מתכנן להעלות אתר אינטרנט? רבים וטובים שמחפשים שירות של בניית אתרי אינטרנט מתחילים דבר ראשון בלפרסם מודעה בסגנון: "מכירים בונה אתרים תותח?" מבלי שעשו את שיעורי הבית הדרושים. אתר מוצלח לא מתחיל בקבלת הצעת מחיר ממפתח אתרים… אתר אינטרנט דורש תכנון וחשיבה על הרבה פרטים בתור התחלה.
יש כמה דברים שאתה חייב לסגור עוד לפני שביקשת הצעת מחיר לאתר. ריכזנו עבורך כאן את הדברים הכי משמעותיים לדעת ולהכין בתהליך של בניית אתרים:
1. ביצוע סקר שוק
אתר חדש זה קצת כמו עסק חדש. אני בטוח שאתה מכיר את העסק שלך על בוריו, להקים אתר לעסק שלך זה לא עניין של מה בכך. אם אתה רגיל למתחרים מסויימים למשל, יכול להיות שבזירה האינטרנטית הם מעט שונים. אולי הם בכלל נמצאים בעיר אחרת ומפרסמים באופן מסיבי לקהל שלך?
יכול להיות שתמהיל המוצרים שמעניינים גולשים הוא שונה ממה שאתה רגיל ממכירות בשטח. לפני תהליך של בניית אתרי אינטרנט – חובה לערוך סקר של המתחרים ושל השוק הפוטנציאלי שלך לפני שאתה בכלל עובר לשלב התכנון של האתר. אני מבטיח לך שתגלה כל מיני הפתעות, חלקן טובות וחלקן פחות. אולי בכלל תגלה לקוחות חדשים שלא מגיעים אליך אף פעם אבל מגיעים לאתר של המתחרה שלך? שווה יהיה לדעת על זה לפני בניית האתר. החוכמה תמיד זה למצא את ההזדמנויות.
2. מה המטרה של האתר?
עשית סקר מקיף? יפה. עכשיו אתה צריך לקבוע יעדים לאתר. בשביל מה בכלל אתה בונה אתר? בשביל למכור דרכו? או שאתה רוצה לקבל לידים כשיחות טלפון לעסק? אלו שני דברים שונים לגמרי. אולי אתה בכלל רוצה אתר כדי לקדם את ערכי המותג שלך כעסק. מה שזה לא יהיה, אתה חייב להציב יעדים.
הצב יעדים שיאתגרו אותך ואת כל מי שמעורב בפרוייקט. חשוב להציב יעדים גבוהים אבל כאלו שגם ניתנים להשגה. כאשר יש לך את המטרה והיעדים של האתר, תוכל לגשת ולתכנן את האתר. הפעולה הזו נקראת כתיבת מסמך אפיון. מסמך אפיון טוב עומד בבסיסו של כל אתר מוצלח. אם המסמך מרושל וחובבני, האתר לא יצליח. אם המסמך טוב, הוא ישמש בסיס טוב לבניה של האתר ויש סיכוי טוב לפרוייקט כולו להצליח. אנשים נוטים לזלזל בשלב הזה, לא אתה!
3. תכנון ותקציב
קידום האתר ידרוש ממך שני דברים: תכנון ותקציב. אתר ללא אסטרטגית תכנון זה קצת כמו וילה מדהימה שנמצאת על הירח. התייעץ עם מקדם אתרים מקצועי לגבי האתר שלך. הצג לו את היעדים וקבל ממנו הערכת עלויות של הפרוייקט. אתה חייב להבין שעלות ההקמה של האתר היא כנראה העלות הזניחה לאורך זמן. העלות האמיתית תהיה בקידום שיביא לך תנועת גולשים לאתר. אין צורך להיבהל, אותה תנועת גולשים היא גם מה שתייצר לך בסופו של דבר הכנסות!
4. לא לשכוח תוכן
השקעה בתוכן – אתה צריך להיות מודע לתוכן שנדרש ממך לספק כדי להעמיד אתר. את התוכן תצטרך להשיג עוד לפני הקמת האתר. תצטרך להשקיע במאמרים ותוכן מילולי אחר, מקדם האתרים יוכל לעזור לך להנגיש את התוכן. הוא ידע להנחות אותך כיצד לכתוב ואפילו על אילו נושאים לכתוב. תוכל להשתמש בשירותי תוכן שיעשו בשבילך את העבודה, אתה צריך לתכנן תקציב לזה. האתר ידרוש ממך הרבה תוכן ויזואלי – גרפיקה, תמונות, סרטוני וידאו, לכל אלו תצטרך לדאוג וכדאי שהם יהיו באיכות טובה. מומלץ גם כאן להתייעץ דווקא עם מי שיקדם בשבילך את האתר לגבי התוכן הוויזואלי שנדרש כבר בהקמת האתר ואיזה תוכן אפשר יהיה לצרף בהדרגה בהמשך.
5. החשיבות של אחסון ודומיין
דומיין ואחסון זה בעצם הנדל"ן עליו יושב האתר. יש עדיין חשיבות לדומיין קליט שגם יהיה מועיל לקידום האתר. חשוב לבדוק את ההיסטוריה של הדומיין. ישנם דומיינים שישבו עליהם בעבר אתרים בעייתיים, אתה לא רוצה דומיין כזה. עלולות להיות לזה השלכות בקידום שלו.
העלה את הנקודה בפני מקדם האתר שלך והתייעץ איתו לגבי הדומיין. אמור להיות לו את הנסיון לתת לך תשובות חד משמעיות. לגבי אחסון, דאג לקבל הצעות מחיר לאחסון איכותי. נסה לתת הערכה לנפח התעבורה שמצופה לאתר (הצבת יעדים נכון?).
במקביל תן הערכה לנפח האתר. יש אתרים בהם תידרש לאחסון של תמונות רבות (למשל אופנה). כל זה ישפיע על האכסון ועלותו. שווה להשקיע בחברת איחסון טובה עם המלצות ונסיון. ממש לא משתלם לחסוך כמה שקלים רק בשביל לגלות שזמני הטעינה של האתר ארוכים, זה יעלה לך יותר.
זה נכון שלא כל מי שמרים אתר עובר ביסודיות על כל אחת מהנקודות האלו. מה שאני יכול להגיד מנסיון של שנים בתחום הוא שטרם ראיתי אתר מצליח שחיפף באחת הנקודות. אם אתה רוצה אתר שיעשה את העבודה, תלמד מאלו שהצליחו ותכין טוב טוב את הקרקע לפני שאתה מתחיל בביצוע.
שיהיה בהצלחה!
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020