מה חשוב לדעת בבניית אתר תדמית, ולמה מומלץ לך לעשות זאת בהקדם
אם יש בבעלותך עסק, כדאי שיהיה לך גם אתר אינטרנט, שהוא היום כרטיס הביקור הכי יעיל שיכול להיות לך, כי הדרך הכי טובה להציג את שירותיך ואת הפעילות העסקית שלך היא בבניית אתר תדמית.
אילו סוגי אתרים קיימים, ולמה דווקא אתר תדמית יהיה נכון עבורך?
לסוחרים אינטרנטיים ומשווקי מוצרים שמעוניינים להגיע לקהל רחב דרך הרשת, מומלץ לבנות חנות מקוונת, שהיא אתר אינטרנט, שבאמצעותו ניתן למכור ולבצע עסקאות.
לעומת זאת, לאנשי מקצוע שמעוניינים להציג את העבודות שלהם, אומנים לדוגמה, או לסוחרים שמעוניינים לשווק את מוצריהם ללא מכירה מקוונת, מומלץ לבנות קטלוג אינטרנטי, שהוא אתר, שמציג את מיטב העבודות או מגוון המוצרים שמדברים בעד עצמם. כשהדבר שרואים בעין הוא המוצר שבעל העסק מעוניין למכור, כדאי לשקול את האפשרות הזו. האפשרות הזו מעולה גם לאנשי נדל"ן ומתווכים, שעוסקים בשיווק נכסים.
אך במקרים בהם העסק מעניק שירותים שאינם נמכרים באמצעות קטלוג, כדאי לבנות אתר תדמית, שנמצא יעיל במיוחד לעוסקים במקצועות החופשיים (עורכי דין, רואי חשבון, סוכני ביטוח, רופאים ומרפאות וכדו') ולעסקים קטנים (חנויות שונות, שירותי קייטרינג, מסעדות וכו'), מוסדות לימוד, ארגונים, עמותות וכדו'.
היתרונות שבבניית אתר תדמית לעסק
אתר אינטרנט תדמיתי מאפשר לכל לקוח פוטנציאלי או מתעניין לקבל את מירב האינפורמציה הנחוצה לו אודות העסק שלך. הוא נותן לכל אחד הזדמנות להכיר את העסק, השירותים שהוא נותן, ולהתרשם מהתדמית של העסק שנוצרת באמצעות האתר. חשוב לדעת, שאתר תדמיתי צריך להיות ממותג ומעוצב באופן איכותי ונכון, כך שיעשה רושם טוב על כל גולש מזדמן וכל לקוח מתעניין.
ואם הזכרנו את המיתוג, נדגיש, שאתר תדמיתי ששומר על מיתוג באופן עקבי יוצר רושם של עסק אמין ואיכותי, שמלווה את הלקוח הפוטנציאלי מרגע החשיפה הראשונית ואילך.
אתר תדמיתי מציג כל עסק קטן באופן מכובד וברמה גבוהה, וגם אם העסק שלך בנוי מ- 3 אנשי צוות בלבד, תוכל לנצל את אתר האינטרנט שלך להרחבת הפעילות העסקית במגוון דרכים באמצעות גלריית תמונות, סרטוני הדרכה ותדמית, פרטי יצירת קשר ועוד.
4 המרכיבים שחשוב לקחת בחשבון בעת בניית אתר תדמית
- עיצוב – בבניית אתר תדמית העיצוב הוא חלק חשוב ומשמעותי, מכיוון שחשוב להעניק למבקרים באתר העסק שלך חוויית משתמש איכותית. כפי שהיית רוצה להרשים אותם בחנות או במשרד שלך, כך חשוב שתרשים את הגולשים בעת כניסתם לאתר העסק, מכיוון שחוויית המשתמש שלהם תקבע במידה רבה את זמן השהות שלהם באתר, וככל שיהיה להם נעים וקל לנתב את דרכם באתר, כך סביר שיישארו שם יותר ויצרו קשר לרכישת מוצר או הזמנת שירות. במקרה ההפוך, הם יצאו מאתר העסק שלך ויעברו במהרה לאתרים של המתחרים.
- רספונסיביות – אתר תדמית, פשוט ככל שיהיה, חייב להתאים למכשירים ולמסכים השונים. זהו חלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש שהזכרתי, מאחר ומרבית הגולשים נכנסים לרשת דרך הניידים והטאבלטים.
- מהירות טעינה– טעינה מהירה של האתר והדפים הפנימיים שלו היא הכרחית, מכיוון שהגולשים אינם מעוניינים לבזבז את זמנם בהמתנה לטעינת דפים. למעשה, הם לא מוכנים לתת את זמן החסד הזה לאף אתר, ואם אינם מקבלים את מבוקשם במהרה, הם נוטשים את האתר מבלי להתלבט ולו רגע קט.
- קידום – המרכיב הרביעי אומנם אינו קשור לבניית האתר, אך הוא חלק בלתי נפרד ממנו. אתר אינטרנט צריך להיות מקודם ברשת, וכבר בבניית אתר תדמית, יש לקחת זאת בחשבון, על מנת ליצור תשתית לקידומו באופן טבעי (קידום אורגני). זהו קידום שמתבסס ברובו על תוכן, ומטרתו להביא את האתר למקומות הגבוהים במנוע החיפוש של גוגל, אך לא רק. קידום אורגני כולל מכלול פעולות רחב ברשתות החברתיות ובאפיקי שיווק דיגיטליים רבים, מהם יוצרים הפניות אל אתר האינטרנט, וכך מגדילים את התנועה באתר, את החשיפה של העסק ואת הדירוג במנוע החיפוש של גוגל.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020