כל מי שאי פעם נכווה מגוגל וקיבל רשימה של תוצאות שליליות שעולות ברגע שמחפשים את השם שלו או שם העסק שלו, יודע ש-"גוגל זוכר הכול", וגם אם התברר שמה שנכתב עליו לא נכון, התוצאות שמזיקות למוניטין שלו עלולות להישאר בגוגל במשך זמן רב מאוד… (אלא אם כן הן הוסרו לחלוטין מהרשת, מה שכמעט אף פעם לא קורה בפועל).
ניהול מוניטין בגוגל היא טקטיקה שבמהלכה דוחפים את התוצאות השליליות למטה ומעלים במקומן תוצאות אחרות וחיוביות יותר. הרציונל מאחורי השיטה הוא שאם התוצאות השליליות ידחקו מספיק למטה, אנשים לא יראו אותן מכיוון שהן יופיעו במקום שרובם לא מגיעים אליו כמו למשל עמוד התוצאות השני ואילך.
ניהול מוניטין בגוגל – איך זה מתבצע בפועל?
כמו שכבר הסברנו, על מנת לנהל את המוניטין של אדם או עסק בצורה טובה, חייבים לבנות סט של תוצאות חיוביות. תוצאות אשר מציגות אותו באור מחמיא או בצורה ניטראלית ומנטרלות את ההשפעה של התוצאות השליליות. הסט של התוצאות החיוביות יכול להיות בנוי ממגוון של "נכסים" הקיימים ברשת האינטרנט, למשל :
- בלוגים
- עמודי פרופילים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ולינקדין
- אתרים אישיים
- עמודי נחיתה (לתוצאות ממומנות)
- כתבות פרופיל מחמיאות בפורטלים ואתרי חדשות גדולים (לדוגמה – "כיצד הוצאתי את העסק שלי מהמשבר")
בהקשר הזה, חשוב לזכור שהרצון של גוגל הוא להציג תוצאות כמה שיותר מגוונות ולכן חשוב לגוון בנכסים השונים ולא להתקבע רק על נכס מסוג מסוים. המשימה לבנות את הנכסים חלה כמובן על חברת הקידום או ניהול המוניטין בגוגל, ולכן עליה להיות גם בעלת ידע בבניית אתרים. על מנת שהקידום אפקטיבי, מן הסתם לא ניתן להתפשר על שום דבר מאשר קידום תוצאות לעמוד הראשון, ואף יותר מזה – לתוצאות הראשונות בגוגל.
יחד עם זאת, בניית הנכס עצמו היא לא מספיקה וצריך גם לקדם אותו דרך טקטיקות קלאסיות של קידום אחרים, כמו למשל לקשר אליו ממקומות אחרים ברשת. בסופו של דבר, הוא יעלה בראש תוצאות החיפוש במקום בולט ובתקווה ידחק את התוצאות השליליות כלפי מטה.
ניקוי שם ואגוזים קשים לפיצוח
חשוב להסביר שלא תמיד ניקוי שם היא מטלה כה פשוטה. לדוגמה, אם האזכור השלילי מופיע באתר גדול כמו ynet, mako או וואלה, סביר להניח שיהיה קשה לדחוק אותו כמו אזכור באתר יותר קטן ונישתי, ואז יהיה צורך להשקיע יותר מאמצים בקידום של הנכסים שבנינו או להשתמש בדרכים יותר יצירתיות של ניהול מוניטין:
לדוגמה, אפשר לפנות לאתרים עם החומר המרשיע ולבקש מהם להסיר או לתקן אותם כך שיהיה ברור שהדברים שנכתבו אינם נכונים יותר (לדוגמה, מר ישראלי ישראלי אמנם נחשד בפלילים, אבל כעת זוכה מכל אשמה). לפעמיים זה עובד טוב, ואז התוצאה השלילית כבר לא מהווה מכשול כלל
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020