כתיבת תוכן לאתרים היא למעשה כתיבה לאתרי אינטרנט בצורת טקסט על מנת למלא אותם בתוכן. אמנם היום חלק גדול מהמידע ברשת מגיע גם בצורת תמונות או קטעי וידאו, אבל הצורה הטהורה שבה מנועי החיפוש מבינים למה המשתמש התכוון ומתאימים לו את התוצאה הטובה ביותר היא עדיין באמצעות טקסט. לכן, כפועל יוצא מכך, אתר שירצה להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל יהיה חייב להכיל כמויות נכבדות של טקסט.
יחד עם זאת, אין לנו להסיק מכך שהתוכן בא כדי לשרת אך ורק את מנועי החיפוש, ההפך הוא הנכון והתוכן נועד בראש ובראשונה כדי לשרת את הגולשים ולהפוך את האתר למעניין יותר. אם הגולשים לא ימצאו עניין בתוכן, הם ייצאו מהאתר כלעומת שבאו ואז כל העבודה שהשקענו על מנת לקדם את האתר בגוגל תרד לטמיון.
דוגמאות לתוכן שיכול למשוך את הגולשים פנימה הם מאמרים מקצועיים בנושא העסק שלכם, בלוגים עם טיפים להם הגולשים יכולים להגיב ולשאול שאלות, סרטוני וידאו עם תמליל טקסטואלי שיהפוך אותו יותר למנועי החיפוש ועוד…
יתרה מזאת, גם מנועי החיפוש הם לא "פראיירים", ובאמצעות שורה של אלגוריתמים כמו למשל אלגוריתם פנדה, יש להם את היכולת לזהות תוכן לא איכותי ולהפריד אותו מן התוכן האיכותי. לדוגמה, תוכן לא איכותי הוא תוכן שמועתק מהרבה אתרים אחרים או תוכן ששוכתב ועבר כמה גלגולים. לעומת זאת, תוכן איכותי הוא תוכן מקורי שאין לו הרבה העתקים אחרים ברשת אם בכלל, וכזה שבאמת מחדש ומרחיב את דעתם של הגולשים.
[במאמר מוסגר מעניין לציין שהסיפור יותר מורכב מכך, ולגוגל יש רשימה ארוכה מאוד של פרמטרים שלפיהם היא קובעת את איכות התוכן. רוב הפרמטרים הללו רשומים במסמך מפורסם מאוד שיצא ביחד עם עדכון פנדה וניתן למצוא אותו כאן].
באמצעות ההפרדה בין התוכן האיכותי לפחות איכותי מנועי החיפוש מסוגלים להגן על עצמם מפני אתרים באיכות נמוכה ולדאוג לנתב את רוב הגולשים לאתרים שמכילים תוכן איכותי באמת. גוגל גם משנים ומעדכנים את האלגוריתמים שלהם כל הזמן, כך שמי שמוצא פרצה שמאפשרת לו לא להשקיע באמת בתוכן ועדיין להתברג גבוה במיקומים, סביר להניח שלא יחזיק יותר מדי זמן מעמד למעלה.
עוד בנושא: כתיבת מאמרים למטרות קידום אתרים
כתיבת תוכן לאתרים : איך לעשות זאת נכון
אחת הסיבות לכך שחלק גדול מהרשת מלאה בתוכן לא איכותי היא שיש כיום הרבה חברות תוכן ששוכרות כותבים בלתי מקצועיים שעובדים בשכר נמוך יחסית. כתוצאה מכך, הרבה מאוד מהתוכן הוא דל ואפשר לראות בקלות שמי שכתב אותו לא באמת מגיע מן התחום בו הטקסט עוסק והוא לא השקיע מספיק זמן ומאמץ כדי לקרוא עליו. (כמה פעמים יצא לכם לקרוא מאמר על "קייטרינג לאירועים" שלא חידש לכם שום דבר?!).
לכן, כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט חייבת להיעשות באופן מקצועי על ידי שכירת כותבים מקצועיים שמבינים בתחומים רבים ויש להם את הזמן ואת היכולת לקרוא גם על תחומים החדשים להם. זה אמנם יקר יותר (וההבדלים יכולים להגיע גם לעשרות שקלים לכל מאמר), אבל משתלם לטווח הארוך בכל מה שקשור לצבירת לקוחות חדשים וחיזוק האתר כמקור סמכותי.
דרך אחרת לעשות זאת היא לכתוב את התוכן בעצמכם, אבל אליה וקוץ בה : לא כל אחד אוהב לכתוב. לכן, אתם יכולים לכתוב בצורה חופשית על תחום העיסוק שלכם כטיוטה ולתת למשכתב מקצועי לעשות את העבודה הקשה, לארגן ולסדר את החומר בצורה קריאה. זוהי הדרך הטובה ביותר לדאוג לכך שהתוכן יהיה איכותי מכיוון שאין אף אחד שמכיר את העסק שלכם טוב יותר מכם.
לסיכום, תוכן איכותי ברשת הוא חשוב מאין כמוהו גם למנועי חיפוש וגם לגולשים, ובעזרת הטקטיקה הנכונה, אפשר לייצר אותו בעלות סבירה גם בלי לפשוט רגל.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020