הרבה מאוד בעלי אתרים ומפרסמים שמתחילים לעבוד מול גוגל, שואלים את עצמם מה עדיף? קידום אורגני או ממומן? מה הם היתרונות (והחסרונות) של קידום אורגני לעומת קידום ממומן.
קידום ממומן או קידום אורגני?
למי שלא בקיא בתחום, נסביר כי התוצאות הממומנות אליהן מתייחס הקידום הממומן הן התוצאות שמופיעות בדרך כלל בחלק העליון של הדף או בצדדים (בעברית בצד שמאל ואילו באנגלית בצד ימין) והן מובלטות באמצעות התווית "מודעה" או "מודעות". לעומת זאת, התוצאות האורגניות אליהן מתייחס הקידום האורגני הן התוצאות שמופיעות מתחת לתיבת החיפוש של גוגל.
כעת נשאלת השאלה מה עדיף – קידום אורגני או ממומן? מקדמים אורגנים ישמחו להבליט את היתרונות של הקידום האורגני ואילו משווקים בגוגל ישמחו להצביע על היתרונות של הקידום הממומן דווקא. וכמו תמיד, האמת כנראה נמצאת אי שם באמצע, כאשר אי אפשר לקבוע באופן חד משמעי מה עדיף.
קידום אורגני
קידום אתרים אורגני הוא קידום במהלכו מקדמים בדרך כלל אתר שלם אל ראש התוצאות האורגניות באמצעות טקטיקות של קידום אורגני הידועות גם כ – SEO Search Engine Optimization. טקטיקות אלו כוללות בין היתר התאמות שונות לגוגל ברמת הדף עצמו (On Page) וקישור לאתר או לדפים אותם רוצים לקדם ממקומות אחרים ברשת (בניית קישורים).
היתרון העיקרי של קידום אורגני הוא שלמרות שמשלמים כסף לחברת הקידום או לפרילנסר (אלא אם כן יש לכם סבלנות והתמדה ללמוד את התחום לבד), ההופעה עצמה בגוגל לא עולה כסף ולכן אתר שמקודם באופן טוב, יופיע בסופו של דבר במקום גבוה במשך זמן רב והקידום עצמו ישתלם יותר לטווח הארוך מבחינת ההחזר על ההשקעה.
לעומת זאת, החיסרון העיקרי של קידום אורגני הוא שפעולות הקידום יכולות לקחת זמן רב: אם רוצים כאמור שהקידום יהיה טוב לטווח הארוך, אז בניית האמון בין האתר לבין גוגל יכולה לארוך החל ממספר חודשים ועד לשנה או אפילו יותר. הדבר תלוי בין היתר עד כמה האתר גדול, עד כמה הוא מורכב, ובעיקר עם כמה התחום בו מקדמים הוא תחרותי.
עוד על קידום אורגני:
- קידום אתרים מהיר – האם זה שווה את זה?
- קידום אתרים סלולריים
- קידום בגוגל לעסקים קטנים
- קידום אתרים לעמוד הראשון
- איך לקדם את האתר שלך בגוגל?
קידום ממומן
בקידום ממומן משלמים ישירות לגוגל (ובדרך כלל גם למנהל קמפיין) על מנת להופיע במקומות אטרקטיביים במודעות שגוגל מציג ומשלמים לפי לחיצה . מי שמוכן לשלם סכום מסוים של כסף, יכול להופיע בוודאות בעמוד הראשון ואפילו באחד המקומות הראשונים. המשמעות היא שאם רוצים לרוץ עם אתר או קמפיין חדש ולקבל בעבורו חשיפה מיידית, אין בררה אלא ללכת על קידום ממומן.
יחד עם זאת, לקידום ממומן יש מספר חסרונות משמעותיים:
1.מכיוון שהתוצאות בו הן בסופו של דבר מודעות, גולשים רבים פשוט לא לוחצים עליהן ועוברים ישר לתוצאות האורגניות.
2.אי אפשר להפסיק את התשלום באמצע וחייבים להמשיך לשלם כסף לגוגל כל עוד רוצים להמשיך ולהופיע.
3.המחירים לעמוד ראשון יכולים להיות יקרים למדי, לפעמיים גם עשרות שקלים לכל לחיצה. לכן, התחום מתאים הרבה פחות למי שרוצה ללמוד אותו לבד מכיוון שהוא עלול לעשות טעויות של טירון ולהפסיד די הרבה כסף.
למי זה מתאים – קידום אורגני לעומת קידום ממומן
אז קידום אורגני או ממומן? מה כדאי? לסיכומו של דבר – קידום אורגני מתאים בעיקר למי שרוצה להשקיע לטווח הארוך ויודע שבסופו של דבר ההחזר על ההשקעה יהיה גבוה. לעומת זאת, קידום ממומן מתאים למי שלא מחפש בהכרח החזר גבוה על ההשקעה שלו, אלא חשיפה כאן ועכשיו (למרות שקמפיין איכותי יכול להוריד לאט לאט את המחיר שנדרש לכל לחיצה).
למרות זאת, ייאמר שבהחלט אפשר גם לחלק את התקציב בין קידום אורגני ובין קידום ממומן על מנת להגיע לחשיפה מקסימאלית בהתאם לשלב שבו האתר שלכם נמצא במהלך תקופת החיים שלו.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020