פייסבוק לעסקים
שיטות השיווק בעידן הדיגיטלי השתנו בשנים האחרונות כשהפייסבוק נכנס וסחף את כולם אחריו כפלטפורמה שיווקית.
שיווק בפייסבוק הוא שם כולל לכל אותן פעולות שאנחנו כבעלי עסק מבצעים על מנת לקדם את העסק שלנו בפייסבוק במטרה לחשוף אותו לכמה שיותר גולשים.
כיום פייסבוק מציעה כלים רבים ועזרה למי שרוצה לעשות זאת גם באופן עצמאי, ולכן מי שיש לו עסק קטן או בינוני יכול לעשות זאת אפילו בלי לשכור מנהל מדיה חברתית.
ישנן שלוש דרכים עיקריות לביצוע שיווק בפייסבוק:
1. ניהול דף עסקי
ניהול דף עסקי בפייסבוק נותן לנו את אחת מן האפשרויות החשובה ביותר והיא צבירת אוהדים באמצעות שתילת תיבת אוהדים באתר האינטרנט שלנו או הפצה שלו בתוך פייסבוק. יחד עם זאת, צבירת מספר יפה של אוהדים אינה מספיקה ועלינו גם למלא את הדף בעדכונים רלוונטיים (פוסטים) על בסיסי יום יומי. את הפוסטים האלו נוכל בשלב מאוחר יותר לפרסם גם בפיד האישי שלנו או בקבוצות שונות ברחבי פייסבוק ולמשוך עוד תנועה אל הדף (וכך בעקיפין גם לצבור עוד אוהדים). קיראו עוד על קידום דף עסקי בפייסבוק.
דוגמאות לפוסטים שיכולים להיות ויראליים הם מבצעים מיוחדים או תחרויות נושאות פרסים, תמונות משעשעות וגם פתיחה של דיונים או סקרים שהגולשים יכולים לענות עליהם באופן חופשי (דורש כמובן קצת יותר פיקוח).
לא פחות חשוב להסתכל בתוך התובנות של פייסבוק לדף שלנו ולראות מתי הגולשים שלנו הכי פעילים, וכך לתזמן את שעת הפרסום לשעה זו על מנת שהפוסט יופיע במקום גבוה באוסף החדשות שלהם.
בנוסף לזאת, יש גם לוודא שהדף יהיה אסתטי עם תמונת שער מושקעת ולוגו שאינו חתוך או מעוות.
2. פרסום ממומן לקהל יעד ממוקד
פרסום ממומן בפייסבוק מאפשר לנו לבצע לעמוד שלנו קידום בפייסבוק ולמעשה ליצור מודעות ולפרסם אותן רק לקהל היעד הרלוונטי ביותר עבורנו על פי תחומי עניין, "התנהגויות", נתונים דמוגרפים או תפוצה גיאוגרפית. בעזרת אשף יצירת המודעות, נוכל לבחור אם אנחנו רוצים לקבל יותר סימוני אהבתי (אוהדים) עבור הדף שלנו או לקדם פוסט ספציפי.
למשל, אם יש לנו עסק בתחום הספורט בתל אביב, נוכל לבחור את מי שמתעניין בכושר ובריאות או ספורט ופעילות חוץ והוא גם בין הגילאים 18 ל – 40 ומתגורר באזור המרכז. לאחר מכן כל מה שנשאר לנו לעשות הוא לבחור תקציב יומי ופייסבוק כבר תעשה את כל היתר ותציג את המודעות רק למי שהכי סביר שילחץ עליהן. (ובנוסף לכך תבצע את חלוקת התקציב בין המודעות השונות).
המודעות עצמן מוצגות בעמודה השמאלית בפייסבוק או במרכז המסך. בדומה למודעה ממומנת בגוגל, המודעה כוללת שורת טקסט אחת או שתיים, תמונה או סרטון וידאו ולעיתים גם שם או שמות של חברים שאהבו את הדף.
3. הפיכת הדף לסוג של אתר ייעודי
למי שאין אתר אינטרנט או שהאתר שלו לא פעיל ולא מתעדכן על בסיס קבוע (אתר סטטי), דף הפייסבוק יכול להוות סוג של אתר ייעודי באמצעות הוספה לשוניות שונות המשתמשות ביישומים מיוחדים כמו למשל טופס יצירת קשר, פידים מבלוגים, אוספי פינטרסט או תמונות מאינסטגרם, חשבונות טוויטר ואפילו פתיחה של חנות וירטואלית.
כמו כן, אפשר לעשות קידום אורגני לדף עצמו וכך להעלות אותו במעלה תוצאות החיפוש של גוגל כאשר מישהו מחפש מילת מפתח מסוימת או את שם העסק שלנו (לכן זה בדרך כלל זה רעיון טוב לשלב את מילת המפתח בשם הדף). כך נוכל להרוויח לא רק תנועה ויראלית מתוך פייסבוק, אלא גם תנועה אורגנית מגוגל שעשויה להיות הרבה יותר ממוקדת ואיכותית.
לסיום, יש לציין כי בהתחלה שיווק בפייסבוק יוכל לקחת לנו מספר נכבד של שעות בשבוע, אבל לאחר שנתחיל לרוץ איתו ולבצע את הרוטינה הקבועה של הפעולות השונות, נוכל להשקיע רק מספר קטן של שעות בשבוע ועדיין להגיע לתוצאות יפות.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020