כאשר אנו מחפשים מידע לגבי שירותים או מוצרים בנישה או בתחום מסוימים, מיד אנו ניגשים אל המחשב, והנה Google, רק מחכה שנעשה בו שימוש. ואז לאחר שהקשנו את צמד או שרשרת המילים שיובילו אותנו לאתרים הנכונים, אנו מחפשים ומשוטטים בין האתרים ומגיעים לאתר שהכי מצא חן בעינינו וקלע בול למטרה. זו הסיבה שכל עסק היום זקוק לבניית אתר אינטרנט, בכדי שכאשר נזדקק לשירות שקשור אליו, נוכל למצוא ולקבל את כל הפרטים הרלוונטים פרוסים לנגד עינינו. אבל מה אם אנחנו מחפשים שירות ממש ספיציפי, או מוצר אחד מסוים?, כאן נכנס דף הנחיתה לתמונה. אז מה בעצם ההבדל בין אתר אינטרנט ודף נחיתה, במה עדיף לנו להשקיע יותר והאם אפשר לנצל את שניהם למטרות העסק שלנו? על כל השאלות הללו ועוד, נענה במאמר הבא – בניית אתר או דף נחיתה.
בכדי להבין את ההבדלים לעומק ניקח לדוגמא עסק שמספק ללקוחותיו את כל השירותים והמוצרים הקשורים לעבודות עץ.
כאמור, כשאנו מחפשים שלל מוצרים ו/או שירותים, נוכל לבחון זאת באתר ולראות כי העסק מספק שירותי גילוף, צביעה, בניית רהיטים, דקים, פרגולות, ספסלים, פרקטים וכדומה. אבל מה אם אנחנו מעוניינים במוצר ספיציפי אחד? מחפשים חברה או עסק שמתמחים בבניית פרגולה לחצר לדוגמא.
כאן טמון ההבדל. כאשר מגיע הקיץ ועם ישראל מחפש פתרונות הצללה ייחודיים, זה הזמן לנצל את יתרונותיו הרבים של דף הנחיתה ולפנות לצורך ספיציפי של קהל יעד המעוניין בבניית פרגולה לחצר.
אז למעשה, אתר אינטרנט מספק לנו הגולשים קשת רחבה של שירותים ומוצרים בעוד דף נחיתה מספק לנו מוצר או שירות אחד ומייד. דף נחיתה הוא עמוד אחד בעוד כמה דפי נחיתה מכונים ״מיני סייט״. מטרתו של דף הנחיתה הוא ללכוד את עיני הלקוח בהקשר של הצעה, מבצע או הטבה שהעסק נותן על מוצר או שירות ספיציפי. יחד עם זאת, לרוב דף הנחיתה יניע את הגולש לפעולה והרעיון הוא לגרום לגולש ליצור קשר עם העסק, במטרה שיוכל להתעניין ולקבל עוד פרטים לגבי אותו הטבה.
אז מתי נשתמש בכל אחד מהם?
ובכן, האתר שלנו תמיד קיים. הוא מקודם על ידי חברה או פרילנסר העוסקים בקידום אתרים, התכנים בו משתנים, מועלים אליו סרטונים ותמונות. הוא פשוט שם. לעומת זאת, דך הנחיתה יפורסם כאשר נרצה לקדם שירות או מוצר ספיציפיים, אך לתקופה שהיא מוגבלת. דף הנחיתה הינו חיצוני לאתר והוא מאפשר לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים, בעוד האתר ממשיך לספק את המידע לגולשים שמגיעים אליו דרך מנועי החיפוש.
מדוע כדאי שיהיה לנו את שניהם?
ובכן אם אתם בעלים של עסק או חברה, אך לא כולם מכירים אתכם, כלומר המיתוג שלכם עדיין לא חזק בתודעה של רוב הציבור, כדאי שיהיה לכם אתר אינטרנט. כך, אם גולש שהגיע לדף הנחיתה שלכם, רוצה לבדוק על העסק, הוא חוזר למנוע החיפוש ומוצא ספיציפית אתכם.
- בניית אתר או דף נחיתה - 24 בינואר 2016