מסחר באינטרנט נהיה עניין של שגרה עבור כולנו, ויזמים ובעלי עסקים רבים כבר נהנים מחנות מקוונת המאפשרת לכל גולש בכל רחבי העולם לרכוש את מוצריהם ולהשתמש בהם, בעוד שהעסק נהנה משגשוג ופריחה. יחד עם זאת, במקרים מסוימים עדיין אין תחליף לחוויית הקנייה בחנות פיזית. מה ההבדלים בין ניהול חנות פיזית, ובין ניהול חנות אינטרנטית – יצאנו לבדוק.
קלאסי מול מודרני
מכירה אינטרנטית משמעותה לצעוד עם הקדמה ולהסתגל לשינויים בהרגלי הצריכה, אין ספק ש ecommerce הוא חלק מהמציאות החדשה, ואף בעל עסק לא מעוניין להישאר מחוץ לעניינים. יחד עם זאת, אין תחליף לחוויית הקנייה הפיזית בחנות ממשית, הריחות, הצלילים, המראות והמגע, לא יכולים לעבור דרך מסך המחשב ולעטוף אותך, כפי שקורה בחנות פיזית.
יתרה מכך, מוצרים המחייבים התאמה אישית, כמו בגדים ונעליים, עדיין עדיף לרכוש דרך חנות פיזית. מסחר ברשת מתאים מאוד לעסקים הפונים לאוכלוסייה צעירה דינמית ותוססת, אך יכול להתאים פחות לאוכלוסייה בוגרת, שמרנית, שמעדיפה לדבוק בהרגלי הקנייה הישנים שלה.
משאבים ומרחב
ניהול חנות פיזית מצריך העסקת עובדים, ניהול מלאי, תשלום משכורות, תשלום שכר דירה לבעל הנכס, וארנונה לרשויות, לעומת זאת, ניהול חנות אינטרנטית דורש הפעלה אקטיבית של האתר, העלאת תכנים חדשים באופן קבוע, ניהול מלאי ותיאום איסוף ומשלוח הסחורות ליעדן. עבור חנות פיזית תהיו זקוקים לנכס בו תמקמו את החנות, ולמחסן מתאים למלאי מספיק של מוצרים, בעוד שעבור חנות מקוונת לאיקומרס תזדקקו לדומיין עבור האתר, למישהו שיפעיל, יעדכן, יקדם ויתחזק את האתר ולמערך משלוחים משומן. במקרים מסוימים לא תזדקקו למרחב אחסון פיזי, זאת כאשר אתם מקבלים הזמנות מלקוחות ומפנים אותם ליצרנים, אשר שולחים את המוצר ללקוח. כאשר אתם מחזיקים את מלאי המוצרים אצלכם, וכן כאשר אתם מייצרים את המוצרים, תזדקקו למחסנים מתאימים.
להישאר בתודעת הצרכנים
משפט שגור בפיהם של אנשי מסחר אינטרנטי הוא "אם אתה לא שם אתה לא קיים". זה נכון לגבי עסקים חדשים אשר מעוניינים לפרוץ לתודעה הציבורית, וכן עבור מוצרים המתאימים לקהל פוטנציאלי רחב. יחד עם זאת, נוכחות פיזית יש לה את היתרונות שלה, וחנויות בוטיק הממוקמות בקניונים עמוסי לקוחות יכולות לייצר רושם מיידי ולמשוך לקוחות בו במקום. מחנות פיזית הניצבת מול עיניך קשה להתעלם, בעוד שחנות מקוונת לא תופיע מולך אלא אם כן תחפש אותה.
שילוב של קידום אתרים או פרסום ממומן בגוגל יכולים לעזור לכם להישאר בתודעת הצרכנים זמן רב.
זמינות מול שירות
אין ספק, שבכל הנוגע לזמינות ונוחות הרכישה, חנות מקוונת משאירה את החנות הפיזית מאחור. היכולת לבצע עסקה בכל שעה ומכל מקום בו תהיה היא יתרון שחנות פיזית לא יכולה להתמודד איתו. יחד עם זאת בחנות פיזית אתה יכול להעניק ללקוח חווית קנייה משופרת באמצעות שירות אדיב, עיצוב ייחודי, ויחס אנושי ומקצועי.
הקמת העסק
הקמת חנות אינטרנטית היא ללא ספק מהירה יותר מהקמת חנות פיזית, בהנחה שארגנתם מראש את נושאי המשלוח והאחסון של המוצרים. בהקמת חנות איקומרס, כל שעליכם לעשות הוא לרכוש דומיין, ולפנות לבעל מקצוע שיבנה עבורכם אתר מקצועי. עלויות הקמת אתר איכותי אינן נמוכות, אך הכרחיות אם אתם רוצים לראות תוצאות. לעומת זאת, בהקמת חנות פיזית תצטרכו להשקיע זמן מחשבה וכסף, לרכוש אמצעי תצוגה, לצבוע את המרחב, לרכוש רהיטים ואביזרים בכדי לייצר אווירה וסגנון מתאימים, להזמין בעלי מקצוע, וכיוצא בזה.
לקוחות פוטנציאליים
חנות פיזית הממוקמת במקום המתאים, תאפשר לכם לפנות לקהל לקוחות העוברים במתחם, להציג מבצעים ומוצרים חדשים, ולמשוך לקוחות באמצעות מוכרנים פעילים, מוזיקה, ותצוגה מושכת של המוצרים. בנוסף, פנייה אישית ללקוחות העוברים ושבים יכולה להניע אותם לרכוש מוצרים בחנות. לעומת זאת, כשהחנות היא אונליין, אתה יכול להגיע ללקוחות בכל רחבי העולם, שכן קידום נכון יביא את החנות לראש רשימות החיפוש הקשורות וינתב אליה קהל לקוחות גדול. בנוסף לכך, היכולת להשתמש באמצעי שיווק ממוקדים שמופנים לקהל היעד הפוטנציאלי שלכם הופכת את החנות האינטרנטית לכלי עבודה משמעותי עבור העסק.
לסיכום
קיימים הבדלים רבים בין ניהול חנות אינטרנטית, ובין ניהול חנות פיזית. ההבדלים המשמעותיים ביותר קשורים לצעידה עם הקדמה, גלובליזציה של המסחר, לקהל היעד שייחשף לחנות, ולארגון הלוגיסטי של העסק, כאשר חנות אינטרנטית היא בקו החזית של הקדמה הטכנולוגית, פונה לקהל לקוחות פוטנציאליים ממוקד בכל רחבי העולם, ועוסקת בעיקר בשילוח סחורות מן היצרן ללקוח. לעומת זאת חנות פיזית משמעה שמירה על הסדר המוכר והמסורת, פנייה לקהל לקוחות בשטח, והשקעת תשומת לב רבה ליחסי אנוש, תקשורת בינאישית, ויחס אדיב ללקוחות.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020