איש עסקים ישראלי מצליח ומוכר אמר בעבר ש"פתיחת עסק דומה באלמנטים רבים ללידת ילד בכור". הוא הסביר שבשני המקרים כל אדם מרגיש מעט אובד עצות לנוכח שפע המידע שעליו להכיר ולדעת, הסיטואציות השונות שבהן הוא נתקל לראשונה ומצריכות קבלת החלטה ושלל העצות, חלקן אחיתופל, להן הוא זוכה לקראת האירוע המרגש. וכמה שאותו איש עסקים צדק…
אחד הנושאים אשר מעטים מאוד מכירים לפני פתיחת העסק שלהם, ולצערנו (ולצערם) גם אחרי שנות קיום רבות, חלקם לא יזכו להתמודד איתו באופן ראוי, הוא הנושא של קידום באינטרנט. אנשים המגיעים מתחומי השיווק, הפרסום ויחסי הציבור דווקא מבינים את חשיבות העניין, לצד אנשי אינטרנט, היי טק ומחשבים, אבל הדור של פעם עדיין, לפעמים, חי בעולם אחר ולא משתמש באחד הכלים החשובים ביותר לקידום העסק.
נתחיל מהסוף. אפשר להצליח מבחינה עסקית גם בלי שיווק באינטרנט. אבל ברגעים בהם העסק שלכם מתנדנד בתנועתו בין מעלה ומטה, קידום אינטרנטי הוא זה שנותן לו את הדחיפה לכיוון הנכון. מעבר לכך, תחשבו על כך שמרבית המתחרים שלכם משתמשים בכלי היעיל, החכם והלא-ממש-יקר הזה (בהשוואה לפרסום סטנדרטי), אז למה להעניק להם יתרון על פניכם?
קידום באינטרנט – איך תעשו זאת נכון?
קידום באינטרנט הוא מכלול של פעולות יחסי ציבור כאלו ואחרות, אשר מטרתן היא חשיפת האתר והעסק שלכם לכמה שיותר גולשים בעלי פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות עתידיים. מכאן גם היתרון המהותי של קידום באינטרנט לעומת אמצעי קידום ושיווק אחרים – כאן אתם לא "יורים באפילה". כאן אין מודעת פרסומת בצומת רחובות שאלפי זוגות עיניים לא רלוונטיות נתקלות בה מדי יום. כאן, כשהטכנולוגיה לצדכם ואפשרויות ניתוח הרגלי הגלישה של הלקוחות שלכם קיימות, ניתן לכוון במדויק את אמצעי הקידום, כדי למנוע בזבוז זמן ומשאבים באפיקים הלא נכונים. את תחום הקידום האינטרנטי ניתן לחלק לשני חלקים מרכזיים – האתר עצמו, וכל מה שמסביב לו.
עבודה נכונה בשני מישורים אלו, תביא לקידום המושלם, שתוצאותיו בשטח יהיו הופעת האתר שלכם 'גבוה' במנועי החיפוש המרכזיים, עלייה משמעותית במספר כניסות גולשים אליכם לאתר ועלייה לא פחות חדה במספר האנשים המבצעים פעולת התקשרות באמצעות האתר. מבחינת האתר, חשוב להקפיד על כתיבת תוכן איכותי, מקצועי וראוי, תוך כדי הוספות ושינויים אחת למספר חודשים. ישנם כללי כתיבה רבים לקידום יעיל, קראו אותם ופעלו בעקבותיהם. פעולות מחוץ לאתר הן מכלול פעולות יחסי ציבור, בראשם מאמרי קידום באתרים שונים, יצירת מילות מפתח לחיפוש, קישורים וקשרים ועוד. הרחבה על נושאים אלו ניתן למצוא אצל גורמי שיווק וקידום מוסמכים.
מוטב להיעזר בשירותיה של חברת קידום מקצועית ולא לעשות זאת באופן עצמאי, גם במחיר של תשלום חודשי. חשוב להיות סבלניים ולחשוב לטווח ארוך. לא להתייאש ולזנוח אחרי חודש של היעדר שינוי. בהצלחה!
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020