טיק טוק הפכה לחלק מרכזי בעולם המסחר האלקטרוני. הפלטפורמה מאפשרת העלאת סרטונים מגוונים ובעלי חנויות מנצלים זאת כדי להעלות תוכן רלוונטי למותג שלהם שקשור לאיקומרס דרך דף הטיקטוק העסקי שלהם או דרך משפיענים בנישה שבה הם מוכרים מוצרים. הסרטונים הבולטים בטיקטוק בתחום האיקומרס יהיו סרטונים של Unboxing (פתיחת החבילה של המוצר כשהיא מגיעה), ביקורות מוצר או הצגה של המוצרים. לצד כל הסרטונים, חשוב להבין כיצד טיקטוק שינתה את הדרך שבה אנחנו צורכים מוצרים ומגיעים להחלטה לגבי קנייה של מוצר חדש. במאמר הזה נדבר על מה שהפך את טיקטוק למקום מרכזי לקניות אונליין.
מה הופך את טיקטוק לפלטפורמה כל כך מיוחדת עבור איקומרס?
מסחר דרך רשתות חברתיות הפך לפופולרי בשנים האחרונות ועם הפיתוח של חנויות פייסבוק וחנויות אינסטגרם נראה שסושיאל איקומרס הפך לדרך מרכזית של מותגים ועסקים למכור מוצרים אונליין. עם יותר ממיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם וזמן ממוצע של 40 דקות ביום למשתמש טיקטוק מהווה חלק מרכזי מתרבות ה-Social Commerce המתפתחת. לפניכם כמה סיבות מרכזיות שממקמות את טיקטוק במרכז הבמה בכל מה שקשור למסחר אונליין:
1. תפוצה רחבה עם אפשרויות דמוגרפיה מורחבות
טיקטוק נתפסת כפלטפורמה שרוב הטראפיק שלה הוא מדור ה-Z ובמדיה מסוימת זה נכון. על פי הסטטיסטיקות לפחות 43% מהגולשים בפלטפורמה הם מגילאי נוער ועד גיל 24, מה שאומר שלפחות 57% מהגולשים הפעילים בטיקטוק הם בגילאים 24 ומעלה, כך שטיקטוק לא מדברת רק לדור ה-Z בלבד. עסקים שהיססו להצטרף לפלטפורמה בעקבות טווח הגילאים כי הם משוכנעים שהיא פונה רק לדמוגרפיה צעירה יותר, יכולים להיות בטוחים שמגוון רחב של אנשים נמצא בפלטפורמה.
2. מקבלים מידע מיוצרים ומשפיענים ולא מחברות
חלק ממה שהופך את TikTok לפלטפורמה עוצמתית למכירות באינטרנט זו העבודה שמשתמשים מקבלים המלצות על מוצרים ישירות מיוצרי תוכן ומשפיענים בפלטפורמה ולא מהחברות שמייצרות או מוכרות את המוצר. רוב האנשים בעולם יעדיפו לקנות מוצר בהמלצה של חבר, בן משפחה או משפיען ברשתות החברתיות. סרטון לפני ואחרי שמפשיען מעלה לרשתות החברתיות יכול להרגיש כמו פרסומת של מותג, אבל כשהוא מגיע מאדם פרטי ולא מהחברה זה מרגיש שונה אצל הצופים שמתחברים למותג דרך המשפיען. בטיקטוק משתמשים יכולים לעקוב אחר משתמשים אחרים שחולקים את אותו סגנון החיים או תחומי העניין שלהם, מה שהופך את המלצות המוצרים שלהם לרלוונטיות וממירות הרבה יותר.
