קידום אתרים אורגני משתנה כל תקופה וגוגל בהחלט משקיעים בכך מחשבה ומתכתבים עם טרנדים נוספים בעולם האינטרנט והדיגיטל. חלק מהפרמטרים לקידום נשארים ואליהם מתווספים טרנדים חדשים. יש לא מעט פרמטרים שונים שמשפיעים על הקידום וכדאי לשים לב לכמה שיותר כל עוד רוצים לבצע עבודה טובה ואיכותית.
1. תאימות למובייל
מרבית הגלישה כבר מבוצעת במובייל, ולכן זה רק הגיוני שגוגל ייחסו חשיבות מיוחדת לאיכות חוויית הגלישה במובייל. למעשה, גרסת המובייל אף זוכה לעדיפות על גרסת הדסקטופ הקלאסי, ולכן האתר חייב להיות רספונסיבי ומותאם גם למכשירים הניידים השונים. התוכן צריך להיות קריא, הכפתורים צריכים להיות לחיצים והאתר חייב להיטען בזריזות – גם ובפרט במובייל. מאיזו זווית שלא בוחנים את הנושא, גרסת המובייל של האתר שלכם חייבת להיות מושלמת.
2. איכות וכמות התוכן
כבר שמעתם שהתוכן הוא המלך, אך זה לא נכון – התוכן הוא הקיסר. השקעה בתוכן איכותי תקדם את האתר בצורה הדרגתית ויציבה. גוגל מצפים שהאתר שלכם יעניק ערך אמיתי לגולש. אתר שמשקיע בתוכן שלו יכול לעשות זאת ובכך גם לעזור לגולשים וגם לעזור לעצמו במאמצי הקידום. כדאי שהאתר יכיל בלוג עם מאמרים טובים וכדאי להכניס תוכן שמסביר ומדריך בכל מקום רלוונטי באתר. בכל הקשור לקידום אתרים אורגני, התוכן היה רלוונטי בעבר וימשיך להיות רלוונטי גם בעתיד.
3. מהירות גלישה
בין אם מדובר במובייל או בדסקטופ, פרמטר מהירות הגלישה צובר חשיבות עם הזמן. במידה והאתר שלכם נטען לאט או שהגלילה שלו איטית ומסורבלת, חוויית הגלישה בו תפגע באופן מיידי, ואיתה גם דירוג האתר בתוצאות החיפוש.
4. שימוש חכם בוידאו
שיטה מתקדמת לקדם את האתר בגוגל בשנת 2019 היא ליצור סרטוני תוכן, להטמיע אותם באתר ולקדם אותם בערוץ היו-טיוב שלו. יו-טיוב הוא מנוע החיפוש מספר 2 בעולם, אחרי גוגל כמובן, ומבוצעים בו יותר מ-3 מיליארד חיפושים בחודש ממוצע. גם את הסרטונים עצמם ניתן לקדם על ידי ביצוע פעולות לקידום אורגני ביו-טיוב עצמו. האתר נמצא בבעלות גוגל והחברה מייחסת לו חשיבות גם בקידום האורגני במנוע החיפוש העיקרי שלה. מעבר לכך, אין ספק ששימוש בוידאו בהחלט מניב תוצאות יפות בעידן הדיגיטלי הנוכחי.
5. פעילות ברשתות החברתיות
מלבד יו-טיוב, גם השקעה בפייסבוק ובאינסטגרם יכולה לעזור לקידום האורגני של האתר. גוגל מאנדקסים את אותם דפים עסקיים ומייחסים חשיבות למוניטין שלכם ברשתות החברתיות על מנת להבין מהי רמת הסמכותיות שלכם ושל האתר שלכם. גם כאן, מעבר לסוגיית הקידום האורגני, בהחלט כדאי להשקיע בסושיאל ולקדם באופן זה את העסק בכמה ערוצים ומישורים במקביל.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020