לכתוב על בית קפה זו משימה קלה ומהנה. לכתוב על קווי ייצור של קורות דרוכות מבטון זה כבר "שיר אחר לגמרי". בעלי עסקים רבים מתקשים בכתיבת תוכן לאתר רק משום שהם מרגישים שהנושא לכשעצמו בכלל לא מעניין.
לכאורה הדברים נכונים רק לגבי אתרי אינטרנט שעומדים מאחורי מפעלים או תעשיות "אפורות". אולם, גם אתרים שכביכול לא אמורים להתקשות בתכנים מוצאים את עצמם בפני אתגר אמיתי. דוגמה קלאסית היא כאשר בעל העסק מרגיש ש"הכל כבר נכתב" ו"הלקוחות מכירים את הנושא".
במקרים בהם כתיבת תוכן לא באה בקלות אתרי אינטרנט פונים לשלושה פתרונות מרכזיים. פתרון אחד הוא להימנע מכל כתיבת תוכן באתר. טקסט קצר לעמוד אודות, פסקה לעמוד הבית, ומיד הצגת פרויקטים ותמונות על ידי בניית אתר פורטפוליו. פתרון זה יוצא מנקודת הנחה שאם קשה לנסח את הדברים אזי תמונות שוות אלף מילים ובא לציון גואל. פתרון שני הוא כתיבת טקסטים "משעממים" ולא יצירתיים רק בשביל "לסגור עניין". זוהי בחירה שמכירה בצורך של התוכן אך לא בחשיבות שלו מבחינת הגולשים ומנועי חיפוש.
מצאו את היתרונות היחסיים והכירו את קהל היעד
הפתרון השלישי (והמוצלח ביותר) הוא התקשרות עם כותב תוכן מקצועי. כותב תוכן שיבצע מחקר מעמיק אודות העסק ויספק תכנים שיהפכו גם נושאים "בנאליים ומשעממים" לקריאים ונגישים. זאת, תוך כדי אפיון קהל היעד והצרכים שמעניינים אותו. כותב תוכן בעל ניסיון ויצירתיות מנתח את היתרונות היחסיים של העסק, מבליט אותם בין (ומעל) השורות, ויוצר טקסטים מניעים לפעולה.
אמנות כתיבת תוכן לנושאים "אפורים"
כתיבת תוכן לנושאים "אפורים ומשעממים" היא אמנות במלוא מובן המילה. על מנת לעמוד במשימה המורכבת הזו הכתיבה מבוססת על כמה טכניקות. ראשית, כותב תוכן איכותי יודע שלכל עסק יש יתרונות בהם הוא מתגאה. מפעל בטון עם וותק של עשרות שנים, חברה שעובדת עם מפעלים בסין ומציעה מחירים אטרקטיביים, עמידה בתקנים מחמירים, עבודה במגוון ענפים במקביל, פתרונות ברמת one stop shop ועוד. דהיינו, כתיבת תוכן שמבקשת להעביר את המסרים השיווקיים הרלבנטיים באמצעות היתרונות היחסיים.
אופציה נוספת היא התמקדות בנתונים טכניים שיכולים לעניין את הלקוחות הפוטנציאליים. לדוגמה, שיווק במגוון מדינות ברחבי תבל, מפעל שמשתרע על שטח רחב היקף, עשרות או מאות עובדים מנוסים, היקפי ייצור יוצאי דופן ועוד. כל האלמנטים הללו מוסיפים טעם וריח לטקסטים והופכים כתיבת תוכן לאפקטיבית.
לסיכום, כתיבת תוכן לאתר אינטרנט היא משימה שכדאי להניח בידי כותבי תוכן מנוסים ויצירתיים. כותב תוכן יידע כיצד לייצר מוצר צבעוני גם מתוך חומר גלם "אפור". שימו לב, אם אתם מרגישים שהתחום שלכם הוא "משעמם" וקשה לייצר עבורו תכנים, אתם יכולים דווקא להתעודד. סביר להניח שגם המתחרים שלכם חושבים אותו דבר ורבים מהם לא השכילו להבין את המשמעות של תוכן איכותי. אם תרימו את הכפפה ותרכשו שירותי כתיבת תוכן ברמה גבוהה, תעמידו סטנדרט שיהיה קשה להתיישר עמו. כמו כן, גוגל תעריך את העובדה שהצלחתם לכתוב טקסטים בעלי ערך בתחום אפור ודל בתוכן. אל תתפלאו אם המיקומים בתוצאות החיפוש יהיו הגמול שלכם בעבור העבודה הקשה.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020