שיווק באינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים דרך האינטרנט הוא תחום מאתגר שאפשר לפעול בו בכמה וכמה ערוצים שונים על מנת להשיג את המטרות של העסק שהן בדרך כלל הגברת החשיפה והמכירות.
אלו הם הערוצים המרכזיים שבהם ניתן להשתמש :
עמודי פייסבוק
מתאים במיוחד עבור שיווק לעסקים קטנים שאין להם הרבה משאבים – ההקמה של עמוד פייסבוק היא מאוד פשוטה וגם קל יחסית לנהל אותו. למעשה, כל מה שצריך על מנת לצאת לדרך הוא עיצוב גרפי לתמונת השער ולפעמיים גם לתמונת הפרופיל… לאחר מכן אפשר להתחיל להעלות סטאטוסים, לצבור אוהדים ולקבל הודעות ישירות מלקוחות. למידע נוסף על קידום דף עסקי בפייסבוק.
החיסרון העיקרי של עמודי פייסבוק הוא שאין לעסק שליטה מלאה על האופן בו הוא הם ייראו ויתנהגו, מכיוון שהדבר נקבע בעיקר על ידי פייסבוק. לכן, הם לא יכולים להוות תחליף להקמה של אתר וקידום שלו דרך גוגל, אלא בעיקר לתפקד כערוץ חשיפה נוסף.
פרסום ממומן דרך פייסבוק
הכוונה כאן היא להצגת פרסומות ממומנות דרך פייסבוק שהן הפרסומות שרואים בצדדים או כסטאטוסים ממומנים. היתרון שלהן הוא שהן ממוקדות לפי תחומי העניין של המשתמש והפעילות של החברים שלו (כלומר, אם למשתמש יש הרבה חברים שאהבו מותג מסוים, יש סיכוי שהוא ייראה פרסומת לאותו המותג). עם זאת, יש לדעת שפרסום ממומן יכול להעלות הרבה כסף בטווח הארוך ולכן אם מדובר בעסק קטן, הוא צריך לתכנן בצורה נכונה את התקציב שלו על מנת להצליח.
קידום אתרים אורגני
קידום אורגני מתאים לשיווק של עסקים קטנים ובינוניים שיש להם אתר ורוצים להעלות אותו במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. הקידום נעשה באמצעות חברות לקידום אתרים או פרילנסרים והתקציב שלו גמיש למדי בהתאם ליעדים ולמטרות אותם בעל העסק רוצה להשיג. (למשל קידום בזירה תחרותית יותר יהיה יקר יותר מאשר קידום בזירה פחות תחרותית). היתרון העיקרי של קידום אתרים אורגני הוא הענקת חשיפה קבועה לעסק במנוע החיפוש הגדול בעולם כאשר המשתמש מקליד ביטוי חיפוש הקשור לתחום העיסוק המרכזי של העסק.
קידום ממומן
קידום ממומן הוא למעשה קניית שטחי פרסום אצל גוגל והאתרים השותפים איתה ברווחים. גם כאן מדובר בקידום מבוסס מילות מפתח (ביטויי חיפוש), רק שהתוצאות הרלוונטיות מופיעות כפרסומות בצידי עמודי החיפוש או בחלק העליון שלו. היתרון המרכזי של קידום ממומן שהוא מהיר יותר מקידום אורגני ולכן מתאים לקמפיין שיווקי של עסקים קטנים ובינוניים שרוצים לראות תוצאות כאן ועכשיו. יחד עם זאת, גם המחיר של הקידום הממומן יכול להשתנות בהתאם לזירה אותה רוצים לקדם. לדוגמה, מחיר של מילים בתחום הביטוח יהיה יקר יותר ממחיר של מילים בתחום צילום האירועים…
קידום מקומי
קידום מקומי הוא תת תחום של קידום אתרים שמתרכז בהעלאת רשומות מקומיות למנוע החיפוש של גוגל. הקידום המקומי של גוגל מתבסס בעיקר על כמות הביקורות שיש לכל עסק ברשת ולכן הוא מתאים לעסקים בכל הגדלים. ככל שהעסק מקבל ביקורות טובות יותר מאתרים ברחבי הרשת ומופיע ביותר מהם, כך הוא גם יזכה להופיע במקום גבוה יותר כאשר מחפשים ביטויים הקשורים אליו ומחזירים תוצאות מקומיות (בין אם המשתמש מחובר ממקום מסוים בארץ או מקליד שם ספציפי של עיר או יישוב). למרבה הצער, בארץ התחום עדיין לא מאוד מפותח ומוגבל לעיקר לעסקים בתחומים ספציפיים כמו מלונות ומסעדות.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020