ההאשטאגס הם אולי התופעה הכי מזוהה עם רשתות חברתיות ונראה שבזמן האחרון הן נמצאות בכל מקום : טוויטר, אינסטגרם, גוגל פלוס ואפילו (גם אם לא במלוא העוצמה) פייסבוק.
לכן, בתור מפרסמים שמשתמשים בכוח החברתי, אנחנו חייבים להבין מדוע הם כל כך חשובים ואיך להשתמש בהם בצורה הכי טובה שיש בכל רשת חברתית.
למי שלא יודע, ההאשטאגס הם למעשה סוג של מילות מפתח עם # לפניהן שמרכזות את כל העדכונים בנושא מסוים. כך למשל, מי שרוצה לכתוב על זמר כולשהו, פשוט כותב את השם שלו עם # לפניו.
היתרון המרכזי של ההאשטאגס הוא בכך שהם מאפשרים להגיע לקהל מטרה גדול יותר מזה שעוקב אחרינו, ולמעשה כל מי שמתעניין בנושא מסוים יכול לראות את העדכון שלנו דרכם. מעבר לכך, הדור הצעיר משתמש בהם בצורה טבעית מאוד, ממש כמו שאנחנו כותבים שאילתא אל תוך תיבת החיפוש…
ועכשיו, אחרי שהבנו מהם ההאשטאגס ומהם היתרונות שלהם, נעבור לשימוש שלהם בכל רשת חברתית :
טוויטר
המשתמשים אוהבים ליצור מעורבות עם ציוצים שיש בהם האשטאגס (פי 2 מאשר אלו שאין בהם), אבל רצוי שיהיה רק אחד כזה כדי שהמעורבות לא תרד, וגם הוא צריך להיות ארוך יחסית (יותר מ-11 תווים).
אינסטגרם
באינטסגרם מקובל להשתמש בהרבה האשטאגס… (11 או יותר ליתר דיוק) כדי להגיע לתפוצה גדולה יותר. יחד עם זאת, כמובן שלא כדאי להספים ולהשתמש רק באלו שרלוונטיים לתמונות אותן אנחנו מעלים.
פייסבוק
מכיוון שפייסבוק היא רשת שהשימוש שלה בהאשטאגס הוא חדש יחסית, נראה שאין יתרון לשימוש בהם ולמעשה הם מורידים את התפוצה הויראלית של הפוסטים מכיוון שהמשתמשים עוד לא מורגלים אליהם. מצד שני, אם כבר מחליטים להשתמש בהם, עדיף להשתמש באחד או שניים ולא יותר.
גוגל פלוס
גוגל פלוס עלולה להוסיף האשטאגס באופן אוטומאטי, אבל ניתן גם לערוך אותם. כמו כן, בגוגל פלוס אפשר להשתמש בהאשטאגס גם בתגובות, כך שהנראות שלהן גודלת גם כן. (בעבר היה אפשר אפילו להשתמש בהאשטאגס בחיפוש הכללי של גוגל, אבל נראה שהתכונה הזו כבר לא ממש עובדת, אולי עקב חוסר פופולאריות).
ברשת יש גם כלים שונים שיכולים לעזור במציאת ההאשטאגס הכי פופולאריים או האשטאגס דומים לאלו שמקלידים אליהם. לדוגמה, Hashtagify הוא כלי מאוד יעיל שלא דורש רישום והצקות שונות ומשונות כדי להתנסות בו.
השימוש האשטאגס בישראל
בישראל אין ממש נתונים ספציפיים על השימוש בהאשטאגס בקרב קבוצות גיל שונות, למרות שידוע שהם פופולאריים בקרב בני נוער. יחד עם זאת, ההאשטאגס משמשים הרבה פעמיים בקמפיינים של הסברה בינלאומית בזמן מלחמה וגלי טרור על מנת להביע תמיכה בישראל, בעיקר דרך טוויטר שמשמשת לעדכוני חדשות. (מצד שני, אסור לשכוח שגם המתנגדים לישראל יודעים איך להשתמש בהם…).
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020