קידום אתרים סלולריים – הכיצד?
קידום אתרים סלולריים

קידום אתרים סלולריים – הכיצד?

למה אתר סלולרי הוא כל כך חשוב ואילו סוגי אתרים סלולריים קיימים? על כך במאמר הבא…

כיום יותר ויותר בעלי אתרים מבינים את החשיבות שבהקמת אתר סלולארי, אתר שהתצוגה שלו מותאמת לתצוגה בניידים מבחינת גודל הפונט ונוח לקרוא אותו בלי הצורך להשתמש בתנועות זום מוגזמות או להפוך את כיוון המסך.

בגדול, ישנם שני סוגים של אתרים סלולריים : אתרים ייעודים ואתרים רספונסיבים – אתר ייעודי הוא אתר שנבנה מלכתחילה ומראש עבור הסלולר בנוסף לאתר הרגיל, ואילו אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים את עצמו באופן אקטיבי למכשיר עליו הוא מוצג, כך שבעצם משתמשים בגרסה בסיסית אחת של האתר וכל פעם עושים לה התאמה בזמן אמת.

מבחינת גוגל, שני סוגי האתרים הם טובים, אבל רצוי שאם האתר הוא ייעודי, הכתובת שלו ושל האתר הרגיל יהיו זהות והתוכן יוגש באופן דינאמי. (אחרת יהיו בעיות בקידום שלו לטווח הארוך).

קידום אתרי סלולר

מלבד החשיבות שבאתרי סלולר לגולש, גוגל ביצעו שינוי גדול מאוד באפריל 2015 אשר גרם לאתרים שאינם מותאמים לסלולר להופיע בדירוג נמוך יותר כאשר מבצעים חיפושים מהנייד. לצורך העניין, צריך להבין שלגוגל יש שני זחלנים (תוכנות אוטומטיות שסורקות אתרים ברשת) – אחד מהם מיועד לחיפוש במחשבים רגילים (מחשבי Desktop) והשני מיועד לחיפוש מהנייד. כל אחד מהזחלנים האלו שולח את האתרים שהוא מוצא לאלגוריתם שונה, כך שהדגשים של קידום אתרי סלולר אינם זהים לחלוטין לדגשים בדירוג הרגיל שאנחנו מכירים כבר הרבה שנים. למידע נוסף על קידום אתרים.

כיצד גוגל מדרג אתרי סלולר?

בראש ובראשונה, שלא כמו בעבר, גוגל יכול לראות איך אתר מסוים נראה בדיוק כמו שגולש רגיל רואה אותו ולא מסתפק בגרסת טקסט בלבד. לכן, אם באתר מסוים יש לדוגמה גודל פונט קטן מדי בשביל ניידים (או שהשורות נשברות באמצע והקישורים קרובים מדי אחד לשני), התמונות לא מספיק ברורות או שהוא עולה מאוד לאט, האלגוריתם לדירוג אתרים במובייל יכול לדעת זאת ולמנוע מהאתר דירוג אופטימאלי. המסקנה היא שאתר שרוצה להתברג היטב בתוצאות הסלולריות של גוגל, צריך קודם כל להיראות כמו שצריך על מכשירים סלולריים.

למרבה המזל, לגוגל יש מערכת אוטומטיות לבדיקות של אתרים סלולריים שאפשר להריץ על כל אתר  ולראות מהי מידת ההתאמה שלו מבחינת האלגוריתם של גוגל.  הכלי גם מציג את הבעיות הנפוצות שיש בכל דף, כך שבעל הדף יוכל לתקן אותן.

דגשים נוספים עבור קידום אתרים במובייל

יש מספר דגשים נוספים אשר חשוב לשמור עליהם אם רוצים שאתר מסוים יהיה מקודם במובייל (כל זאת בנוסף לדגשים הרגילים של קידום אתרים):

1.מהירות עליית האתר – מהירות עליית האתר היא אחת מנקודות התורפה הגדולות ביותר של הדירוג במובייל מכיוון שהרשת הסלולריית היא איטית יותר מהרשת הביתית הממוצעת, ולכן ייתכנו הבדלי זמניים משמעותיים בטעינת אתרים. לגוגל יש גם כלי לבדיקת מהירות עליית אתרים בשם Pagespeed.

2.פתיחת קבצים חשובים לזחלן של גוגל –  קבצים כגון קבצי JS, CSSותמונות הם קבצים שחשובים לגוגל על מנת להבין האם האתר שלכם מותאם לסלולר. לעומת זאת, ייתכן שקובץ ה – Robots.txt באתר שלכם חוסם אותם, וזה דבר שחייבים לתקן…

3.שימוש בטכנולוגיות לא ידידותיות לניידים – פרסומות גדולות במיוחד או נגני פלאש יכולים להכשיל אתרים סלולריים ויש גם אינדיקציות לכך שלאחרונה גוגל החל להוריד את הדירוגים של האתרים האלו בתוצאות החיפוש במובייל. לכן, העדיפו להשתמש בטכנולוגיות ידידותיות לניידים כגון HTML 5.

4.תגי מטה קצרים יותר – תג התיאור (Meta Description) של האתר צריך להיות מעט יותר קצר מאשר תג התיאור ב-Desktop בשתיים עד שלוש מילים. בתג ה-TITLE (כותרת) לא חל שינוי באורך, אבל הוא עלול להישבר לשתי שורות. לכן, אם יש לכם אתר רספונסיבי, זה משהו שצריך לקחת בחשבון.

שתף את הפוסט

גלילה לראש העמוד