קידום אורגני בגוגל או במונח המקצועי SEO (Search Engine Optimization) הוא אופטימיזציה של אתר אינטרנט לדרישות של מנועי החיפוש, הכוללת פיתוח אסטרטגיה, יצירת תוכן, אופטימיזציה וניתוח התוצאות המתקבלות. המטרה היא לשפר את הנראות ולהעלות את הדירוג של את האתר בתוצאות החיפוש.
תהליך הקידום מסתכם בהגדלת מדדי האיכות של האתר. אלה כוללים שימושיות וידידותיות למשתמש. הגדלת ציונים אלו מאפשרת לך להיות טוב יותר מהמתחרים שלך ולדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. במאמר זה נדבר על כיצד לקדם אתר בעצמך ב-10 שלבים, מתחילים.
שלב 1: אסטרטגיה ומילות מפתח
חשוב להכין אסטרטגיית קידום SEO לפני תחילת העבודה. בשלב זה תוכלו לצמצם משמעותית את עלויות הזמן העתידיות ולתכנן את התקציב החודשי מראש. ניתן לעבוד על אלמנטים רבים של האסטרטגיה במקביל, אך המרכיב הראשון והעיקרי של התוכנית שנקבעה הוא בחירת מילות המפתח.
מילות מפתח
קבוצת מילות המפתח היא קבוצה של מילים וביטויים המאפיינים את מיקוד המידע, המוצרים או השירותים של האתר שלך. הבסיס להיווצרות שאילתות חיפוש של משתמשים דרך מערכות גוגל. הגישה לשאילתות אלו מתבצעת באמצעות שירותי איסוף סטטיסטיקה מיוחדים. ניתן לגשת למערכת של גוגל למילות מפתח בלינק.
בשני המקרים, בחירת הביטויים למילות המפתח מתחילה בקביעת המידע העיקרי של האתר שלך. הרחבה עקבית והוספת ביטויים קשורים מאפשרת לך לכסות את כל ההיבטים והנושאים הקשורים לעסק שלך ישירות או בעקיפין.
לתדירות וביקוש המילות מפתח יש חשיבות רבה. ההיגיון הכללי אומר כך: ככל שהתדירות גבוהה יותר (מספר ההופעות בחודש), כך התחרות על הגעה לפסגה עם ביטוי נתון גבוהה יותר, והעלות לקליק תהיה גבוה יותר.
אך לפני שאתם מקדמים את האתר שלכם בעצמכם, עליכם לנתח אתרים מתחרים מתוצאות החיפוש המובילות. הם השיגו עמדות גבוהות במנוע החיפוש על סמך החשיבה האסטרטגית היעילה שלהם. פתרון טוב יהיה להשתמש בו באופן חלקי או מלא בקידום שלכם.
ניתוח ידני ייקח יותר מדי זמן וידרוש ניתוח של מספר רב של מאמרים. לצורך כך עדיף להשתמש בתוכנה מיוחדת לבחירת ביטויים כגון התוכנה של גוגל שהמלצנו עליה קודם לכן.
חשוב לזכור! יש להשתמש בכל הביטויים של מילות המפתח במאמרים ובתיאורים על העמוד המקודם, אך עליך לסנן באופן ידני את מילות מפתח שמספר השאילתות עבורם קטן מדי, אך הם קרובים מאוד בערכם לאלו בתדירות גבוהה יותר.
שלב 2: תכנון תוכן
כאשר מילות המפתח מוכנות, עליך לעבור לתכנון תוכן. שלב זה כולל קביעת נושאי המאמרים וחלוקה שווה של ביטויי חיפוש ( מילות מפתח) ביניהם. יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:
קידום אתרים עצמאי עבור שאילתות בתדירות נמוכה דורש פחות מאמץ, אך אסור גם לשכוח שאילתות בתדירות גבוהה. הפתרון הטוב ביותר יהיה לשלב בקשות בתדירות גבוהה ונמוכה בתוכן אחד. עם זאת יותר מדי ביטויי מפתח בטקסט אחד עלולים להוביל לתוצאות שליליות. אלגוריתמים של מנועי חיפוש מבטיחים שטקסטים יישארו קריאים עבור אנשים. וניסיון להשתמש ביותר מדי מילות מפתח עלול לגרום לסינון ולהחרגה מהחיפוש.
קביעת קהל היעד הוא שלב חשוב בהכנה ליצירת תוכן. סגנון ההצגה של עובדות בסיסיות תלוי מאוד בהרכב קהל היעד. לכתוב את אותו דבר לאנשי עסקים מעל גיל 50 ולסטודנטים צעירים זה לא רעיון מוצלח.
