שיווק דיגיטלי – כיצד עושים אותו נכון
content marketing

שיווק דיגיטלי – כיצד עושים אותו נכון

מרבית החברות היום מפעילות שתי מערכות של שיווק ופרסום ולא פעם, הן מחברות בין שתי המערכות. מערכת אחת אמורה לעבוד במרחב הציבורי, התקשורתי, במרחב הפתוח, בעוד המערכת השנייה אמורה לעבוד במרחב הדיגיטלי אשר גדל ומתרחב כל הזמן, ועם הזמן תופס מקום יותר ויותר גדול בכל מה שקשור לעולם השיווק והפרסום.

הרעיון של digital marketing, הוא יחסית חדש שכן התחלנו להשתמש בו עם הופעת האינטרנט והשימוש בו באופן פרטי וציבורי. עם השנים, כאמור, הרעיון של שיווק דיגיטלי התרחב מאוד וכל הזמן אנחנו יכולים לראות, הן חידושים ושיפורים, והן מקומות חדשים בהם אנחנו יכולים להשתמש לצורך שיווק שכזה.

לפני שנסביר כיצד אנחנו מייצרים digital marketing ומה אנחנו צריכים בשביל זה, חשוב להבהיר, שמדובר בכלי שאמור לשרת לא רק חברות גדולות ומבוססות, אלא גם חברות קטנות ובעלי מקצוע קטנים. למעשה, מדובר בכלי שמטיב מאוד עם אותן חברות ובעלי מקצוע שאין להם כסף לשיווק ופרסום באופן אחר, בין אם מדובר בשיווק ופרסום בעיתונות הכתובה, ברדיו, בטלוויזיה או אפילו בשלטי חוצות. האידיאל הוא להשתמש, כאמור, בשתי מערכות של שיווק, זו שפועלת במרחב הציבורי הרחב וזו שפועלת בזירה הדיגיטלית, אך במידה ואין אפשרות לכך, הרי שנכון לפנות לשיווק בזירה הדיגיטלית ולו בגלל שהעלויות הן יותר נמוכות והן בגלל שהחשיפה היא רבה יותר.

כיצד מבצעים שיווק דיגיטלי בצורה חכמה

כאמור, שיווק דיגיטלי מאפשר לנו ליהנות מחשיפה רבה יותר, אך חשוב לא פחות, הוא גם מאפשר לנו ליהנות מחשיפה הרבה יותר ממוקדת. אנחנו יכולים בעזרת מחקרים וניתוחים, לפנות ספציפית לקהל היעד שלנו, על פי גיל, מין, מגורים, תחביבים ועוד.

לשם כך, בשלב הראשון אנחנו נבצע מחקר מקיף, הן על הצרכים שלנו והן על קהל היעד שלנו. לאחר שנאסוף את כל הנתונים, נוכל לבחור היכן לפרסם ומה לפרסם.

לרשותנו עומדים מגוון כלים לפרסום ושיווק דיגיטלי, החל מפרסום בגוגל באופן ממומן או באופן אורגני, אנחנו יכולים לפרסם ברשתות חברתיות שונות, החל מרשתות שפונות לקהל הרחב וכלה ברשתות יותר ממוקדות, דוגמא טוויטר או לינקדין וכן רשתות אחרות.

בנוסף, אנחנו יכולים להיעזר לצורך digital marketing ברשימות התפוצה שעומדות לרשותנו לצורך פרסום דרך המייל. כך אנחנו פונים ישירות לגולשים ומציעים להם מבצעים, הנחות, שירותים ומוצרים שונים. גם כאן אנחנו יכולים למקד את הפנייה שלנו על פי הצורך של הלקוחות.

מעבר לכל זה, אנחנו יכולים להשתמש בפרסום רגיל ברשת, שימוש בבלוגים, פורומים, רכישת שטחי פרסום ועוד שורה ארוכה של כלים. את כל זה נעשה תוך מיקוד הפנייה שלנו מצד אחד, ומצד שני, בחירה של מקומות מהם אנחנו נוכל להפיק מקסימום חשיפה אפקטיבית עבורנו. כך נוכל לשווק את עצמנו נכון מבחינה דיגיטלית.

שתף את הפוסט

גלילה לראש העמוד