חנות אינטרנטית היא השקעה נהדרת בעידן הדיגיטלי, היא יכולה להגדיל את מכירות העסק שלכם, לחשוף אותו לקהלים חדשים, להפיץ את המוצרים שלכם ברחבי הארץ והעולם ואפילו לחסוך לכם כסף. אבל חנות אינטרנטית אינה דומה לאתר רגיל, ולסוחר הטרי בשוק החנויות המקוונות כדאי להשכיל וללמוד מכמה טעויות שביצעו רבים וטובים בענף. אז אספנו עבורכם את 7 הטעויות הנפוצות, מהן כדאי להימנע בעת בניית חנות אינטרנטית, כדי שתוכלו למנף את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר ולהשיג את התשואה הגבוהה ביותר שניתן לקבל כמה שיותר מהר.
1. חנות אינטרנטית לא מתאימה לחלשי אופי
חשוב שתדעו, חנות אינטרנטית היא עסק לכל דבר, וכמו כל עסק חדש, היא דורשת השקעה, תכנון ותשתית נכונה. כן, זו הולכת להיות תקופה אינטנסיבית, כי בניית אתר אינטרנט מכירתי מצריכה לא מעט עבודה, היא דורשת אפיון לאתר ולכל מוצר שיופיע בו, בניית קטיגוריות, תגיות, הטמעת מק"טים ותמונות מוצר, מחירים, מבצעים ועוד. בין אם אתם בוחרים לעשות זאת לבד או יחד עם מתכנת האתרים שלכם, כדאי שתקחו נשימה עמוקה, כי זה ידרוש מכם סבלנות וזמינות, אך הבשורה הטובה היא, שמרגע שהחנות שלכם תהיה מוכנה, ובהנחה שהיא נבנתה בצורה חכמה ופונקציונלית, אתם תוכלו לנשום לרווחה וליהנות מפרי עמלכם.
2. אל תשברו את הראש עם מערכת ניהול מורכבת
בדומה לכל חנות, המספקת מוצרי מדף, גם בחנות האינטרנטית הפריטים משתנים, מתחדשים ומתעדכנים מעת לעת, מוצרים חדשים נכנסים לשוק, וישנם מוצרים שנמכרים פחות או שמשתלם פחות להציע ללקוח. על מנת להכניס מוצרים חדשים לחנות האינטרנטית שלכם, להוריד מוצרים שאזלו במלאי, לשנות מחירים או לעדכן מבצעים, תצטרכו לבצע עדכונים ושינויים במערכת הניהול של האתר, ומכיוון שאינכם עוסקים בניהול אתרים באופן מקצועי, מומלץ לדרוש מהמתכנת שלכם מערכת ניהול ידידותית ופשוטה לתפעול, כזו שתוכלו תוך מספר שעות של הדרכה בסיסית לתפעל ולנהל בעצמכם. רק כך תוכלו לבצע שינויים בקלות ובכל עת, ותחסכו כסף רב, מאחר ולא תזדקקו למתכנת עבור כל שינוי שתרצו לבצע בפריטים ובמוצרים שאתם מציעים למכירה באתר.
3. כל תמונה שווה אלף מילים
כל יועץ ישווק דיגיטלי מנוסה יאמר לכם שהמשפט הנדוש הזה מוכיח את עצמו שוב ושוב. במיוחד כשמדובר בחנויות אינטרנטיות. ידוע, שאין טוב ממראה עיניים, ולכן חשוב מאוד להשקיע בתמונות איכותיות ברזולוציה גבוהה, שלא יהיו מטושטשות או מפוקסלות, ויספקו ללקוחות האתר ולגולשים תמונה ברורה ככל שניתן אודות המוצר אותו הם עומדים לרכוש. התמונות חייבות להיות מייצגות בצורה מדויקת על מנת להימנע ממכירה כוזבת ומלקוחות לא מרוצים, וכשמדובר במוצרים שדורשים הרכבות או התקנות מומלץ לשלב תמונות שממחישות את תהליך ההרכבה וההתקנה. זכרו, שככל שתתרמו לרוכשים בחנות האינטרנטית שלכם מידע רב ומדויק יותר, כך יגדל ביטחונם במוצרים שאתם מציעים ובכם כספקים, ובאופן טבעי יגדלו ההזמנות מהאתר שלכם. אם אינכם יכולים יכולים לקבל תמונות טובות מספיק מהספק שלכם, השקיעו בצילום מוצרים מקצועי על ידי צלם שמתמחה בנושא, או ריכשו תמונות מקצועיות ממאגרי תמונות. דניאל זריהן כתב על זה סקירה מצוינת. היתרון שבצילום מוצרים הוא היכולת לשווק אותם באפיקי שיווק שונים, שיקדמו את האתר שלכם בעתיד (רשתות חברתיות, קידום ממומן ועוד).
