שיווק ברשתות חברתיות – שלושה סודות שאתם חייבים לדעת (אבל אל תגלו)
tree-200795_960_720[1]

שיווק ברשתות חברתיות – שלושה סודות שאתם חייבים לדעת (אבל אל תגלו)

פעם, מזמן, דיברו על ה web 2.0, כחידוש הגדול ביותר בתחום המידע והשיווק ברשת. ב web 2.0, התוכן נוצר על ידי גולשים, והיו כאלה שהניחו שהטוקבקים מעניינים יותר מהכתבה עצמה. היום, אולי שמונה שנים אחרי המהפכה הגדולה של ה – web 2.0, אנחנו רואים את הרשתות החברתיות תופסות תאוצה לא רק ככלי שמסייע לנו לשמור על קשר עם העולם, אלא גם ככלי שיווקי מן המעלה הראשונה.

פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, גוגל פלוס ואחרות – כל אלה הן רשתות חברתיות, והן מאפשרות לעסק שלכם לפנות אל הלקוח ברמה האישית, בגובה העיניים, וגם להיפך – הן מאפשרות ללקוח להתעדכן בחדשו העסק ולפנות אליו במידת הצורך. אספנו את שלושת הטיפים שהכי חשוב להכיר בשיווק ברשתות החברתיות – כדי שתדעו, אילו כלים חשוב שיהיו לכם, מה כדאי לכתוב, וחשוב לא פחות – מי יכול לסייע לכם, בשיווק מקצועי ברשתות החברתיות – ללא ספק, ה-שיווק של תחילת המאה ה – 21.

הרשתות החברתיות – בואו נפנים את הגישה השיווקית החדשה

בניגוד לשלטי החוצות והמודעות עיתונים של פעם, ואפילו בניגוד למודעות בגוגל והמודעות המקודמות שלכם ברשת – הרשתות החברתיות דורשות יחס אישי מובנה בקמפיין שלכם, בסטטוסים שלכם ובגישה שלכם באופן כללי – זה פשוט לא יעבוד אלא אם “תסתחבקו” עם הלקוחות שלכם. המטרה העליונה – סטטוסים מקוריים, מעניינים, בעלי ערך, מלמדים, מפתיעים, קשורים לנושא – ורצוי, בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע.

הגישה השיווקית החדשה החליפה את השאלה “מה ייצא *לי* מהקמפיין?” בשאלה “מה ייצא *ללקוח* מהסטטוס”. רק סטטוסים שיש להם תשובה טובה לשאלה הזו – יש להם סיכוי למעורבות (Engagement), לייקים, שיתופים, תגובות, או בקיצור – לעשות את העבודה.

טיפ ראשון – תעברו להיכרות פנים אל פנים

השיווק שלכם ברשתות החברתיות מתבצע “בגובה העיניים”, על כך כבר הסכמנו. אז – האם הלקוחות שלכם יודעים איך אתם נראים? האם הם יודעים איך ניראה עובד החודש שלכ? איך ניראה המרחב העסקי? אגרטל הפרחים שהגיע הבוקר לדסק האדמיניסטרציה? אם לא – זה הזמן להתחיל לשתף עם העוקבים שלכם. צלמו את עצמכם, צלמו את תהליכי העבודה, הגיפו את הוילונות והכניסו את הלקוחות הביתה. שמרו על אותנטיות, חשפו נתונים – אתם תגלו שאנשים מתקרבים אליכם, ונוטים יותר להפוך לקוחות שלכם, מפני שחשיפה אישית שכזו, מעלה את רמת האמון הנתפש על ידי לקוחות פוטנציאליים, ובפעם הבאה שהם יחפשו עסק שעושה מה שאתם עושים – הם יזכרו אתכם.

טיפ שני – אל תתביישו להזכיר להם

אחד הכלים החזקים היום בשיווק החברתי, שהוא כבר מזמן נפוץ בשיווק בגוגל אולם רק בשנים האחרונות תפס תאוצה גם בפייסבוק, הוא הכלי המכונה ReTargeting (בעברית קוראים לזה – “ריטרגטינג” :-)). המטרה של ריטרגטינג היא “לסמן” מתעניינים ואז לבצע “שטיפת מוח” מתוכננת היטב, על מנת שתהיו שם, כשהם יהיו מוכנים לבצע את הקליק החשוב ולרכוש את המוצר בו התעניינו. ריטרגטינג ברשתות החברתיות מבוצע על ידי שתילה של פיקסל באתר – ומשם, פייסבוק יידע להציע לקהל שכבר התעניין במוצרים שלכם, את אותם המוצרים מדי פעם, על מנת לשכנע אותם להתעניין עוד ברכישה.

טיפ שלישי והכי חשוב – קחו עזרה אם אתם צריכים אותה

יש אנשים שכתיבת סטטוסים בפייסבוק היא מטלה לא נעימה עבור. יש כאלה שהשפה הפייסבוקים (או ה”לינקדאינית” או אחרים) היא פשוט לא זורמת להם, והסטטוסים החצי מחוייכים פשוט לא יוצאים להם היטב. אם אתם לא מסתדרים עם תחזוקת עמוד עסקי רציני, שהסטטוסטים בו עולים בקצב מיטבי וגורמים למעורבות של העוקבים שלכם; אם הפרסום בפייסבוק מנומנם ולא מחזיר את ההשקעה, או אם אתם מחפשים מקצועני פרסום בפייסבוק שיעזרו גם עם תחזוקה של עמוד עסקי (אורגאני) וגם עם פרסום ממומן ברשתות החברתיות – זה אולי הזמן לפנות לצוות מקצועי העוסק בפרסום בפייסבוק, וישמח לתת מענה איכותי תוך שהוא מפנה אתכם, לעשות את מה שאתם טובים בו באמת.

שתף את הפוסט

גלילה לראש העמוד