כתיבת מאמרים היא פרקטיקה ידועה של קידום אתרים ובמהלכה כותבים תכנים לאתרי אינטרנט בצורה של מאמרים קצרים או בינוניים (בדרך כלל באורך שבין 400 ל – 600 מילה).
קידום באמצעות מאמרים
מאמרים אלו הם חשובים מאוד לגוגל מכיוון שגוגל קורא בעיקר את הטקסטים של אתרי אינטרנט ועל פיהם הוא מנתח את ההקשר הנושאי של כל דף ודף באתר. לכן, נהוג לשלב בתוך המאמרים האלו ובכותרות שלהם גם מילות מפתח (ביטויי חיפוש אותם מקלידים הגולשים) שמכוונות את גוגל להבין במה עוסק המאמר כולו וגורמות לו לדרג את הדף במקום גבוה יותר על ביטויים אלו.
מלבד זאת, בתוך המאמרים שותלים גם קישורים למאמרים אחרים בתוך האתר או דפים אחרים מרחבי הרשת. קישורים אלו נועדו לחזק את הדפים אליהם הם מקשרים והם נחשבים לקישורים איכותיים יותר מאשר קישורים שנמצאים סתם כך בתוך הדף, לדוגמה, בפסקאות טקסט קצרות יותר ומנותקות הקשר או בתחתית שלו (מה שנקרא "קישורי פוטר").
מאמרים – לא רק לגוגל
מאמרים משמשים לא רק למטרות קידום, אלא גם ובעיקר – עבור הגולשים שקוראים את האתר, ולכן חשוב שהם יהיו איכותיים ומניעים לפעולה : אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת מאיפה יגיע הלקוח הבא שלנו.
מלבד זאת, גם לגוגל יש יכולת טובה היום להבחין בין מאמרים איכותיים לבין מאמרים לא איכותיים (במיוחד מאז השחרור של אלגוריתם פנדה), כך שהאיכות אף פעם לא יכולה להזיק…
לכן, רצוי להימנע מכתיבת מאמרים לקידום אתרים בלבד ובאיכות נמוכה שמיועדים אך ורק לאתרי מאמרים או אתרי לווין (אתרים המאגדים בתוכם הרבה מאוד מאמרים ונועדו בעיקר לשתילת קישורים, כפי שהסברנו קודם לכן). במקום זאת, רצוי תמיד למקם את המאמרים באתרים שיש להם ערך לגולש ומהווים אתרים כמה שיותר ראשיים ומרכזיים.
שמעתם על השירות שלנו לבניית קישורים? כל המידע כאן >>
שיווק באמצעות תוכן
ואם כבר נגענו בנושא האיכות של מאמרים, יש להסביר מושג חשוב – "שיווק באמצעות תוכן". שיווק באמצעות תוכן הוא למעשה כתיבת מאמרים שהם לא שיווקים גרידא, אלא נותנים ערך מוסף כלשהוא לקורא למרות שהם כן אמורים למכור את השירותים או המוצרים של החברה / מותג בטווח הארוך. לדוגמה, אם יש לי חברה לבניית אתרים, אני לא אכתוב מאמר על "כל הסיבות לבנות אתר דווקא אצלי", אלא "חמישה טיפים לבניית אתרים מנצחים". מבינים את ההבדל?
שיווק באמצעות תוכן בונה אמון אצל הצרכן כך שהוא הופך לקורא נאמן יותר ויש סיכוי גבוה יותר שאם הוא יזדקק אי פעם לשירותים שונים או ירצה לרכוש מוצר, הוא יעשה את זה דווקא אצלנו.
בגלל היתרונות המרובים של שיווק באמצעות תוכן והעובדה שהגולשים היום נעשים עיוורים לחומרים שיווקים קלאסיים, באנרים וכו', הרי ששיווק באמצעות תוכן נעשה היום מצרך כמעט חובה בארגז הכלים של כל מנהל תוכן או בעל אתר שרוצה לשווק את העסק שלו.
איפה למקם את המאמרים?
מאמרים לקידום אתרים אפשר למקם בכמה מקומות שונים באתר:
1.בתוך פינת מאמרים ייעודית – לא תמיד מומלץ מכיוון שהגולשים לא ייראו את המאמרים האלו וגם גוגל עשוי לתת להם חשיבות נמוכה בגלל המיקום שלהם בהיררכיה של האתר. בדרך כלל משתמשים בטקטיקה הזו רק אם אתר איתו רוצים להחליף מאמרים, לא מוכן לשים את המאמר שלנו אצלו במקום אטרקטיבי יותר…
2.מקושרים מעמוד הבית או מכל דפי האתר (באמצעות התפריטים) – אלו כבר מאמרים שבונים את השלד של האתר ולכן החשיבות שלהם הן בעיני גוגל והן בעיני הגולשים עולה.
3.בלוג – אתרים רבים פותחים בלוג ושותלים בו מאמרים, וכך הם יכולים לנצל את היכולות של בלוגים כמו כתיבת תגובות, בלוגרול (יצירת קישורים) לבלוגים אחרים, מבחר אינסופי של תוספים, ועוד…
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020