uPress מציגים: עזרה ראשונה לאתרי וורדפרס
עזרה ראשונה לאתרי וורדפרס

uPress מציגים: עזרה ראשונה לאתרי וורדפרס

לא פעם אנו נתקלים בתקלות באתר הוורדפרס שלנו, במאמר הבא ננסה לעשות קצת סדר בנושא, ולספק מאין מדריך “עזרה ראשונה” לפתרון תקלות באתרי וורדפרס. המדריך מוגש מטעם uPress, חברת אחסון וורדפרס עם ביקורות מהללות, ואחת המובילות בארץ בתחום.

ראשית – אנא וודאו שהאתר שלכם מגובה לפני לקיחת הצעדים הבאים:

  1. השבתת תוספים

אם התקנתם תוסף חדש (Plugin) והאתר הפסיק לעבוד פשוט השבתו ומחקו את התוסף. אם הינכם מעוניינים להמשיך להשתמש בתוסף, בדקו באתר המפתח את פתרון הבעיה. קיימת אפשרות לאי-התאמה או נושא אחר אשר ניתן לפתירה בקלות.

אם עדכנתם תוסף, ייתכן שיווצרו שיבושים. דרך הפעולה הטובה ביותר במקרה כזה היא החזרה לגרסה קודמת של התוסף ובדיקה באתר המפתח אם קיים דיווח על אותה התקלה. לפעמים עשוי להיות פתרון, או שיתכן שיהיה עליכם לדווח על השגיאה למפתח האתר על מנת שיוכל לתקנה.

נדמה לפעמים שתקלות ושיבושים נוצרים באופן אקראי.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אירועים כאלו היא להשבית את כל התוספים הקיימים ולבדוק אם נפתרה התקלה. אם כן, נדע שגורם התקלה הוא תוסף מסוים. תוכלו להפעיל כל תוסף בנפרד עד אשר תמצאו את התוסף הגורם לתקלה. אם לאחר השבתת כל התוספים עדיין קיימים סיבוכים, סביר להניח שהבעיה היא בתבנית העיצוב או בגורם אחר, משמע אליכם לעבור לשלב הבא.

  1. שינוי זמני בתבנית העיצוב

תבניות עיצוב ותוספים רבים מכילות קוד המוטמע בתוכן וזהו גורם רווח לבעיות.

אם התקנתם תבנית עיצוב חדשה ואתם מקבלים שגיאות משונות, בדקו את קבצי התמיכה לאי-התאמה – עלול להיות לכם תוסף אשר הוטמע כבר לתוך תבנית העיצוב, או שהוא לא מתפקד ביחד עם תוספים נוספים מסיבה כזאת או אחרת.

לפעמים גרסאות מעודכנות של תבניות עיצוב יכולות לגרום לאתר שלכם להפסיק לעבוד. הדרך הקלה ביותר לתקן זאת היא על-ידי המרה לגרסה מוקדמת יותר של התבנית, לפני שקבלתם את התקלה.

אם השמטתם את התוספים כגורם הבעיה אשר אתם חווים, אתם תרצו לבדוק אם תבנית העיצוב היא הגורם לכך. על מנת לעשות זאת, שנו את תבנית העיצוב שברשותכם לתבנית העיצוב הקיימת כברירת מחדל בוורדפרס ובדקו אם עדיין מתקבלת אצלכם שגיאה. אם לא, תדעו שתבנית העיצוב היא גורם הבעיה. תוכלו לפתור אותה עם מפתח התבנית או פשוט להשתמש בתנית עיצוב אחרת.

חשבונית דיגיטלית

  1. בדקו את קבצי שברשותכם

קבצי .htaccess מכילים הוראות תפעול לשרת. לפעמים קבצים אלה מושחתים ועלולה לצוץ הודעת שגיאה – “500 Internal Server Error”.

אם אתם חושדים שקובץ ה-htaccess. הוא זה שגורם לבעיות, כנסו לתוך האתר שלכם דרך FTP ואתרו את קובץ ה-htaccess. בשורש תקיית הוורדפרס. לפעמים קובץ זה מוסתר ואתם תצרכו לסמן “show hidden files” (הראה קבצים מוסתרים) בהגדרות לקוח ה-FTP על מנת למצוא אותו.

ברגע שמצאתם את הקובץ שנו את שמו ל-“htaccess-old.”, זה ישבית את פעולת הקובץ ויטען מחדש את אתרכם.

אם עדין קיימות שגיאות באתר אז תדעו שקובץ htaccess. אינו גורם לבעיה ותוכלו לשנות את שמו בחזרה ל”htaccess.” אם הבעיה נפתרה, צרו קובץ htaccess. חדש על ידי איפוס של הקישור הקבוע שלכם (permalinks). שמרו מבנה permalinks שונה, שנו אותו חזרה ושמרו.