שלב 3: יצירה ופרסום תוכן
התוצאה של קידום עצמי של אתר אינטרנט תלויה יותר מחצי בתוכן האתר. בנוסף לשימושיות עבור הקורא, טקסטים חייבים לעמוד בדרישות מסוימות על מנת שהמנוע של גוגל ישקול אותם באיכות גבוהה:
טקסטים מובנים וקלים לקריאה מדורגים טוב יותר מאתרים המשתמשים בכותרות ברמות שונות (h1,h2), רשימות, טבלאות ובלוקים של טקסט.
אורך המאמר צריך להיות לפחות 350 תווים, אך עדיף להתמקד בגבול התחתון של 500-700 תווים.
יש לציין תגיות Alt עבור תמונות.
נוכחותם של תגיות Title ו- Description היא גם חובה, ורצוי להשתמש בהן במילות מפתח.
חשוב: השימוש בלוקים "מאמרים קשורים (מוצרים)", "פוסטים אחרונים" (עבור בלוגים), כמו גם שימוש בקישורים פנימיים לחומרי טקסט אחרים מגדילים באופן משמעותי את המהירות ואיכות האינדוקס של האתר על ידי מנועי החיפוש.
שלב 4: אופטימיזציה של גורמים טכניים
קידום אתרים עצמאי במנועי החיפוש כרוך באופטימיזציה של גורמים טכניים. כל מה שקשור לביצועים ואבטחה של דפים בודדים, קישורים והאתר כולו חייבים להימצא בעדיפות עליונה.
כל קישור פנימי חייב להיפתח תוך פחות מ-3 שניות בכדי לעמוד בדרישות הביצועים המינימליות.
כמו כן, חשוב לבצע אופטימיזציה של תבנית האתר לתצוגה נכונה במכשירים ניידים.
הערכת האיכות מושפעת ממספר הדפים הכפולים: באופן אידיאלי לא יהיו כפילויות. כמו כן, עליך לדאוג ליצירת מפת אתר XML וגרסת ה-HTML שלה כדי להאיץ את האינדקס על ידי רובוטי החיפוש. כדי לבצע אופטימיזציה של האתר שלך בעצמך, הקפד להוסיף אותו לשירותי Google Search Console. בעזרתם תוכלו לקבל מידע שימושי על פעולת משאבי הרשת המקודמים ולהגדיר אינדקס.
שלב 5: אופטימיזציה של מדדי איכות למנועי החיפוש
הדרישות המודרניות של מנועי החיפוש כוללות שימוש חובה בתעודת SSL, המאפשרת לך להצפין טראפיק ולהגביר את האבטחה של העברת הנתונים האישיים של המשתמש.
הדרך הטובה ביותר להתחיל לבצע אופטימיזציה וקידום אתרים מסחריים היא באמצעות הצבת קישור בשירותי המפות של גוגל. שלבי עבודה:
- רשום את האתר שלך בגוגל לעסק שלי.
- הגדר אזוריות (במידת הצורך).
- גורמים התנהגותיים
אלה כוללים קבוצה שלמה של אינדיקטורים, שהעיקריים שבהם הם משך זמן השהייה בדף ועומק הגלישה באתר.
ישנן דרכים רבות לשמור את המשתמש בדף:
- צפייה בסרטונים.
- אלמנטים אינטראקטיביים: מחשבונים, סקרים וכל שיטות אחרות של אינטראקציה עם משתמשים הדורשים פעולות תגובה.
- הזמנות לצ'אטים, מילוי טפסים, הערות.
לפני קידום האתר, אתם חייבים להעריך את המספר המקסימלי האפשרי של גורמים שיכולים להשפיע על תוצאת הקידום. אופטימיזציה של התוכן ומבנה ייקח הרבה זמן: התוצאות המשמעותיות הראשונות יהיו מורגשות תוך 2-3 חודשים. מכיוון שאתם מתחילים בתחום, יהיו המון טעויות, אך תמיד תוכלו לפנות לאנשי מקצוע. השכרת שירותי מומחים תאפשר להשיג במהירות את המטרה ולנצח בתחרות על עיני הגולשים.
ישנם עוד מספר שלבים שלא דיברנו עליהם כמו בניית קישורים, שימוש במדיה החברתית, קמפיינים ממומנים, והשפעת המוניטין. הנושאים האלה הרבה יותר מורכבים להבנה, ולכן ישנם מאמרים המוקדשים רק לנושאים האלה אצלנו בבלוג. בקרו בו לעוד מידע שימושי.
הכתבה נכתבה בשיתוף קונטקט מי – בניית אתרים ודפי נחיתה לעסקים
- מה זה קידום ממומן ואיך לעשות אותו נכון - 6 במאי 2024
- 5 כללים לקידום נכון באופן אורגני SEO - 6 במאי 2024
- איך בנוי מאמר SEO מקצועי? - 31 בדצמבר 2023