קידום אתרים לבן הוא מונח שבא לתאר קידום אתרים "כשר", כלומר, קידום אתרים כפי שמקובל לבצע אותו בפועל אצל רוב החברות לקידום אתרים, ללא פעולות שליליות או פוגעניות.
זהו קידום בעלי כללים אתיים ברמה גבוהה שהמטרה שלהם היא לשמור על האתר מפני סכנות והאפשרות שהוא יורחק מגוגל בזמן תהליך הקידום. לעיתים נהוג לכנות קידום לבן גם קידום כובע לבן על שם אותם האקרים טובים כביכול שעוזרים לגלות ולתקן פרצות אבטחה.
קידום לבן לעומת קידום שחור
לעומת הקידום הלבן, יש גם קידום אתרים שחור שבא לתאר קידום אתרים שנעשה בצורות לא אתיות על מנת לעקוף את המתחרים במהירות ולהעלות את האתר של הלקוח למעלה, אך זאת תוך כדי לקיחת סיכונים גבוהים, עד כדי כך שהאתר יורחק לצמיתות מהופעה במנוע החיפוש.
המקדם השחור משתמש בפרצות ו-"טריקים" שונים שיכולים להשפיע על התוצאות בקלות יתרה ואסורים במפורש על פי הקווים המנחים של גוגל למנהלי אתרים. (לדוגמה, שימוש באותן מילות מפתח שוב ושוב בתדירות גבוהה או פעולות שיכולות להשפיע לרעה על המתחרים).
ושוב, אם נעשה את האנלוגיה לעולם ההאקינג, המקדמים השחורים הם כמו אותם האקרים שפועלים בעיקר למען טובתם האישית לצורך חדירה ופריצה למערכות מחשב, ויודעים שלפחות חלק מהפעולות שלהם נחשבות ללא חוקיות והם עלולים להיעצר על ידי הרשויות (גוגל היא אמנם לא החוק, אבל בעולם קידום האתרים בהחלט יש לה סמכות ועל פיה יישק דבר). עוד על קידום אתרים שחור (מהיר) – ניתן לקרוא במאמר הזה.
לפני שנמשיך, חשוב להבהיר שלמרות שגם בקידום ממומן יש שיטות כובע שחור, אנחנו מדברים כאן על קידום אתרים אורגני לבן בלבד, כלומר, קידום אתרים של התוצאות האורגניות, אלו שמופיעות לפי רלוונטיות מתחת לתיבת החיפוש של גוגל.
מה מאפיין קידום אתרים כובע לבן?
לקידום אתרים כובע לבן מספר מאפיינים בולטים:
- דגש על אופטימיזציה של האתר עצמו (On Page), כלומר, אופטימיזציה של תגי המטה, מבנה האתר, הטקסטים והתכנים בתוכו בהתאם למילות המפתח שנאספו בשלב חקר מילות המפתח.
- הוא איטי יחסית – על מנת לבנות את האמון בין האתר לבין גוגל, צריך להשקיע זמן, והרבה פעמים קידום כובע לבן יכול לקחת כמה חודשים טובים ואפילו שנה עד שמתחילים לראות בו תוצאות. לכן, חברות שמבטיחות קידום אתרים מהיר תוך כמה חודשים הם לפעמיים (אם כי לא תמיד) חברות שעלולות לפעול בשיטות כובע שחור ולסכן את האתר של הלקוח.
- בניית הקישורים בו היא מדודה ורלוונטית – בניית קישורים היא למעשה יצירה של קישורים מאתרים חיצונים אל אתר הלקוח. הפעולה עצמה אמנם אסורה על ידי גוגל, אבל גם בקרב המקדמים הלבנים יש הבנה שבלעדיה אי אפשר להתקדם ולכן עושים אותה בזהירות המרבית, בדרך כלל בלי לקנות או למכור את הקישורים בכסף, שהיא פעולה שנחשבת לשיטת כובע שחור מובהקת.
במקום זאת, מעדיפים שהקישורים אותם בונים ייצאו מאתרים חזקים ורלוונטיים לנושא של אתר הלקוח, כך שגם המשתמש שקורא את התוכן בו נמצא הקישור, ימצא אותו מעניין וירצה ללחוץ על הקישור.
לסיכום, קידום אתרים לבן הוא קידום אתרים העדיף לטווח הרחוק מכיוון שהוא לא מסכן את אתר הלקוח ובונה את האמון בינו לבין גוגל באופן מהודק וחזק יותר מאשר קידום אתרים שחור.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020