לא פעם אנשים לא זוכרים את שם החברה שלכם אבל הם כן זוכרים מאפיינים ויזואליים כמו הלוגו שלכם, הצבעים של האתר והעיצוב שלו, קופירייטינג מעניין שעשה להם את זה, משהו שגרם להם להמשיך לגלוש ולחפש עוד מוצרים ושירותים שלכם. לדברים האלה קוראים הליבה של העסק והלוגו שלו הוא זה שנושא את הדנ"א שלו למעשה. תהליך מיתוג של כל חברה חייב להסתכם בסופו של דבר בסמליל הקטן הזה שכל עסק מתחיל חייב להגיע אליו כמה שיותר מוקדם ברגע שהוא מתגבש. עיצוב לוגו לעסק נעשה בדרך כלל אחרי שאתם כבר יודעים מה אתם רוצים לעשות ומה העסק שלכם מציע ללקוחות, אבל כשעובדים עליו יש להגדיר טוב יותר את האישיות של העסק שלכם ואת החזון שלו, כדי להבין מה הלוגו אמור להביע.
מהו לוגו?
טכנית, לוגו הוא הסמליל הגרפי שמופיע על כל הניירת והפרסומים שקשורים לעסק שלכם וגורם ללקוחות לזהות אתכם בעזרתו. אלא שלוגו הוא לא רק סמל גרפי עם כיתוב או בלעדיו. הוא עומד להפוך לתעודת הזהות של העסק שלכם ולגרום לאנשים לזהות את העסק שלכם אתו, עם התנועה של הסימנים הגרפיים שבו, עם הצבעים והגודל שלו, עם התחושה שהוא נותן ללקוחות ועם האווירה שהוא יוצר. הזהות שלכם נקבעת בחזון ובערכים, ובדיוק כפי שיש בשם העסק שלכם משהו שיבטא מי אתם ומה אתם מתכוונים לעשות ולהציע ללקוחות שלכם, עליכם לזקק את כל הגרפיקה והעיצוב הזה לסמליל קטן, לוגו. עיצוב לוגו לעסק הוא צעד חשוב מאוד שיש להגיע אליו עם רעיונות והשראה וגם הגדרה מדויקת של הערכים שלכם ומה שאתם רוצים להביע בעסק שלכם כלפי הלקוחות.
הגדרת העסק כצעד ראשון
היום עסקים מתחילים מנקודה אחת ומתפתחים כל הזמן כדי להגיע לנקודה הבאה שלהם. בלי ההתקדמות הזאת הם קופאים על השמרים ונסוגים לאחור. חשוב לדעת שבגלל הטכנולוגיה והשינויים בביקוש לשירות ולצורים שונים, כל עסק חייב להתעדכן כל הזמן ולהתאים את עצמו לתקופה ולביקוש המעודכן. למה זה חשוב לכם לדעת זאת כבר בהתחלה? משום שכל עיצוב לוגו לעסק ייקח בחשבון את המסלול הזה וינסה להתאים לכם לכמה שיותר זמן ולתכניות העתידיות שלכם. אם יש לכם חזון לעסק מסוים, מומלץ מאוד לחשוב בגדול ולהנחות את המעצב לחשוב קדימה, לאפשרויות ההתפתחות של העסק.
כל התחלה היא בסיס להתקדמות
אחרי שהבנתם את הדינמיקה של בניית העסק ופיתוחו, מגיע השלב של השוואת לוגו של אחרים בתחום שלכם או לוגו שאהבתם במיוחד כדי לנתח מה עובד בו. עיצוב לוגו לעסק חייב לאמץ את הקווים המנחים של הלקוח, שהוא אתם, אבל גם לתת להשראה ולכישרון של המעצב להציע לכם אפשרויות שונות שלפיהן תוכלו להחליט אם הלוגו הוא בכיוון שחשבתם עליו. עבודה נכונה על מעצב לוגו ועם סטודיו מתחילה בבדיקת תיק העבודות כדי להבין את הטעם ואת הסגנון של שני הצדדים, ולאחר מכן להתקדם למילוי שאלון שבו אתם מספרים על עצמכם, על העסק שלכם, על התכניות שלכם והכי חשוב – מהם המוצרים והשירותים שאתם רוצים לספק ללקוחות שלכם לא רק עכשיו, עם פתיחת העסק, אלא בשנים הקרובות.
מה לוגו צריך לשדר?
עיצוב לוגו לעסק הוא עבודה מתוחכמת שלוקחת בחשבון את כל מה שאתם מתכוונים לשדר ללקוחות שלכם וכיצד העסק שלכם יתפתח בתחום שלו. לוגו צריך לגרום ללקוחות שלכם קודם כל לזהות אותו אתכם ועם שם העסק שלכם, אפילו אם אין בו כיתוב או שקשה להם לקרוא את הכיתוב מרחוק. כלומר, הצורה והצבע, הצורות הגרפיות והקווים שנבחרו ללוגו שלכם כבר מזוהים אצלם אתכם. לאחר מכם הם מזהים אתכם עם הערכים שלכם, עם האיכות והשירות שלכם, עם כל הדברים הטובים שאפשר לומר על המוצרים שלכם ועליכם, ולכן חשוב מאוד לתכנן לוגו כזה שיהיה בעל קונוטציות חיוביות ויעורר אמון ותחושת ביטחון.
ראו המלצה לחברה שמתמחה במיתוג ועיצוב לוגואים חברות המובילות במשק הישראלי https://www.galyam-studio.co.il
מוניטין חיוביים קשורים ללוגו
כשרואים את הלוגו שלכם סומכים עליכם שאתם מספקים איכות ומוצרים בזמן ולכן המוניטין החיוביים שלכם נקבעים בעזרת הסמליל הזה. בחירה נכונה של העיצוב והסימנים הגרפיים גם יעניקו ללקוחות תחושה שהמוצרים שלכם רוצים לתת להם וזה יחזק עוד יותר את המותג שלכם בזהות מוחלטת עם הלוגו.
- מה זה קידום ממומן ואיך לעשות אותו נכון - 6 במאי 2024
- 5 כללים לקידום נכון באופן אורגני SEO - 6 במאי 2024
- איך בנוי מאמר SEO מקצועי? - 31 בדצמבר 2023