הכל קורה ברשתות: לקוחות ומותגים נפגשים וכמו במסיבה עליזה מתחילים להתקשקש אחד עם השני ולהחליף טלפונים.
כתיבה שיווקית לפוסטים בפייסבוק הפכה לגזרה החמה ביותר של עולם הפרסום ובעצם כאן כבר לא חייבים להיות קופירייטרים מקצועיים בשביל לעולות על המגרש.
אז הנה כמה טיפים לפוסט הבא שלכם.יוגב בועז, קופירייטר בחסד עליון – נותן כמה טיפים.
מסר אחד חד
הוא יכול להיות כללי או לא לגמרי קשור למוצר אבל חייב להיות מסר רציונלי פשוט שעומד מאחורי הפוסט. עכשיו בואו נעטוף אותו ביצירתיות ונכניס בו השראה:
רעיון בשלוש מילים
נכון, הפוסט יכול להיות ארוך, מפורט עם הרבה פסקאות וכזה שמרחיב ומסביר
(אבל ממש לא חייב!). בלכל מקרה, חייב להיות בו רעיון אחד מרכזי.
רעיון יהיה ביטוי יצירתי למסר. לדוגמה: רוצים להראות שדיש בבית הקפה שלכם מרק חם כי עכשיו תחילת החורף? תראו לנו את השף שעושה פרצוף של "נשרפה לי הלשון". אם אתם לא סגורים על מה הרעיון הפשוט שמתחבא בפוסט, כנראה שזה עדיין לא מספיק טוב.
איך מעוררים תגובות?
זה כבר ממש לא עוזר אם "מניעים לפעולה" וכותבים לאנשים להגיב. מה כן יכול לגרום לגובות על הפוסטים שלכם? בחירה נכונה של נושא ויצירה של מעורבות רגשית של הגולשים. אם הם יתרגשו הם יגיבו.
איך מרגשים אותם? טוב, זה כבר לגמרי לא פשוט ובשביל זה צריך להפעיל את הראש (ואת הלב). ובכל זאת: נגיעה ברגעים קטנים ומרגשים מהחיים, מציאה של כל מיני בעיות או נקודות רגישות שעוד לא אמרו עליהןם את הכל (ווקשורות למוצר), סיפורים נוגעים ללב, עיסוק בנושאים שעליהם לאנשים יש סיבה להביע דעה (מבלי לסבך את עצמכם עם עניינים שנויים במחלוקת).
בקיצור, ישן המון דרכים לגרום לאנשים להגיב, אך כמובן שהאתגר האמיתי הוא לזרוק את האבן אל תוך השלולית אך עדיין להישאר תמיד יבשים. אנשי הפרסום והשיווק מאז ומעולם אהבו לעורר פרובוקציות, אך בעולם של הרשתות החברתיות אנחנו רואים מה המחירים שמותגים משלמים על אמירות שמעוררות התקוממות (זאת לא הטלוויזיה או העיתונים בהם המותג מדבר ולקהל אין דרך להגיב).
הקונספט הוא הכל
ממש כמו בפרסום ככה גם ברשתות החברתיות: מה שעושה את ההבדל בין כתיבה נחמדה לכלי שיווקי ואיכותי שנולד מתוך מקלדלת של קופירייטר הוא בהכרח השנינה או איכות הכתיבה אלא התמונה הגדולה. קונספט, רעיון גדול שמתווה קו ואמירה משותפת העולה מהרף הסדרתי של הפוסטים שאתם מעלים ואומר משהו מעניין על המותג – זה כבר סימן לעבודה טובה.
רוצים דוגמה?
נגיד שאתם מנהלים עמוד של תחנת דלק (סליחה על הדוגמה ההזויה)
אם בכל פעם תצליחו להעלות סיפור על המקום שאליו האנשים נוסעים כאשר הם עוצרים בתחנה ותצליחו להוציא מהם משהו משותף על חווית הביקור בתחנה
או על האיפיון שלהם כאנשים, נהגים או בכלל – מכל אלו יכול לצאת אחלה מסר מותגי. יכול להיות שהדמויות שיראו בהכל פעם משלימות פסיפס אנושי שמעיד על איפיוני מותג (נגיד מטיילים מטורפים ופורצי מסגרות). יכול להיות שהביקור בתחנה הוא חלק מנסיעה יומיומית מאוד מתוחה וכולם מעידים עליו כחמש דקות של מנוחה נחמדה בקטנה. שמירה על קו אחיד ועמידה על המסר (שחייב להיות אמיתי ומהחיים) תזכיר ותיגע בלב של כל מי שעובר שם לפעמים והסיפור שהמותג מספר לו נוגע במשהו שהוא רוצה או צריך.
אגב, עוד כלל נכון בעניין הזה (ובהרבה אחרים) הוא כל פוסט צריך להיות "הרמה" לזה שיבוא בעקבותיו. רעיונות טובים הם תמיד כאלו שאפשר לחזור עליה בתצורות שונות עוד ועוד פעמים (וזה ממשיך לרתק!) .
לא מנסה למכור מידיי ולא מאוהב בעצמו
פייסבוק הוא מקום מפגש עם חברים. זה לא אומר שעסקים ומותגים הופכים להיות הבסטיז של הלקוחות שלהם אבל יש פה כמה כללי נימוס שחשוב לשמור עליהם. כן, אנחנו כאן בשביל למכור, בשביל להביא תועלת רווחים לעסק אבל
זה בשלב הסופי, הדרך לשם עוברת דרך בניית מערכת יחסים רצופה במסרים מעניינים רלוונטים, בלעניין להצחיק, להעלות חוויות לעשות טוב ולגרום ללקוח לאוהב ולבוא לפגוש אותנו שוב מחדש.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020