קידום ממומן בגוגל הוא קידום של מודעות ממומנות בתשלום. בניגוד לתוצאות האורגניות, המודעות האלו מסומנות בסימון מיוחד של "מודעה" והן גם מופיעות בצידי המסך או מעל לתוצאות החיפוש האורגניות ולא במרכזו. בעבר כתבנו מדריך של פרסום ממומן למתחילים.
רוב המודעות הממומנות אינן מפנות לאתרים שלמים, אלא למעין פליירים מקוונים הידועים גם כדפי נחיתה. דפי נחיתה אלו כוללים לרוב סלוגן שיווקי, תיאור קצר של המוצר או השירות וכפתור קריאה לפעולה ("צור קשר" או "קנה עכשיו").
כמו כן, הפרמטרים שלפיהם נקבע הסדר של התוצאות הוא שונה ואינו מורכב בהכרח רק מהרלוונטיות של התוצאות, אלא גם מן השאלה כמה כל מפרסם מוכן להשקיע כדי שדווקא הפרסומת שלו תופיע במקום הגבוה ביותר (יש כמובן גם פרמטרים נוספים בהם ניגע בהמשך).
תמחור של קמפיין ממומן
מלבד הסכום הישיר שמשולם לגוגל, צריך לזכור שיש גם עלויות נוספות עבור ניהול קמפיינים בגוגל כמו הסכום שמשולם למנהל הקמפיין עבור הניהול שלו והקמת דפי הנחיתה. כמו כן, החלק של הקמפיין הממומן מכלל עוגת הפרסום של האתר עומד לרוב על כ – 15%-20%… (היתר מוקדש לערוצים אחרים כמו שיווק בפייסבוק או קידום אורגני בגוגל).
איך מתחילים לפרסם?
כדי להתחיל לפרסם, עלינו קודם כל לבחור את מילות המפתח הכי רלוונטיות למודעות שלנו. לכל מילה יש תמחור שונה אותו נוכל לראות באמצעות מתכנן מילות המפתח. לדוגמה, אם יש לנו עסק לקידום אתרים נוכל לראות את רשימת המילים הבאה :
כמו שאפשר לראות, עבור כל מילת מפתח יש לנו את ממוצע החיפושים בחודש, את רמת התחרות בין המפרסמים השונים ואת הצעת המחיר המוצעת שהיא למעשה הממוצע לקליק שמפרסמים היו מוכנים לשלם עבור המילה הזו (בדוגמה שלפנינו המספרים די גבוהים, אבל יש גם מילות מפתח בכמה שקלים בודדים).
חשוב גם לדעת שרמת התחרותיות יכולה להשתנות במהלך היום. לכן למשל, מודעות שקשורות לחיי לילה יהיו יקרות יותר בשעות הערב והלילה מאשר בשעות היום.
בניית הקמפיין
באופן בסיסי, נוכל לבצע ניהול קמפיינים בגוגל גם בעצמנו, למרות שאם אנחנו רוצים להשיג את המקסימום, רצוי לתת למישהו מקצועי לעשות זאת.
בכל אופן, לאחר שיש לנו את רשימת מילות המפתח, אנחנו יכולים לגשת אל בניית הקמפיין דרך העורך של Google Adwords. בעורך זה נוכל לבחור אם אנחנו מעוניינים ביצירת מודעות שיופיעו רק בתוצאות החיפוש או גם באתרים שנמצאים ברשת השותפים של גוגל (רשת המדיה).
בשלב הבא נבחר את התקציב היומי שלנו ואת הצעת המחיר שהיא ברירת מחדל לקליק, כלומר, כמה לכל היותר נרצה לשלם על כל לחיצה. בהתחלה לא סביר שנדע בדיוק מה נרשום, אבל לאחר שיסתבר לנו כמה לחיצות מובילות בממוצע למכירה אחת, נוכל למלא את הערך הזה בצורה יותר מדויקת (למשל, אם בממוצע כל ארבע לחיצות מובילות למכירה בשווי 20 ₪, אז נוכל לבחור מקסימום 4 ₪ לכל לחיצה).
כמו כן, למי שלא רוצה להסתבך או רק מתחיל עם Adwords , ישנה גם אפשרות לתת ל – Adwords לנהל את התקציב היומי על מנת לקבל מקסימום קליקים.
מה עוד משפיע על העלות של פרסום בגוגל?
עד כה הסברנו על העלות לקליק בצורה די כללית, אבל חשוב לדעת שלכל מודעה שמפורסמת ברשת האתרים של גוגל יש גם פרמטר חשוב נוסף שנקרא בשם ציון איכות. ציון האיכות קובע למעשה עד כמה המודעה איכותית. איכות המודעה נקבעת בעצמה לפי הפרמטריים הבאים :
- התאמה בין מילות המפתח למודעה (לכן חשוב למקד כל מודעה למילות מפתח שרלוונטיות אליה ולא להתעצל ליצור עוד מודעות)
- התאמת דף הנחיתה למודעה
- אחוזי הלחיצות / CTR (כמה משתמשים בסך הכול לחצו על המודעה מתוך כל אלו שצפו בה)
- הביצועים של מודעות אחרות בחשבון
ציון איכות גבוה יותר, משמעותו מודעה שתופיע במקום גבוה יותר ומחיר נמוך יותר לכל קליק.
לסיום, אפשר לצרף לכל מודעה גם תוספות שונות כמו לדוגמה מספר טלפון להתקשרות מניידים או קישור לאפליקציה, ככל שהמודעה עשירה יותר, כך הציון הכולל שלה עולה. ציון זה נקרא בשם Adrank והוא מורכב מרמת התחרותיות + ציון האיכות + התוספות השונות. ושוב פעם, Adrank גבוה משמעותו מיקומים גבוהים יותר ותשלום נמוך יותר מהמחיר המקסימאלי אותו אנחנו מוכנים לשלם לכל לחיצה.
להרחבה תוכלו לצפות בוידיאו הבא :
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020