3. פורמטים שמחמיאים למוצרים שמתפרסמים בפלטפורמה
כשיוצרים ומשפיענים בטיקטוק מעלים תוכן לפלטפורמה, הסרטונים יוצרים תחושה אצל הצופה שמדובר בתוכן אורגני, גם בגלל התוכן עצמו וגם בגלל הפורמטים הקיימים בטיקטוק וגם בגלל הדרך שבה המשפיענים מצלמים את הסרטון. סרטון טיקטוק די קצר יכול להמחיש במדויק לצופים איך מוצר עובד בלייב בחיים האמיתיים על לקוח אמיתי. לעיתים קורובת, ביקורות מוצר בטיקטוק משתלבות עם מוזיקה פופולרית או מוטמעות בתוך אחד מהפורמטים המוכרים בפלטפורמה. ביצירת תוכן, משפיענים ויוצרים משתמשים ביכולת היצירתית שלהם כדי להביא משהו אחר מצילום מוצר סטנדרטי שכל חברה או מותג יכולים לעשות.
4. האותנטיות של הסרטונים בטיקטוק משפיעה על הצופים
יוצרים בטיקטוק מספקים שירותי חיוני לגולשים וגם לתחום של סושיאל קומרס כשהם מעניקים לצופים חוויה אותנטית בסרטוני המלצה על מוצרים. הצרכנים מוצפים במודעות על מותגים ועסקים המנסים לזכות בנתח מסוים מהשוק בטיקטוק ובפלטפורמות נוספות. כאשר צרכנים רואים כמות גדולה של סרטונים הם בדרך כלל יתחברו לסרטונים שנראים להם יותר אותנטיים ואמיתיים ופחות לסרטונים שנראים כמו פרסומות בתשלום. הרבה משפיענים בטיקטוק בוחרים לעשות סרטונים על מוצרים מבלי לשתף פעולה עם המותג שמוכר את המוצר כדי לתת את הביקורה הכנה שלהם על המוצר, לטוב ולרע.
5. יתרון הויראליות של טיקטוק
החלק החזק ביותר ב-Social Commerce הוא למעשה החלק החברתי. בכל הרשתות החברתיות (טיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו') ממים, פוסטים וסרטונים הופכים לעיתים קרובות לווירלאיים ומייצרים שיח במשך כמה ימים או שבועות רצופים. אותה ויראליות מתרחשת גם עם סרטוני מוצרים שמתפרסמים בטיקטוק. סרטון בודד של משפיען שנותן ביקורת או מציג מוצר יכול לייצר ויראליות גבוהה ולתפוצת סרטון שמגיע לעשרות וגם למאות אלפי אנשים. סרטון כזה על מוצר של מותג מסוים יכול להיות שווה ערך לכמות גדולה של לקוחות משלמים, הכנסה ורווחים גבוהים ממוצר אחד בלבד – שהגיע מסרטון אחד בלבד. TikTok לא רק מציגה למשתמשים מוצרים חדשים אלא גם מייצרת פחד החמצה (FOMO) למוצרים מבוקשים. לדוגמא: לאחר שהתפרסמו בטיקטוק סרטונים על הגלידה קראנץ' פיסטוק, מאות אלפי ישראלים חיפשו את הגלידה בחנויות וקיוסקים.
לסיכום
מסחר ברשתות חברתיות בכלל ובטיקטוק בפרט משלב בתוכו המון תוכן. יוצרים ומשפיענים מספקים לגולשים חווית קניות שמרגישה אותנטית ואנחנו מתקדמים במהירות למקום שבו מסחר באינטרנט יהפוך לפשוט יותר ונגיש יותר ברשתות החברתיות ולא רק בחנויות אונליין. כשמטמיעים המלצות על מוצרים בתוך סרטונים עם פורמטים ידידותיים לקהל של הצופים מקבלים נוסחה טובה להגדלת התפוצה וההמרות למוצרים ולמותג עצמו.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום אתרים אורגני, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.
- מה זה קידום ממומן ואיך לעשות אותו נכון - 6 במאי 2024
- 5 כללים לקידום נכון באופן אורגני SEO - 6 במאי 2024
- איך בנוי מאמר SEO מקצועי? - 31 בדצמבר 2023