האינטרנט נתפש כדבר מהיר, קצבי וכזה שלא עוצר לרגע ולכן הרבה אנשים נוטים להשליך את הגישה הזו, גם על האופן שבו הם מעוניינים לשווק את העסק האינטרנטי החדש שלהם. כמובן שלא תמיד ולמעשה בדרך כלל הגישה הזו אינה לגמרי נכונה, לפחות לא לאורך זמן. מה זה אומר? מדוע קידום אורגני הוא הדבר הנכון ליצירת תנועה שוטפת של גולשים באתר הקניות שאתם מקימים וכיצד בכל זאת ניתן לתת "פוש" לחנויות חדשות?
מה זה בכלל קידום אורגני ולמה החנות הווירטואלית שלכם צריכה אותו?
בנייה של חנות אינטרנטית כרוכה בלא מעט עניינים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת:
- עיצוב – חשוב שתהיה גרפיקה "מזמינה" ומעניינת, תפריטים ברורים שמקלים על הגולש את ההיכרות עם האתר.
- תוכן – כנראה העניין החשוב ביותר, כאשר הכוונה הן למשפטים קצרים המופיעים בדף הבית, הן לתיאורי המוצרים שבתוך החנות המקוונת עצמה וכמובן – המאמרים, או הבלוג, שהם ה"דובדבן" של האתר ומיועדים להעשיר את עולמו של הגולש ולהעניק לו ערך מוסף.
- נגישות – תוספת של אמצעי נגישות עבור אנשים עם מוגבלויות, בין אם מדובר בלקות ראייה או שמיעה, הם דבר מבורך.
- תקשורת עם הגולשים – שמירה על קשר עם הקונים הפוטנציאליים באמצעות קטגוריית "צרו קשר" או צ'אט ווירטואלי, נותנת תחושה לגולש שמאחורי חנות הזו עומדים אנשים איכותיים.
לאחר שהחנות הוקמה והיא כבר עובדת, נוצר הצורך לשווק אותה. בשלב הראשוני כאשר יש לבצע חשיפה מרבית – כדאי להשקיע בקמפיין של קידום ממומן אשר ייתן את הדחיפה שעסק חדש זקוק לה. אבל מכיוון שקמפיין כזה לא יכול להחזיק מעמד זמן רב והוא גם יקר, חשוב במקביל לתחזק את הקידום האורגני ולפרסם את האתר החדש שנוצר, שלב אחר שלב באופן זהיר ובטוח אשר בסופו של דבר – יגרום לה להגיע לתוצאות גבוהות בחיפוש בגוגל ואף להישאר שם לאורך זמן.
תוצאות של עבודת הקידום האורגני – ניתן לראות רק לאחר כמה חודשים ולכן יש להתאזר בסבלנות. לעיתים בעלי עסקים ווירטואליים חדשים אינם מוכנים לשמוע על פרקי זמן שכאלה ומוותרים על קידום אורגני, מה שעלול לעלות להם במיקומים נמוכים של האתר לאחר תקופה ארוכה. שילוב בין קידום ממומן לאורגני בשלב ההתחלתי, תוך נטישה של הממומן לאחר שהחנות כבר מתייצבת מבחינת תנועה – הוא ככל הנראה התמהיל הנכון עבור מי שרוצה שהעסק המקוון שלו יהפוך לדומיננטי בתחומו.
באילו עוד דרכים ניתן לשווק ולפרסם את החנות שלכם באינטרנט?
מוטב להשקיע את מירב המאמצים וההשקעה הכלכלית בקידום האורגני אשר, כאמור, הוא זה שמגדיל את קהל הגולשים באופן עקבי ובטוח לאורך זמן. עם זאת, הקמת קמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות, היא עניין שמסייע ותומך בקידום האורגני והוא יכול להתאים ללא מעט עסקים. באמצעות פרסום ברשתות חברתיות, נוצר גם קשר בלתי אמצעי עם הגולשים עצמם, מה שמעלה את המוניטין החיובי של האתר שלכם באופן שלא ניתן להחליף.
- מה זה קידום ממומן ואיך לעשות אותו נכון - 6 במאי 2024
- 5 כללים לקידום נכון באופן אורגני SEO - 6 במאי 2024
- איך בנוי מאמר SEO מקצועי? - 31 בדצמבר 2023