קידום אורגני או קידום ממומן – מה מתאים לאתר שלך
בוודאי כבר יצא לך לשאול את עצמך איך לקדם אתר בגוגל או בעצם, כיצד עובדת כל השיטה של קידום אתרים בגוגל. וובכן, גוגל מדרג את האתרים לפי שתי שיטות שונות: אורגני וממומן.
קידום אורגני – כאשר מדברים על קידום אתרים, בדרך כלל מדברים על קידום אתרים אורגני. האתרים שמקודמים באופן אורגני מופיעים הישר מתחת לתיבת החיפוש של גוגל והסדר שבו הם מופיעים נקבע לפי מידת הרלוונטיות של הדף למה שהמשתמש הקליד בתיבת החיפוש (השאילתא שלו).
יאללה, הגיע הזמן להתקדם…
לקבל הצעה לקידום יש להשאיר הצעה. או להתקשר: 052-9095407
קידום ממומן – הקידום הממומן (או פרסום ממומן) הוא זה שבמהלכו גוגל מציג מודעות שונות מעל ללוגו או בצידי התוצאות האורגניות. הסדר של התוצאות האלו נקבע לפי מחיר מינימאלי שאותו המפרסם הסכים לשלם כדי להגיע לעמוד הראשון וגם לפי איכות המודעה שלו ואיך המשתמשים הגיבו לה בעבר.
היתרון של הקידום האורגני לעומת הקידום הממומן הוא שלא צריך לשלם כסף לגוגל ישירות, אלא רק לחברת הקידום ושאתר שנמצא במקום טוב בתוצאות האורגניות, כנראה יישאר במקום הזה או במקום קרוב אם חברת הקידום עושה את העבודה שלה כמו שצריך (לעומת זאת, בתוצאות הממומנות יש תחלופה גדולה יותר של מיקומים לפי שעות היום והדינאמיות של המפרסמים).
כיצד נקבעת הרלוונטיות של כל עמוד בתוצאות האורגניות?
כדי להבין איך לקדם אתר בגוגל, יש לדעת שגוגל מחפש התאמה בין המילים שאותן המשתמש הקליד לתיבת החיפוש ובין תוכן הדף מהאתר (באתר אחד ניתן לקדם עשרות ומאות עמודים שונים). לכן, בדף עצמו יש חלקים ש-"רגישים" יותר למילים האלו וחלקים פחות רגישים (לדוגמה, הכותרת היא חלק רגיש וגם גוף הטקסט, זאת לעומת החלק התחתון של הטקסט או העמוד שהוא בדרך כלל פחות רגיש).
חלק נוסף וחשוב בקידום האורגני הוא הקישורים שמובילים לדף. באופן כללי, ככל שלדף יש יותר קישורים שונים ומגוונים מיותר מקורות, כך העמוד נחשב לאיכותי יותר, בחלק מהקישורים האלו צריכות להופיע המילים שאותן הזכרנו מקודם (מילות מפתח) על מנת שגוגל יוכל להבין את ההקשר בין המילים לבין התוכן בדף (אם יש תחרות חזקה בין אתרים רבים על מילה מסוימת, לא מספיק שהיא תופיע רק בדף עצמו) – אסטרטגיה זו נקראת בניית קישורים.
תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאות?
כאשר חברת קידום אתרים צריכה לחשוב איך לקדם את האתר שלך בגוגל, היא צריכה להתחשב גם ברמת התחרותיות שיש באותו התחום על מנת לבחור את המילים איתן תוכל לעבוד ולראות תוצאות. לדוגמה, התחרות על כל הביטויים השונים שקשורים ל – "קידום אתרים" היא מאוד גבוהה מכיוון שהנישה הזו נשלטת בעיקר על ידי חברות קידום, ולכן סביר להניח ששחקן חדש שירצה להיכנס לזירה ולהופיע בין עשרת התוצאות המובילות, יצטרך להשקיע לפחות שנה של קידום עד שיראה תוצאות.
לעומת זאת, בנישות פחות תחרותיות כמו למשל זו של מעבדה לשירותי פלאפונים, החסם הוא יותר נמוך ולכן ייתכן שידרשו רק מספר חודשים עד שייראו תוצאות. מספר החודשים המדויק תלוי ברמת התחרותית הספציפית של כל נישה ומספר המתחרים המרכזיים בה.
תכנית הקידום ואסטרטגיית השיווק ב- MarketPro מותאמת עבור כל עסק באופן אישי, בדומה לאופן שבו חייט עלית תופר חליפה בהתאם למידותיו של הלקוח.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020