בעוד שהפלטפורמות החברתיות מפגינות יותר ויותר נוכחות בתהליכי קידום אתרים, נשאלת השאלה: האם עדיין קידום אתרים SEO רלוונטי ב-2020? בואו נדבר על קידום ושיווק בגוגל, פרסום באינטרנט ומה שבין לבין. מעודכן ל2020, כנראה יהיה מעודכן גם ל-2021:
אם מסתכלים במבט חפוז על התחרותיות העזה אשר קיימת שם בחוץ כמעט בכל תחום עסקי, הרי שבימינו, עסק, כל סוג של עסק, פשוט לא יכול לשרוד אלמלא נעזר בחברות קידום מקצוענית. ואם מסתכלים על השנים האחרונות, בקלות מבינים שתהליכים של קידום אורגני לא השתנו הרבה. נכון, גוגל מוציאים עדכונים ומשנים מעט את חוקי המשחק מדי פעם, אבל בסופו של דבר, קידום אתרים אורגני SEO נראה פחות או יותר אותו הדבר כבר שנים רבות. אז מה שונה ב-2020, אם בכלל משהו השתנה?
מה קורה ב-2020 מבחינת תהליכי קידום באינטרנט?
ב-2020 כבר כולנו רגילים לכך שהפלטפורמות החברתיות עמוסות וגדושות בתכנים ובגולשים, בפרסומות וקמפיינים, בדפים עסקיים ועוד. הפלטפורמות החברתיות הן כבר מזמן לא רק "פלטפורמות חברתיות", אלא מרחב פרסומי מעולה ומרחב שיווק עסקים באינטרנט שמניב אחלה תוצאות.
וכשמדברים על תהליכי קידום אתרים באינטרנט, חובה לשאול את השאלה הבאה: האם בכלל כדאי להשקיע בקידום אורגני SEO של אתר האינטרנט? לא עדיף בעצם לשכוח מפרסום ושיווק בגוגל, ופשוט להחליט שממקדים את כל מאמצי השיווק והפרסום בפלטפורמות החברתיות? ובכן, לא!
לפי נתונים 95% מהחיפושים עדיין מתבצעים דרך מנועי החיפוש
על פי נתונים ומחקרים שונים שמתבצעים באופן שוטף ולא בעיה לקרוא אותם באופן שקוף באינטרנט, 95% מהחיפושים של גולשים בעולם עדיין מתבצעים דרך מנועי החיפוש השונים, כולל גוגל. אם כך, קידום אתרים אורגני SEO עדיין רלוונטי ב-2020, הוא יהיה רלוונטי ב-2021, ואנחנו ניפגש ב-2022 בכדי לדבר על כך שצדקנו וקידום אורגני עדיין רלוונטי.
נכון, יהיה שווה למקד מאמצים מסוימים גם בפלטפורמות החברתיות, בין אם אתם משווקים מוצר כזה או אחר. בסופו של דבר, אם אתם משקיעים את מאמציכם הפרסומיים בפלטפורמות החברתיות השונות וגם בשיווק במנועי החיפוש, קשה לנו להאמין שלא תניבו פירות מהקמפיינים שלכם.
האם כדאי להשקיע את מאמצינו רק בקמפיינים ממומנים?
כשאנחנו אומרים קמפיינים, הכוונה היא לא רק לקמפיינים ממומנים באינטרנט. בסופו של דבר, בהחלט אפשר להגיד שכל תהליכי הקידום באינטרנט הם קמפיינים ממושכים, חלקם ממומנים וחלקם פשוט אורגניים. בשורה התחתונה, בדרך כלל לא יהיה מספיק לממן רק קמפיין בגוגל, ולרוב יהיה צריך לפזר את מאמציכם השיווקיים במספר שיטות ודרכי קידום.
בין אם אתם צריכים לשווק מוצר כזה או אחר, או אולי בכלל לספק שירות ללקוחות שלכם, ההמלצה הכי גורפת היא להסתייע בחברת קידום אתרים מקצועית ומומלצת. ועדיף כזאת שמגיעה עם הסמכתה מוכחת, עם איזשהו תיק לקוחות משכנע באמת. בהצלחה!
- מה זה קידום ממומן ואיך לעשות אותו נכון - 6 במאי 2024
- 5 כללים לקידום נכון באופן אורגני SEO - 6 במאי 2024
- איך בנוי מאמר SEO מקצועי? - 31 בדצמבר 2023