אין זה סוד שהכנסת מאמרים חדשים לאתר מהווה כלי מוביל בקידום אתרים. מנועי החיפוש ובראשם גוגל מעניקים נקודות זכות יקרות לאתרים שמחדשים ומוסיפים מידע תורם. לא רק מידע חדש מעניין מנועי חיפוש אלה גם עשרות רבות של פרמטרים נוספים לרבות כמות הדפים והמלל. אך בעיקר מה שמעניין את מנועי החיפוש זה התנהגות הגולשים אצלכם באתר.
לכן, כשאנו משקיעים בכתיבה או רכישת תוכן חדש עלינו לנצל את ההזדמנות ולדבר הן אל מנועי החיפוש וכן לגולשים. תוכן אינפורמטיבי ומעשיר שנכתב נכון ובאופן ידידותי זוכה להערכת הגולשים. קבלו מספר טיפים שיעזרו לכם לכתוב מאמרים שיווקיים ומעניינים.
כתבו באופן חברי
במאמרים בדרך כלל יש נטייה לכתוב לגוף שלישי או לאובייקט ניטרלי ("חברת א.א. ניסורים מבצעת ניסור בטון מזה שלושים שנה") מתאימה לכתיבה חדשותית ואפשר לוותר עליה. כתיבה טובה מתנהלת כמו דיבור אנושי קולח ונעים עם מכר וותיק. גם כשאתם כותבים תוכן אינפורמטיבי אין טעם להיות יבשים, דברו קולח והגולשים ישמחו להקשיב לכם. דברו אל מישהו דמיוני שנמצא לידכם, זה הקהל שלכם. איך כותבים חברי? גוף שני רבים ("אתם מאמינים ש.."), גוף שני יחיד ("אתה/את מכיר/ה בוודאי מצבים שבהם.."), גוף ראשון רבים ("אנו נוטים לעיתים קרובות..").
כתבו מסודר שיבינו
הכלל הראשון לכתיבה ברורה הינו כתיבה מסודרת והכוונה להיררכיה נכונה של כותרת ראשית ופסקאות מאורגנות בסדר יורד בחשיבות כשכל אחת מהן זוכה לכותרת משנה תואמת. כשיש נקודות כדאי להדגיש אותן בבולטים (טאבים) כך:
- כותרת 1 – נקודה חשובה ראשונה.
- כותרת 2 – נקודה חשובה שניה.
- כותרת 3 – נקודה חשובה שלישית.
כתיבת נקודות עושה סדר בעיניים ומכניסה היגיון בטקסט עוד בטרם קראנו ולו מילה אחת. במקרים של תהליך, כדאי לעשות שימוש במספור:
- מערבים קמח, מים, שמרים וסוכר.
- לשים את כל החומרים עד שמתקבל בצק.
- מכניסים לתנור למשך שעה ומוציאים.
- עשו שימוש בעברית תקנית וטבלו אותה בקצת חריף
כתיבה טובה מכירה במוסכמות השפה העברית אך נוטה לפלרטט קלות עם משחקי מילים וקורצת לשפת הרחוב. ספרו אנקדוטות נחמדות ואסוציאציות שעושה לכם הנושא שעליו אתם כותבים. "אומרים שעורכי דין דומים לבני אדם, אז תדמיינו לכם עכשיו עורך דין וותיק שיושב בבית המשפט ומזיל דמעות ברגע הקראת פסק הדין". עוד עצות לכתיבה שיווקית משכנעת תמצאו בבלוג של שפיץ.
קראו לפעולה
בסוף כל כתיבה ולפעמים כבר בפסקה ראשונה כדאי להיות קצת אסרטיבי ולבקש מהגולש לפעול בדרך שמתאימה לכם. "מעוניין לדעת יותר על מזונות על? צור קשר עכשיו..". כל אחד קובע את הקריאה לפעולה המתאימה לו: התקשר אלינו, השאר פרטים, קנה, היכנס, הורד, שתף ועוד. בעניין הזה כדאי להיות נחושים ולהפעיל ציווי ברור ותקיף. במקביל, אין טעם לבלבל את הגולש עם יותר מפקודה אחת, זה עלול לעצבן אותו וישיג לכם פעולה הפוכה.
- מה זה קידום ממומן ואיך לעשות אותו נכון - 6 במאי 2024
- 5 כללים לקידום נכון באופן אורגני SEO - 6 במאי 2024
- איך בנוי מאמר SEO מקצועי? - 31 בדצמבר 2023