תחום קידום האתרים הוא תחום דינאמי ותחרותי מאוד. בכל נושא ישנם עשרות, מאות ואולי אלפי אתרים שמתחרים על אותו ביטוי מפתח. רק אחד יכול להיות במקום הראשון, רק עשרה יכולים להיות בדף הראשון.
זה שנמצא היום במקום הראשון יכול מחר לרדת בדירוג ואילו המתחרים שלו יוכלו לעקוף אותו. תהליך זה נקרא קידום אתרים במנועי החיפוש.
ישנם אלפי מקדמי אתרים בישראל, חלקם טובים יותר – חלקם פחות. איך נדע מיהו מקצוען ומי חאפר? זו שאלה מורכבת ולה פרמטרים רבים. ישנם פרמטרים מקדימים שנוכל לבחון טרם חתימת חוזה עבודה עם חברת הקידום או פרילנסר לקידום אתרים, אולם ישנם פרמטרים שנוכל ללמוד רק תוך כדי תנועה. על מנת לעזור לכם לצמצם נזקים ככל האפשר, הכנתי עבורכם מספר טיפים חשובים שתרצו לבדוק:
- חוזה עבודה – בדרך כלל נהוג לחתום על חוזה עבודה לטווח זמן מסוים, שבו החברה יכולה באמת לספק תוצאות ולהראות התקדמות. קשה לשפוט תוצאות עבודה בטווח זמן קצר, בייחוד בתחום תחרותי ומורכב כמו קידום אתרים, לכן מומלץ לתת לחברת הקידום לעבוד מספר חודשים לפחות ולעקוב בהדרגה אחר התוצאות מדי חודש.
ישנם מקדמי אתרים שמאמינים יותר ביכולותיהם ואינם מחייבים את הלקוחות שלהם להמשיך לעבוד עמם ולכן אינם מחתימים את הלקוחות על חוזה עבודה וכי מאמינים שבאמצעות עבודה טובה ושירות טוב הלקוחות ימשיכו עמם מרצון. זהו בהחלט פתרון אידיאלי עבור הלקוח, מכיוון שזה חותם על הסכמים כאשר חברת הקידום אינה יכולה להבטיח לו דבר שבטוח יתקיים. - אופטימיזציה לאתר – מקדם מקצועי יעבוד תחילה על האתר שלכם. באמצעות הכלים והידע שברשותו הוא יסקור את האתר שלכם וימצא ליקויים שונים שיצטרך לשפר על מנת להתאים את האתר למנוע החיפוש.
- גוגל אנליטיקס/מערכת פרטית – מקדם מקצועי יטמיע קוד מעקב באתר שלכם. המומלץ ביותר הוא לעבוד עם הכלים של גוגל, בראשם גוגל אנליטיקס. ישנן חברות קידום שפיתחו מערכות מעקב עצמאיות עבור לקוחותיהם.
- מאמרים איכותיים – הבסיס לקידום האתר שלכם יהיה בכתיבת מאמרים איכותיים, הן לאתר והן לבניית קישורים מאתרים אחרים. אין מדובר במאמרים אקדמיים והם אינם צריכים להיות דווקא בשפה גבוהה, אך אין ספק כי שמירה על דקדוק נכון ככל האפשר וחומר איכותי ומעניין שמדבר אל הגולש הממוצע, בהחלט יסייעו לקידום האתר.
- בניית קישורים – כיום ישנה חשיבות פחותה יותר לנושא זה, אם כי עדיין קיימת החשיבות לאתרים אחרים הממליצים על האתר שלכם. בעבר הייתה חשיבות לכמות הקישורים הנכנסת לאתרכם, אולם היום מדובר בעיקר על איכות הקישורים. אתר איכותי המקשר לאתרכם יהיה שווה יותר מאלפי קישורים פחות איכותיים.
- שקיפות בעבודה – כשאני מדבר על שקיפות בעבודה, אני לא מדבר על כך שחברת הקידום צריכה לגלות לכם את שיטת הקידום שלה, אולם אין זה אומר שהיא אינה תחשוף חלק מהשיטה ואף תציג בפניכם את ההשערות והמחשבות שלה בנוגע לאתר שלכם: מהן התקלות, כיצד אלה פוגעות באתר שלכם ומה צריך לעשות כידי לתקן את המצב.
- הוכחות בשטח – בקשו לראות אתרים שהלקוח קידם. לא תמיד הלקוח עצמו מספיק שחברת הקידום תגלה ללקוחות פוטנציאלים שלה שאלה מקדמים אותה בתוצאות החיפוש, אך לקוחות רבים כן מסכימים שיציגו אותם כ"בין לקוחות" החברה.
- התחייבויות – חברת קידום מקצועית יודעת שהיא אינה יכולה להתחייב לכם לתוצאות. זאת מכיוון שהיא איננה שולטת בתוצאות החיפוש ואינה יכולה להבטיח את קידום האתר שלכם. היא כן יכולה לבצע התאמה לאתר ולהפוך אותו לידידותי יותר למנוע החיפוש וכן פעולות נוספות על בסיס חודשי שוטף שיסייעו בקידום האתר שלכם, אך בהחלט אינה יכולה להבטיח תוצאות.
Latest posts by Market Pro (see all)
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020