מקדם אתרים עם התחייבות לתוצאות
קידום אתרים בזול

מקדם אתרים עם התחייבות לתוצאות

מקדם אתרים עם התחייבות לתוצאות הוא מי שמתחייב בפני הלקוח שהאתר שלו יופיע במקום מסוים או בין X התוצאות המובילות (בדרך כלל בעמוד הראשון, כלומר בין עשר התוצאות המובילות).

נשאלת השאלה האם קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות הוא באמת ריאלי?

כדי לענות על השאלה הזו, צריך קודם כל להבין שקידום אתרים הוא תחום ספקולטיבי ולא מדע מדויק : אין סט מסוים של פעולות ספציפיות שיכולות להביא אתר למקום כלשהו, אלא רק הסתברות מסוימת לכך שזה יקרה. הסיבה לכך היא שאף אחד לא מכיר את האלגוריתם של גוגל מתחילתו ועד סופו ויש מאות פרמטרים שונים שיכולים להשפיע על מיקום האתר בתוצאות החיפוש.

לכן, קידום אתרים עם התחייבות יכול להיות ריאלי, אבל צריך לבדוק כל מקרה לגופו מכיוון שבמקרים רבים מדובר באמת בהבטחה שאין לה כיסוי של ממש והוא נועדה אך ורק לצרכים מכירתיים סטייל “לא התקדמת, לא שילמת”.

אחד הדברים הראשונים שחשוב לבדוק הוא משך הזמן אליו מתייחסת ההתחייבות, כלומר, תוך כמה זמן האתר יגיע למקומות המובטחים. לדוגמה, התחייבות של חודש או חודשיים היא בדרך כלל לא ריאלית ויכולה לרמוז לכך שמקדם האתרים עושה שימוש בשיטות של “כובע שחור” שהן שיטות שיכולות אמנם להקפיץ אתרים למעלה במהירות גבוהה, אבל גם להפיל אותם למטה באותה המהירות ואפילו להרחיק אותם לצמיתות מגוגל. לעומת זאת, התחייבות לתוצאות תוך חצי שנה או שנה היא כבר יותר ריאלית ויכולה לרמוז על כך שמקדם האתרים הוא רציני ויודע איך לקחת טווח ביטחון.

הדבר השני שצריך לבדוק הוא כמה תחרות יש בתחום : אם מדובר בתחום מאוד תחרותי בו יש הרבה תזוזות במיקומים, התחייבות לתוצאות תהיה יחסית לא ריאלית. מנגד, התחייבות לתוצאות בתחומים פחות תחרותיים היא יותר הגיונית, וסביר שמקדם אתרים עם ניסיון ורקע בתחום הספציפי יוכל להביא את האתר למקומות אליהם הבטיח.

דבר שלישי שחשוב לבדוק הוא האם ההתחייבות היא לאחת מעשרת המקומות הראשונים, או למקום ספציפי יותר כמו אחת משלושת המקומות הראשונים. ככל שההתחייבות היא ספציפית יותר, כך משימת הקידום היא קשה יותר ועליכם לקחת את ההבטחה יותר בספקנות.

דבר  אחרון שצריך לבדוק בכל הנוגע להתחייבות היא לכמה זמן ההתחייבות הזו מתקיימת אחרי שהחברה הגיעה אל היעד שהציבה לעצמה. בעיקרון, המיקומים או טווח המיקומים שהחברה התחייבה אליהם, צריכים להישמר כל עוד היא ממשיכה לקדם אתכם, אבל כאן בדיוק נכנסות כל אותן חברות שמחכות להתנער מאחריות בדיוק ברגע הזה, ולכן חשוב להישמר ולבדוק אותן בשבע עיניים.

עוד בהקשר הזה

מה עושים אם בוחרים במקדם אתרים עם התחייבות לתוצאות

אם בכל זאת החלטתם לקחת חברת קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות, אתם חייבים קודם כל לכלול סעיף בחוזה ההתקשרות שיבטיח שהתחייבות הזו שווה משהו – כלומר, מהו לוח הזמנים להתחייבות, קרי, תוך כמה זמן החברה מתחייבת להגיע לתוצאות ולשמור עליהן, לאילו ביטויים בדיוק מתייחסת ההתחייבות ובמיוחד, איזה חלק מהסכום שהשקעתם באמת יוחזר לכם אם החברה לא עמדה בהתחייבות. רק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם לא קונים חתול בשק ולא מסכנים את הכסף שלכם.

שתף את הפוסט

גלילה לראש העמוד