היום רוב בעלי העסקים מודעים לחשיבות של פרסום העסק שלהם אונליין, אם זה פרסום בפייסבוק או בגוגל למשל. מדובר על עניין חשוב ומהותי, היות ומי שלא ישקיע בקידום ופרסום העסק שלו, לא יצליח לעמוד בתחרות. למעשה, חשוב להבין כי התחרות היום בשוק קשה במיוחד, לכן מי שלא נמצא כל הזמן עם היד על הדופק, לא יצליח לשרוד בשוק. לכן יש צורך תמידי להתעדכן ולהישאר רלוונטיים, על מנת להמשיך לפעול ולקדם את העסק ככל הניתן. כדאי לדעת כי היום גוגל ופייסבוק שולטות ב- 80% מעולם הפרסום הדיגיטלי, לכן אין זה מפליא כי רוב בעלי העסקים מעוניינים לפרסם את האתר שלהם באחת מהפלטפורמות האלו. כדאי לזכור כי לכל אחת מהפלטפורמות יש את היתרונות, לכן חשוב להיות מודע לכך ולבחור בשיטה המתאימה ביותר עבורכם. עם זאת, כדאי לזכור כי ההמלצה הכללית היא להשקיע בשתי השיטות בו זמנית, על מנת להגדיל את החשיפה לעסק ולהגדיל את מספר הפניות הרלוונטיות.
פייסבוק או גוגל – היכן יותר משתלם לפרסם את העסק?
כאמור, היום כל בעלי העסקים כבר מזמן מודעים לחשיבות הפרסום בגוגל או בכלל אונליין של העסק שלהם, היות וללא נוכחות אונליין לא ניתן להמשיך להתקדם ולהתפתח. רבים מתלבטים בשאלה הנצחית – האם עדיף להשקיע בקידום ממומן בגוגל או לחילופין, להתחיל קמפיין ממומן בפייסבוק. חשוב להבין כי שתי השיטות נבדלות זו מזו ולכן יש צורך להבין את שיטת העבודה השונה שלהן. למשל, כאשר מדובר על פרסום ממומן בגוגל, מדובר למעשה על יצירת מודעה אשר מובילה לאתר הנחיתה שלכם. יש צורך לנסח היטב את המודעה, על מנת לפנות לקהל היעד הנכון. התשלום עבור המודעה מתבצע לפי כמות ההקלקות, כך שמודעה איכותית ומוצלחת תזכה בכמות גדולה יותר של הקלקות, ולכן תעלה יותר כסף למפרסם. מדובר על שיטת פרסום חסכונית, היות והתשלום מתבצע עבור ההתעניינות בפועל, ולא עבור הפרסום בפני עצמו.
לעומת זאת, בפייסבוק מדובר על תשלום עבור מודעה שפונה לקהל יעד מוגדר מראש, תוך כדי התייחסות ספציפית לפרמטרים שונים, כגון גיל, מין, תחומי עניין, דמוגרפיה וכדומה. מדובר על מודעה שמופיעה רק אצל קהל היעד הייעודי של המפרסם.
- מה זה קידום ממומן ואיך לעשות אותו נכון - 6 במאי 2024
- 5 כללים לקידום נכון באופן אורגני SEO - 6 במאי 2024
- איך בנוי מאמר SEO מקצועי? - 31 בדצמבר 2023