בעולם שבו יותר ויותר גולשים קוראים טקסטים דרך טלפונים חכמים, כתיבת תוכן צריכה להתייחס גם למכשירים סלולריים.
בפוסט הקודם על כתיבת תכנים, דיברנו על כתיבה לנושאים משעממים, הפעם, נדבר על כתיבה בהקשר של אתרים רספונסיביים. הנתונים לגבי הגלישה הסלולארית בישראל אינם משתמעים לשני פנים. בזכות החדירה הבלתי פוסקת של הטלפונים החכמים לכיס של כולנו, ותודות לשדרוג מבחינת הנראות של אתרי אינטרנט רספונסיביים (אתרים שמציגים ממשק משתמש ידידותי גם במסכי סלולר), כתיבת תוכן שינתה את פניה. כיום, כתיבת תוכן לאתר לא תושלם במקצועיות אם הטקסטים לא יעברו בצורה חלקה בטאבלטים וטלפונים חכמים. במיוחד כאשר יותר מ-70% מהישראלים משתמשים בטלפונים לטובת גלישה ברשת, סקר שוק ווירטואלי, יצירת קשר עם עסקים וכו'.
היות שכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט בעולם רספונסיבי היא אמנות מורכבת וייחודית, לא נוכל ברשימה הקצרה שלפניכם לסקור את כל הנושא מא' ועד ת'. ניגע כאן בכמה נקודות מרכזיות אשר ישמשו אותנו כסולת מנופה.
כתיבת תוכן לפי פסקאות קצרות וממוקדות
הכלל הראשון לגבי כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט הוא פסקאות וכותרות משנה. בפרספקטיבה רספונסיבית, פסקה יכולה להתאים באורכה לצפייה על גבי מחשב "רגיל" אך עלולה להיות ארוכה מדי לגלישה דרך הסלולר. יש לבדוק האם אפשר בקלות וללא מאמץ לקרוא את הטקסטים גם באמצעות טלפונים חכמים. מומלץ לחלק את התוכן לפסקאות רבות אך במקביל לוודא שלמרות הקיצורים הנראות לא נפגמת במחשבים "רגילים". הסוד הוא כמובן מידתיות.
כותרות משנה עוצמתיות ומניעות לפעולה
בכל כתיבת תוכן לאתר, כותרות הן פרמטר שיכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון. כותרות מניעות לפעולה מושכות את הגולשים פנימה לא רק לטקסט הנוכחי אלא לשאר עמודי האתר. מנגד, כותרות שלא מנוסחות היטב יהיו טריגר ליציאה ומעבר למתחרים.
כמעט כל הגולשים באינטרנט לא קוראים טקסט לפני שהוא סורקים את כותרותיו. הדברים נכונים גם לגבי קריאת תכנים באמצעות טלפונים חכמים ומכשירים סלולריים. בעולם שבו יותר ויותר גולשים נכנסים לאינטרנט דרך מכשירים ניידים, חשיבותן של הכותרות (הראשיות והמשניות) עולה בהתאמה.
פונט בגודל מתאים
גודל הפונט הוא היבט שיש לשים לב אליו בימים של גלישה סלולרית. פונטים קטנים ובלתי קריאים יגרמו לגולשים לנטוש במהירה ולעבור למקומות בהם קל להם לקרוא את המידע. כן, היישר למתחרים שלכם. לא אחת, על המחשב הרגיל נראה שהפונט "עושה את העבודה" אך קריאה סלולרית מגלה שהדברים אינם כה ברורים (פשוטו כמשמעו). חשוב לבצע בדיקה מקיפה של גודל הפונט בכמה מכשירים סלולריים שונים.
תמונות ואלמנטים
כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט משלבת פעמים רבות אלמנטים כמו תמונות, גרפים, טבלאות וכו'. על מנת שהמסרים הוויזואליים יעברו דרך מכשירי טלפון חכמים יש לוודא שהם ממוקמים באזורים הנכונים באתר. לעיתים, בעל האתר לא משקיע בכך די מחשבה והגולש הסלולרי נתקל בתוכן מבולבל ומבולגן. התוצאה היא תחושה של חוסר מקצועיות ונטישה. מנגד, אם התמונות והגרפים יועלו תוך חשיבה על גלישה רספונסיבית, האפקט יהיה מדהים. גולשים, גם בסלולר, אוהבים אלמנטים וויזואליים שמעניקים נראות ועוצמה למלל הכתוב.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020