הלכתם אחרי החלום – להגשים את הייעוד שלכם ופתחתם עסק משלכם. אזרתם אומץ ועוז, העזתם לעשות את השינוי, הגדרתם חזון, מטרות ויעדים, גייסתם משאבים, עיצבתם והדפסתם כרטיסי ביקור ופתחתם אתר אינטרנט מעוצב ואינפורמטיבי שיציג ויספר לכל העולם על פועלכם החדש – עד כאן הכל טוב ויפה.צלחתם את הישורת הראשונה בדרך להגשמתכם האישית והעסקית. בשלב זה מתחילות לנקר התהיות והמחשבות: כיצד אני משיג כמה שיותר מתעניינים בעסק שלי? כיצד אני מגיע לפלח השוק שלי וגורם ללקוחות לבחור ולהשתמש בשירותיי? כיצד אני מרחיב את רשימת התפוצה שלי ומגביר חשיפה לעסק שלי? כיצד אני מגדיל פניות וכנגזרת מכך גם הכנסות?
כנראה שאם צריכים שירות של קידום בגוגל לעסקים קטנים
כל בעל עסק מתחיל יודע שבין האתגרים המורכבים העומדים לפניו הוא אתגר גיוס הלקוחות ומתעניינים רלוונטיים וחשיפתם לייחודיות בשירות שהוא מציע וליתרונותיו על פני אחרים. החלום הוא שתור הלקוחות בעסק רק ילך ויתארך. מבעל הקונדיטוריה הביתית שחפץ שכל תוצרתו תימכר בשפע ותזכה לליקוק אצבעות ושבחים, הקואוצ'רית שמלווה נשים לצמיחה אישית, תשמח שהלו"ז שלה יהיה עמוס בכל ימות השבוע במפגשים מעצימים שיובילו לממליצות נוספות, בעל חנות המחשבים הפינתית ששואף להגדיל את קהל לקוחותיו הקבועים שיפקדו את החנות ועד טכנאי מכונות כביסה שמעוניין שבכל תקלה עתידית, הוא הראשון ששמו יעלה כאופציה להזמין. במציאות של ימינו השפע בכל תחום יוצר אפשרויות רבות, אנחנו מוצפים במידע מכל עבר והתחרות על התודעה של כל צרכן היא עצומה.
השאיפה היא להצליח לתפוס את תשומת הלב הצרכנית של הלקוח, בשלל האפשרויות המבלבלות העומדות בפניו בעולם שפע המידע והפרסומות. הרצון הוא למקד את הצרכן במה שהעסק שלכם מציע לו וכיצד יתרונותיכם עונים על צרכיו. כל בעל עסק שואל את עצמו לא אחת- אז איך אני עושה זאת? כמובן שיש דרכים שיווקיות מגוונות לחשוף את העסק שלך ולהגדיל את היקף הלקוחות והמכירות. אנחנו נתייחס במאמר זה לדרך מרכזית אחת וחשובה במאה ה-21 והיא קידום האתר שלכם בגוגל.
אז מה זה קידום בגוגל ולמה הוא נחוץ לי כבעל/ת עסק?
קידום אתרים (SEO) הוא שם כולל לכל הפעולות שניתן לבצע על מנת להעלות את דירוג האתר שלנו בתוצאות החיפוש. גוגל הוא מנוע חיפוש פופולארי שמאחוריו יש אלגוריתם המחשב דפי אינטרנט ומחליט לפי שיקלולים ושיקולים של החברה (Google) מי יהיה ממוקם איפה. הגדולה של גוגל והסיבה שזהו מנוע החיפוש השימושי והפופולארי בעולם, היא היכולת להציג לנו הגולשים בדיוק מה שחיפשנו.
כבעלי עסק נרצה שהאתר שלנו ימוקם בין הראשונים בתוצאות החיפוש. חשוב להבחין בין שני סוגי תוצאות בחיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים: תוצאות אורגניות (במרכז הדף) ותוצאות ממומנות (בצד הדף ובחלקו העליון הצבוע). ממחקרים עלה כי כ-80% מהגולשים מעדיפים להסתמך על התוצאות האורגניות על פני הממומנות, כנראה מתוך תובנה שהתוצאות הממומנות הן פרסומות ולא תמיד קולעות למה שחיפשו ומכאן שיעדיפו להסתמך על התוצאות האורגניות.
בכל עמוד של תוצאות אורגניות יש מקום לכעשרה אתרים בלבד ו-90% מהגולשים לא יעברו את העמוד הראשון, מכאן שאתר שלא נמצא בעשרת המקומות הללו עלול להפסיד נפח גדול של גולשים ולקוחות פוטנציאליים. בעלי האתר ומקדמי האתרים יכולים באמצעות הידע המקצועי הנכון, ליצור מצב בו האלגוריתם של גוגל יעדיף את האתר שלהם על פני אתרים אחרים (אך חשוב לזכור זה עדיין לא יהיה בשליטתנו המלאה ותלוי במשתנים נוספים כגון: תוכן איכותי ורלוונטי, תשתית טכנית, קישורים, אופטימיזציה ועוד-אך על זה בפוסט אחר).
האם קידום אורגני מתאים לעסקים קטנים?
בזכות קידום אורגני מקצועי, נכון, שיטתי ויעיל נוכל להגדיל את החשיפה לאתר שלנו ולעסק שלנו, נגדיל את מספר המתעניינים והפונים ומכאן גם את ההכנסות של האתר.
יתרונות לקידום אורגני: זרם המידע דרך תוצאות מנועי החיפוש ניתן בחינם כהמלצה של גוגל בהתאם למילות החיפוש של הגולש. אם האתר שלכם בנוי טוב ומכיל תוכן רלוונטי למילות החיפוש, הוא יעלה בתוצאות טובות. בזכות כך ניתן לנצל את התקציב השיווקי שלכם במקומות אחרים בעסק וזה יתרון מבורך בעסק צומח.
אם הקידום מתבצע על ידי מקצוענים הוא יכול לייצר מצב בו תוצאותיו מורגשות גם בטווח הארוך. קידום אורגני הוא תחום מורכב ומתמשך אך במידה ונעשה נכון, בסופו של דבר העסק נהנה מהפירות לאורך זמן.
למידע נוסף – צרו קשר!
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020