יצירת קשר, רכישות וכדומה.
- הנעה לפעולה – בעת חשיבה על אפיון האתר יש להגדיר את הפעולות שיניעו את הגולש לפעולה באתר. הנעה לפעולה היא פועל יוצא של עבודת גרפיקה נכונה, תוכן מדויק ותכנות מושלם.
- עיצוב דף הבית – תכנון נכון משפיע רבות על חוויות השימוש באתר. יש להקפיד על עיצוב מדויק ובחירת צבעים, מידע ותוכן שמשתלבים אלו באלו בהרמוניה נכונה. ניתן לעצב את דף הבית באופן מעט שונה מהדפים הפנימיים ולנסות להבליט אותו על אחרים מתחרים בקטגוריה.
- דפים פנימיים – צריך לבחור את התוכן הממוקד והמתאים ביותר לעמודים הפנימיים. העמסת תוכן מיותר מעייפת את הגולשים אשר מאבדים עניין ומדלגים הלאה. קבלת מידע בצורה קליטה תותיר זמן בידי הגולש ליצירת קשר ולהנעה לפעולות אחרות נוספות.
- בחירת פלטפורמת פיתוח – בחירת פלטפורמה נועדה לעבודה קלה ונכונה. יש צורך למלא, להוריד, ולשנות תוכן בקלות. ניתן למצוא פלטפורמות סגורות או אחרות בעלות קוד פתוח המאפשר שינויים. הצורך הוא לבנות אתר ללא מגבלות ובמינימום תלות בפלטפורמה.
- בדיקת תקינות – בדיקה כללית באמצעות המחשב והטלפון הנייד כדי לבדוק שהכול עובד וקריא לחלוטין, שהקישורים פועלים וכדומה. כל זה נחוץ לפני העלאת האתר לאוויר.
- אופטימיזציה – תחזוקה שוטפת על בסיס קבוע כדי לבדוק את האתר ולתקן ליקויים קיימים בו.
אלו כללי ברזל שיש לשמור עליהם בדרך לבניית אתר מוצלח.
Latest posts by Market Pro (see all)
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020