היום רווחת מאוד הפרקטיקה של קידום דף עסקי בפייסבוק על חשבון קידום אורגני של אתר אינטרנט מסורתי. במילים אחרות, במקום לבנות אתר אינטרנט ולקדם אותו, משקיעים את כל המאמצים בטיפוח של דף עסקי בפייסבוק וקידום שלו במנועי החיפוש בצורה אורגנית…
אבל האם זו פרקטיקה נכונה?
מצד אחד, תחזוקה של דף עסקי בפייסבוק היא פעולה קלה יחסית וההקמה של הדף היא בחים : בעזרת קצת ידע בעיצוב, כל אחד יכול לעצב תמונת פרופיל לדף ותמונת נושא, ואחר כך להתחיל להעלות סטאטוסים, לצבור אוהדים וכו'.
מצד שני, התרכזות אך ורק בדף פייסבוק טומנת בחובה גם חסרונות רבים שנובעים מכך שאנחנו בעצם שמים את כל הביצים שלנו בסל אחד:
1.כל שינוי שפייסבוק עושה משפיע על כל הדפים והעיצוב שלהם בין אם אנחנו אוהבים את השינוי או לא…
2.כשמדובר על קידום דף עסקי בפייסבוק, הדף העסקי לא באמת שייך לנו ואי אפשר למשל לנצל אותו על מנת להרוויח כסף. לדוגמה, הדף של "סטטוסים מצייצים" נסגר לאחר שפייסבוק הבינה שהוא מנוצל על מנת להכניס כסף לכיסם של מי שמנהל את הדף (בניגוד לתקנון של פייסבוק) ועבודה של עשרות אם לא מאות שעות ירדה לטמיון…
3.קידום דף עסקי בפייסבוק ב"אופן אורגני" הוא לא באמת קידום אורגני במלוא מובן המילה: כאשר אנחנו מקדמים אתר בשיטה המסורתית, יש לנו רשימה של מילות מפתח שאנחנו יכולים להתברג עליהן אם אנחנו מתאימים את תוכן הדף למילות המפתח. בנוסף לכך, אנחנו יכולים לקדם מספר רב של דפים באותו האתר כשכל דף מותאם למילה או מילים שונות.
בדף פייסבוק לעומת זאת אין המצב כך : בגלל האופי הדינאמי של הדף, בדרך כלל מקדמים אותו רק על שם המותג או העסק ויש רק כתובת אינטרנט אחת אותה אפשר לקדם. בשל זאת, קשה מאוד לקדם את הדף לאורך זמן בלי להיתקל בתקרת זכוכית ולמעשה המקדם מוגבל מאוד במה שהוא יכול לעשות. (למשל, אי אפשר להוציא קישורים אמיתיים מהדף לצורך החלפות קישורים).
4.גם בדף פייסבוק צריך להשקיע כסף : אפילו אם הדף שלנו מקודם יפה אורגנית, עדיין נצטרך להשקיע כסף בקידום הממומן של פייסבוק על מנת להגיע לקהל אוהדים גדול ולגרום להם לעשות לייק לדף, זאת מכיוון שפייסבוק הופכת את התפוצה האורגנית של סטאטוסים בתוך פייסבוק ליותר מצומצמת על חשבון המודעות הממומנות שלה.
המסקנה היא שלצד קידום אורגני בפייסבוק שהוא חיוני בפני עצמו, אין מנוס מלהקים אתר אינטרנט ולהתחיל לקדם אותו אורגנית. הדבר מאפשר "להשתלט" על יותר תוצאות חיפוש ולכן להגדיל את הנראות של המותג בתוצאות החיפוש. כך אנחנו גם מגנים על עצמנו מפני שינויים שפייסבוק עלולה לעשות לדף שלנו ויש לנו עוגן אמיתי שרק לנו יש גישה אליו.
מתי כן יתאים קידום של דף פייסבוק?
קידום דף עסקי בפייסבוק באופן אורגני, יכול להתאים כחלק מתמהיל של פרוייקט ניהול מוניטין ללקוח אשר שמו או שם חברתו הוכפשו, או לחלופין שקיימות תוצאות חיפוש שליליות על הלקוח.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020