מאז שגוגל החליטה לעודד תוכן איכותי ברשת עברנו מהפכה אמיתית. אם עד לפני מספר שנים רוב תוצאות החיפוש שהיינו מקבלו היו סוג של ספאם, הרי כיום אנו מקבלים מנה גדושה של איכות. מה קרה עם אותם מאמרי טראש שהציפו את הרשת? הם פשוט נעלמו בתוצאות לא רלוונטיות וחלקם אף נחסמו לחלוטין. לעומתם ניתן לראות במקומות הראשונים תכנים איכותיים שלא מביישים מגזינים מובילים והסיבה לכך זה כמובן קידום. היום הקידום עובד על איכות וזה אומר בעיקר גילוי עניין אמיתי מצד הגולשים לתוכנים שלכם. מנועי החיפוש ובראשם גוגל מחפשים "טראפיק איכותי" ומדרגים אותו בנדיבות, בנוסף לכך מחפשים מנועי החיפוש סימנים נוספים לאיכות ובהם נתמקד במאמר זה.
מנועי החיפוש מעדיפים תכנים טבעיים
אם עד לא מזמן המאמר היה לא יותר מאשר אוסף של מילות מפתח הטבול במלל כמעט סתמי, הרי כיום לכמות נכבדה של מילות מפתח יש רושם שלילי. לכן במאמר לא נכניס יותר מאחוז וחצי ממילות המפתח שלנו. ככלל, למנועי החיפוש יש יכולת בלתי רגילה לזהות תבניות של כתיבה מניפולטיבית שמטרתה קידום מלאכותי. אלה עלולים לפגוע בדירוגם של מאמרים שבלוניים שעברו אופטימיזציה אגרסיבית מידי.
מנועי חיפוש רוצים עושר ועומק
יש קושי רב עבור מנועי החיפוש להבחין בן מאמר איכותי לסתמי, אך ביכולתם לבחון את מספר המילים בדף בקלות. לכן, למנועי חיפוש יש העדפה מסוימת לדפים עמוסים במלל. זאת מתוך הנחה שהרבה מלל זה גם הרבה מידע מעשיר וייחודי. לכך נוסיף גם תמונות, כותרות משנה חזקות, סרטונים, לינקים לדפים חיצוניים חזקים וסמכותיים כמו ויקיפדיה. אין דרך ברורה לדעת מהו נפח מלל אופטימלי בדף ולפי סקרים אחרונים זה עומד על (תחזיקו את הכיסא חזק..) 2500 מילים. כמובן שאם יצרתם לעצמכם דף עמוס במלל עם תוכן ירוד, תהיו בטוחים שמנועי החיפוש יעלו על זה די מהר.
ומה עם מספר דפים באתר?
בואו נסיר אחת ולתמיד אגדה אורבנית זאת. כמעט ואין השפעה של מספר הדפים על עוצמת האתר עבור גוגל. אם כי, יותר תכנים זה אומר יותר חשיפה ופרסום שיכולים להביא מסה קריטית של עניין.
כמה מילים על יתרונות הפופולריות לקידום
פופולריות התוכן זה הפרמטר המרכזי שגורם לגוגל לדרג דף עם ציון גבוה. דפים עם טראפיק גבוה יקבלו ראנק גבוה, אך לא די בכך. טראפיק איכותי הינו כזה, ניכר בזמן חשיפה גבוהה יותר בדף לגולש בממוצע. זאת לעומת טרפיק גרוע שבו הגולשים נוטשים את הדף ומהר ובמיוחד כשהם עוזבים את האתר לאלתר.
אך טראפיק בלבד אינו מספק את גוגל והוא מחפש הוכחה מוצקה יותר לדף מוצלח. לכן, גוגל מצפה לאינטראקציה מסוימת של הגולשים עם הדף כך ששיתופים, לייקים, תגובות, מילוי פרטי קשר או הקלקות על אובייקטים שונים בדף מעוררים את גוגל להבנה שמדובר בדף "חי" ומעניין. איך עושים את זה? תוכן ייחודי, תורם לרבים ומעשיר שכתוב היטב, יעורר עניין ויופץ על ידי אלה שנהנו ממנו. נכתב על ידי גיל מילס, קופירייטר.
- מה זה קידום ממומן ואיך לעשות אותו נכון - 6 במאי 2024
- 5 כללים לקידום נכון באופן אורגני SEO - 6 במאי 2024
- איך בנוי מאמר SEO מקצועי? - 31 בדצמבר 2023