פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא אחת הפעולות הפשוטות שכל בעל עסק ואפילו ילד יוכל לבצע בקלי קלות, אך הקושי האמיתי נעוץ דווקא בניהול הדף והשארתו פופולרי. פעמים רבות אנו נכנסים לדף הפייסבוק של חברה מסוימת, ייתכן כי הגענו אליו דרך מנוע החיפוש של גוגל או על ידי חיפוש בשורת החיפוש, אך להפתעתנו הדף הכיל פוסטים משנת 2016 או גרוע מכל ריק לגמרי.
מאמר אורח מאת – אתי דהאן, WeWrite.
העיקרון העומד מאחורי ניהול נכון הוא – עקביות. ככל שתהיו עקביים יותר ותייצרו תכנים מעניינים, כך הסיכוי להפוך גולשים ללקוחות יהיה גבוהה יותר. הרעיון הוא לייצר מסרים אחידים ולהתמיד לעלות אותם לפחות פעם עד פעמיים שבוע.
אילו סוגי פוסטים יוכלו לעניין את הגולשים שלכם?
הגלישה בפייסבוק מהירה, ולכן עלינו ללכוד את תשומת ליבו של הגולש עם מסרים קצרים, מעניינים וחדים. המסרים יכולים להיות כאלה שגולש ירצה לקרוא "כבדרך אגב", ולא משהו טריוויאלי שהוא רגיל לראות. מה למשל? טיפים הקשורים לתחום שלכם, שאלות, משפטים מסקרנים, יצירת דיון, סרטונים מעניינים ובעיקר כתיבה זורמת וחברתית.
אבל איך כותבים פוסט מסקרן, כזה שיגרום לגולש לעצור?
קצר וקולע
חשבו על מסר הדומה לסלוגן, כזה שמכיל 2-3 מילים שאומרות את הכל, כמו הסלוגן של קוקה קולה "טעם החיים". קצר מדויק ואומר בדיוק מה שהוא משדר. חשבו על דרכים יצירתיות ומקוריות שיעבירו את המסר שלכם בצורה הכי ברורה וקצרה שיש. כדי לחזק את הפוסט, הוסיפו תמונה מרעננת.
גיפ מדליק
את אתם דיירי קבע בפייסבוק וודאי נתקלתם בגיפ, הוא סוג של מיני סרטון שיכול להעביר כמה מסרים בכמה מסכים בודדים. הגיפ נפתח במהירות והגולש יוכל לקבל את המידע כמה שיותר מהר.
לכתוב חיובי ואפילו קצת מצחיק
אל לכם לשכוח שפייסבוק היא רשת חברתית בעלת שפה משלה, ולכן חשוב מאוד לכתוב פוסטים חיוביים, חברתיים ואפילו קצת מצחיקים שיגרמו לגולש לעצור, לחייך ולהתעניין במוצר או בשירות שלכם.
שאלות ממוקדות שיוצרות טרפיק
סטטוסים בצורת שאלה יכולים ליצור שיח מעניין ולקבל טרפיק גבוה, אך מנגד הם יכולים להיות משעממים ולא ליצור עניין. חשוב מאוד לבחור שאלה מסקרנת, חדה וכזאת שתגרום לגולש להגיב. ככל שיהיו יותר תגובות, כך הפוסט יהיה יותר ויראלי וימשוך עוד ועוד תגובות והתעניינות.
פנקו את הגולשים בטיפים מעניינים
גולשים אוהבים טיפים, אבל כאלה שיכולים להיות לעזר. ייתכן כי הם ישתמשו בטיפ באופן מידי וייתכן שהם יאגרו אותו בזיכרונם. מה שבטוח הם לא ישכחו מי העניק להם את הטיפ הנפלא. את הטיפ אפשר לתת לגולש כסטטוס עם תמונה המחזקת את הטיפ או ליצור סרטון ולהסריט אתכם אומרים או מדגימים את הטיפ.
לסיום, עקביות, עקביות ושוב עקביות! ישנה חשיבות רבה לכתיבת מסרים עקבית, ולכן פתחו יומן ורשמו לעצמכם תזכורת לכתוב פוסטים בדף העסקי. תוכלו לגוון בין סוגי הפוסטים, כלומר פעם טיפ, פעם תמונה של לקוח מרוצה ותגובתו, פעם שאלה מסקרנת, סיפור קטן על משהו שקרה, ברכה לחג ועוד.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020
אתם מעבירים שיעורים פרטיים בכתיבת תוכן שיווקי?
לא. צר לי 🙂