4. תוכן רלוונטי הוא השחקן הראשי גם בחנויות האינטרנטיות
התוכן הוא המלך בעולם של שיווק דיגיטלי. תיאור מוצר מדויק ומפורט יסייע ללקוחות החנות האינטרנטית שלכם ולרוכשים פוטנציאליים להבין בדיוק מה אתם מוכרים. עליכם לתת מענה לכל שאלה שתצוץ בקרב המשתמשים באתר על מנת להגדיל את היקף המכירות, ומידע לא מדויק או לוקה בחסר עלול לגרום להם להסס במקרה הטוב ולנטוש את האתר במקרה הרע. נדבו כמה שיותר מידע אודות מידות המוצר, התועלות שבו, הצרכים עליהם הוא עונה, זמני אספקה, צבעים שיש במלאי ועוד. מידע מפורט יעניק ללקוח הפוטנציאלי שלכם ביטחון בהזמנת המוצר, יגדיל את שביעות רצונו ויחסוך מכם אי נעימויות בעתיד.
5. יש לו פוטנציאל, אבל הוא לא ממומש – אפיינו את האתר
אחת הטעויות הנפוצות שרבים נוטים לעשות בעת בניית חנות אינטרנטית היא לפסוח על אפיון האתר. זו אולי הייתה צריכה להיות הטעות שמופיעה בראש הרשימה, כיוון שאפיון האתר חייב להיעשות ממש בתחילת תהליך הבנייה של החנות האינטרנטית שלכם. קחו לכם זמן להגדיר את כל המוצרים שתרצו למכור באתר, את המחירים של המוצרים שיעניקו לכם את הרווח שאתם דורשים בעבורם, התועלות שבכל מוצר וקהל היעד שאליו אתם פונים. כל הנתונים הללו יאפשרו לכם לבנות את החנות בצורה יעילה ונכונה יותר, ויאפשרו לכם לבצע חלוקה נכונה וחכמה יותר של קטגוריות בחנות. תוכלו להשוות את הקטגוריות למחלקות שונות, ולדמיין כיצד הייתם מכוונים את לקוחותיכם בחנות הווירטואלית שאתם בונים עבורם. מה הם צריכים? מה הם דורשים? וכיצד אתם יכולים להוביל אותם אל המוצרים הללו ומוצרים דומים, שייתכן שיזדקקו להם.
6. לא קידמתם, לא מכרתם!
אתר, ככל שיהיה יפה, מעוצב, מושקע ומדהים, אם אינו מפורסם ומקודם ברשת וברחבי המדיה הדיגיטלית, סופו שיטבע בין ים המתחרים, וייעלם אי שם במנועי החיפוש. לא די בהקמת האתר, ולכן מיד בתום בנייתו עליכם להשקיע בקידומו ברשת ובפרסום שלו. עסקים רבים משקיעים כיום בתשדירי פרסומת בטלוויזיה וברדיו ודואגים להפיץ את האתר שלהם בכל אמצעי המדיה השונים על מנת להגיע לקהל יעד רחב, להגדיל את הכניסות לאתר ולקדמו בצורה אורגנית (טבעית). יחד עם זאת, מומלץ לקדם את האתר גם באמצעות קידום ממומן במנוע החיפוש של גוגל וברשתות החברתיות, פייסבוק ואינסטגרם, על מנת להחדיר את החנות האינטרנטית שלכם לשוק, להציף אותה מעל פני הרשת ולתת לה חשיפה מירבית.
7. לא התמדתם- לא הרווחתם!
אנו חוזרים על זה בשנית, החנות האינטרנטית שלכם היא עסק לכל דבר ועניין, ולכן היא דורשת תחזוקה שוטפת והתמדה. אם תתייחסו אליה כהכנסה צדדית, סופה להיכשל והשקעתכם תרד לטמיון, אך אם תתמידו בתפעול שלה, במתן שירות לקוחות איכותי, בעמידה בזמני אספקה, בשיפור חוויית המשתמש ובקידום העסק, תרוויחו המון! שאפו תמיד להיות טובים יותר, וזכרו, שהרשת מלאה במתחרים, אל תתנו להם הזדמנות לעקוף אתכם. היו עם היד על הדופק, ערכו מחקרי שוק באופן תדיר, בחנו את צורכי הקהלים שלכם וכוונו ישירות אליהם. זכרו ששינויים הם חלק בלתי נפרד מעמידותו של עסק במבחן הזמן, אל תפחדו ואל תרפו ידיכם, כי אם תנהלו את העסק האינטרנטי שלכם בצורה חכמה וטובה, תרוויחו יותר!
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020