פרסום אתרים בגוגל הוא פרסום של אתרים שונים במנוע החיפוש גוגל דרך המודעות השונות המופיעות בצידי המסך או מעל ומתחת לתוצאות החיפוש האחרות, אותן אנחנו מכנים התוצאות האורגניות.
ההבדל בין שני סוגי התוצאות הוא שאם התוצאות האורגניות נמדדות בעיקר לפי הרלוונטיות של כל תוצאה למי שהמשתמש הקליד בתיבת החיפוש, הרי שבתוצאות הממומנות ישנו שילוב בין הרלוונטיות של המודעה למה שהמשתמש הקליד לבין המחיר אותו המפרסם היה מוכן לשלם על מנת שהמודעה תופיע ופרמטרים נוספים עליהם נרחיב בהמשך.
כמו כן, התוצאות הממומנות יכולות להופיע במקום בולט זמן קצר מאוד אחרי שמתחילים בפרסום שלהן, זאת בניגוד לתוצאות האורגניות שצריך להשקיע עבודה רבה כדי שהן יופיעו במקומות רלוונטיים (בעמודים הראשונים בגוגל).
למרות שכפי שמתואר כאן, אפשר להריץ קמפיין פרסום בגוגל באופן עצמאי, רצוי לעשות זאת באמצעות מנהל קמפיינים מקצועי שידאג לכך שנקבל את המקסימום מכל קליק על המודעה מבחינת אחוזי המכירות ובעלות הקטנה ביותר (לכן צריך להוסיף לעלות שמשלמים ישירות לגוגל גם את עלות הניהול של הקמפיין).
הקשר בין מחיר ממוצע לקליק לבין העלות של פרסום בגוגל
אם ניקח את התרחיש הפשוט ביותר, הרי שלכל מילת חיפוש ישנו מחיר מסוים שהוא המחיר הממוצע אותם המפרסמים מוכנים לשלם. את המחיר הזה אפשר למצוא באמצעות כלי מיוחד שידוע כ-"מתכנן מילות המפתח". בעזרת הכלי נוכל למצוא רשימות של מילים חדשות שהגולשים שלנו מחפשים וקשורות למה שאנחנו מעוניינים לפרסם.
למשל, אם נקליד את הביטוי "חנות פרחים בתל אביב", נקבל גם ביטויים נוספים כמו למשל "משלוחי פרחים תל אביב", "פרחים רמת גן", "זרים מתוקים" ועוד… את הביטויים האלו נוכל לשלב במודעות שלנו וכך להגיע לקהל גולשים גדול יותר מאשר אם היינו בוחרים רק את מילת המפתח העיקרית שלנו.
בעזרת הכלי נוכל כאמור לדעת כמה כל מילה עולה ומהי רמת התחרותיות שלה. במקרה שלפנינו אנחנו יכולים לראות שמדובר בתחרות גבוהה למדי עם מחירים שמתחילים בשמונה שקלים ומטפסים עד ל – 29 ₪ אם מדובר בביטוי מאוד ספציפי כמו למשל "פרחים תל אביב אבן גבירול". (הסיבה לכך היא ששווה למפרסם לשלם הרבה יותר כסף על גולשים שהם גם ממוקדים יותר לאזור שלו).
מאמר נוסף שאולי יעניין אותך: כמה עולה קידום ממומן בגוגל?
בניית המודעות ובחירת התקציב
אחרי שיש לנו את רשימת מילות המפתח שיבנו את הקמפיין שלנו, אנחנו יכולים להתחיל לבנות קמפיין פרסום בגוגל וליצור מודעות שיפנו אל האתר שלנו. המודעה הבסיסית מורכבת משורת טקסט או שתיים ושורת קישור אל האתר שלנו מעליהן. יחד עם זאת, כיום ניתן להוסיף למודעות תוספות שונות כמו למשל ביצוע של שיחת טלפון ישירות אל העסק או הוספת הכתובת ומיקום העסק אל המודעה (עם קישור למפות גוגל).
כאשר אנחנו בוחרים את התקציב היומי שלנו, אנחנו יכולים לבחור אם לתת גם הצעת מחיר מקסימאלית לכל לחיצה או לתת ל – Adwords לקבוע זאת אוטומטית בהסתמך על השגת מקסימום קליקים. יחד עם זאת, כדאי לנו לפחות להתאים את התקציב היומי לזירה בה אנחנו פועלים ולדעת פחות או יותר כמה נצטרך להשקיע בכל יום כדי לקבל מספר קליקים משמעותי (זאת בהסתמך על המחיר הממוצע לקליק עבור כל מילת מפתח).
חשוב גם לדעת שלא רק רמת התחרות משפיעה על המחיר אותו נשלם עבור פרסום בגוגל, אלא יש גם פרמטרים נוספים כמו למשל איכות דף הנחיתה שלנו, התאמת כל מודעה למילות המפתח שבחרנו בעבורה, אחוזי הלחיצות (כמה מסך כל הצופים במודעה לחצו עליה), וכמו כן השאלה האם ובאיזה תוספים נעשה שימוש במודעה.
באופן כללי, ככל שהמודעה נחשבת לאיכותית יותר על פי הפרמטרים האלו, כך המחיר אותו נשלם עבור כל לחיצה יהיה נמוך יותר ונופיע במקום גבוה יותר.
לסיכום, פרסום בגוגל היא דרך משלימה לקידום אתרים אורגני שבעזרתה נוכל לפרסם את האתר שלנו והיא יכולה לספק לנו פרסום מהיר יותר שבעזרתו נוכל להגיע לקהל יעד שלא היינו מגיעים אליו בדרך אחרת.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020