  1. שדרגו/שנמכו את גרסת הוורדפרס או התקינו מחדש את קבצי הליבה

אם גרסת הוורדפרס שלכם מיושנת, תמיד עדיף לשדרג אותה לגרסה העדכנית ביותר ולבדוק אם הבעיה נפתרה. כנ”ל גם לתוספים ולתבניות העיצוב אשר עבר זמנן.

גם אם מותקנת ברשותכם הגרסה העדכנית ביותר של וורדפרס, אתם יכולים להתקין אותה מחדש בקלות על-ידי לחיצת כפתור במדור העדכונים שב-dashboard.

לפעמים זה מתקן בעיות אם אחד מקבצי הליבה מושחת. אתם יכולים לעשות זאת באופן ידני על ידי הורדה של גרסת הוורדפרס העדכנית ביותר והחלפת תוכן ה-wp-admin ותיקיות מכילות wp-admin דרך ה-FTP. זה לא אמור להוות השפעה על כל סוג של תוכן באתר.

לפעמים תקלות בגרסת וורדפרס חדשה גורמות גם הן לבעיות. אם הינכם חושדים שזה הוא המקרה, אתם יכולים להתקין גרסה מוקדמת יותר של וורדפרס ולבדוק אם זה אכן מתקן את הבעיה.

מחשוב ענן

  1. הפעלת מצב איתור באגים

כברירת מחדל, רוב השגיאות והאזהרות מודחקות על-ידי וורדפרס. ניתן להפעיל אותן על-ידי עריכת קובץ wp-config.php, שינוי שורת הקוד מ-false ל-true:

define(‘WP_DEBUG’, false);

זה יאפשר לכל השגיאות והאזהרות להופיע על המסך ועשוי לתת לכם מושג טוב יותר על מה שקורה.

לעתים קרובות תוכלו לחפש את הודעת השגיאה שאתם מקבלים בגוגל ולמצוא הנחיות כיצד לתקן אותה.

  1. הגדל את מגבלת זכרון ה-PHP

אם לאתר שלכם לוקח ‘נצח’ על מנת שיטען ואתם מקבלים שגיאות timeout, או תקלות אקראיות, יכול להיות שהשרת שלכם אוזל במשאבים.

ניתן גם למצוא הגדרה זו בקובץ wp-config.php. לגשת לקובץ באמצעות FTP ולהוסיף את שורת הקוד הבאה:

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’);

שמרו את הקובץ והעלאו אותו מחדש ובדקו אם הבעיה נפתרת. אם לא, תוכלו לנסות להגדיל את מגבלת הזיכרון שוב ל ‘128M’ או ‘256M’.

  1. יצירת קשר עם מאחר השרת 

לעתים קרובות שגיאות נגרמות על ידי תצורה שגויה בשרת האינטרנט שלכם ואם אתם על אירוח משותף, סביר להניח שאתם לא תוכלו לתקן זאת בעצמכם. כמה מארחים גם שולטים בהגדרה כגון מגבלת זיכרון PHP המוזכרת לעיל ויהיה עליהם לשנות אותה בשבילכם.

אם ניסיתם את כל השלבים שלמעלה והאתר שלכם עדיין אינו עובד, כדאי ליצור קשר עם מארח האתר ולהסביר לו את הבעיה שאתם חווים. הם מסוגלים לתקן אותה או להציע כמה הצעות אחרות על מנת שתוכלו לתקן אותה בעצמכם.

  1. שחזור מגיבוי

אם האתר לא עובד וניסיתם כל שביכולתכם על מנת לתקן אותו, הברירה היחידה היא לשחזר אותו מגיבוי של גרסה פעילה של האתר שלכם.

זוהי אפשרות אם כבר ביצעתם גיבוי, לכן הקפידו לגבות את האתר שלכם באופן קבוע כפי שאינכם יודעים מתי תצטרכו לשחזר את האתר שלכם.

ישנם מספר תוספים שיכולים לטפל בגיבויים בקלות עבורכם והשימוש בהם מומלץ מאוד.

אם עקבתם אחרי כל העצות כאן, והאתר שלכם עדין מתנהג בצורה מוזרה, כדאי לכם לסרוק אותו עבור מציאת תוכנות זדוניות למקרה שהוא נגוע בקוד זדוני הגורם לבעיות.

כמובן ששיחזור מגיבוי הוא האפשרות הסופית ואני מקווה שהדגשתי מספיק את חשיבותם של גיבויים! אף הבעיות הקשות ביותר ניתן לפתור על-ידי שחזור, אם קיים בידכם גיבוי.

 

שתף את הפוסט

גלילה לראש העמוד