רבים, בכדי להשיג תוצאות מיידיות שלא כמו בקידום אתרים אורגני, מפרסמים באמצעות מערכת גוגל אדוורדס את עסקיהם ומשקיעים הון, אך בואו ונעצר לכמה דקות בכדי ביחד לחשוב על אפשרויות למדוד את ההצלחה של מסעות פרסום שבנוסף לכול, מצריכים גם זמן ניהול.
לעיתים קרובות על-מנת לחסוך בהוצאות שיווק ושכירות שרותי חברת שיווק באינטרנט, מקבלי החלטות בחברות קטנות, בינוניות וגם גדולות, פותחים חשבון בגוגל, משייכים אותו לאחד השירותים ששמו ADWORDS או במילים אחרות ומוכרות יותר פרסום בגוגל. משלמים על פתיחת חשבון אדוורדס סכום העומד על 25 ₪ ומתחילים מסע קסום ומרתק של פרסום באמצעות מנוע חיפוש כה נחשב.
נניח ודרך פעולה היא נכונה – מחקר שוק פעילות אתר החברה, יצירת אוצר מילים עשיר ומייצג תחום פעילותה של החברה, חיבור מודעות שעומדות בכל הדרישות של גוגל אדוורדס, שיוך אוצר מילים ייחודי לכל קבוצת מודעות, חיבור של דף נחיתה לכל מודעה ואף יצירת דף נחיתה ייעודי שלא היה קיים קודם.
הקמפיין מופעל ומציג לעיני מחפשים של שרות או מוצר של החברה את מה שיש לה להציע.
בוצעה עבודה אדירה מבחינת איכותה והיקף שעות, אך מה החל מעכשיו ?
האם אנו נסתפק בעובדה כי המודעות מוצגות ?
או אולי תספק אותנו עצם העובדה כי טלפון במשרד התחיל לצלצל לעיתים קרובות יותר ?
או שאולי רכישות מוצרים של חברתנו המדוברת כאן, הן אלה שמסמלות כי הצלחנו ובגדול ?
המון שאלות, אך מהי השאלה הנכונה במקרה הזה ומהי התשובה המתאימה ביותר ובעקבות כך, גם דרך פעולה או במילה מקצועית – אסטרטגיית שיווק ברשת האינטרנט ?
כעת אגלה לכם סוד – אין כאן שאלה נכונה ועקב כך גם לא תהיה כאן תשובה נכונה.
כל זה קשור לעובדה, כי לא הוגדרו לפני תחילת פעילות ברשת, מטרות השיווק באמצעות ניהול פרסום בגוגל.
כן, הכל מתחיל בהגדרת מטרות ויעדים אליהם אנו מבקשים להגיע וכל זאת בפרק זמן מסוים ומוגדר מראש. כעבור פרק זמן הזה נתחיל לבדוק האם פעילות ברשת הביאה לתוצאות רצויות או שאנו בכלל לא בכיוון הנכון (כל אלה ועוד נושאים רבים נוספים נלמדים בקורס קידום אתרים בהתאמה אישית).
מותר לטעות, אך אסור לא ללמוד מטעויות ובכדי למזער שיעור טעויות בונים אסטרטגיית פעילות ברשת.
חיבור פעילות מסע פרסום לגוגל אנליטיקס בהחלט יעזור לנו מאוד בעת מדידת הצלחה, כאשר מערכת יודעת להבחין בין תנועה אורגנית לתנועה שהגיעה דרך מודעות PPC במידה ואינך מכיר את התחום, מומחה קידום אתרים בהחלט יכול לעזור לך בשרות מסוג זה.
בנוסף, גוגל אנליטיקס מאפשרת להגדיר מעקב אחרי דפי מטרה בתוך אתר. מדובר על אותם דפים שמסיימים תהליך שאנו הגדרנו כה חשוב באתר. זו יכולה להיות רכישת מוצר כלשהו, הרשמה לעלון מידע, או מעבר בין כמות מסוימת של דפים שביחד מהווים מסע הסברה (לדוגמא) על מוצר חדש, כאשר בדף האחרון קיימת קריאה לפעולה או כל דבר אחר שהוגדר כחשוב.
כיום מערכת גוגל אנליטיקס מאפשרת למדוד גם זמן שהיה באתר, כאשר הגדרה זו ניתנת להוספה כמדד להצלחה (GOAL).
בנוסף, המערכת מאפשרת לעקוב אחרי מספר מסוים של דפים נצפים לביקור ורושמת זאת בהגדרת מעקב ארחי דפי מטרה (GOALS).
בנוסף לאנליטיקס, גוגל אדוורדס מאפשרת להגדיר מעקב אחרי המרות בעקבות פרסום בגוגל ולטובת העניין יש להגדיר זאת באמצעות מערכת ניהול של אדוורדס.
בסוף תהליך ההגדרות, מערכת מייצרת קוד ג'אווה סקריפט מיוחד, אותו שותלים בדף תודה בלבד וכאשר גולש שהגיע דרך PPC (בלבד) ביצוע תהליך חשוב שהגדרנו, בשלמותו והגיע בעקבות כך לדף תודה, אדוורדס תדע לספור המרה שהגיעה דרך PPC.
במידה ואותו תהליך מוגדר גם באנליטיקס ואנו יודעים את הכתובת של דף תודה, הגעה אליו בצורה ישירה ללא השלמת תהליך חשוב כלשהו, תעלה מונה באחד כל פעם שנגיע לאותו דף. מכאן ניתן להבין כי הגדרה של מערכת אדוורדס מציגה נתונים קרובים למתרחש בשטח באחוזים גבוהים מאשר הגדרת מעקב של אנליטיקס.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020