הרבה בעלי אתרים שזקוקים לשירות של קידום אתרים מתחבטים האם לקחת חברה לקידום אתרים או פרילנסר. לכאורה נראה שתמיד כדאי יהיה לקחת חברה לקידום אתרים מכיוון שיש לה יותר כוח אדם ומשאבים לקידום, אבל האמת היא שהתוספת תשלום שמשלמים עבור מימון של חברה כזו לא תמיד שווה את התוצאה
מחיר של עבודת קידום אתרים
הרבה פעמיים פרילנסר מומחה קידום אתרים כמו דניאל זריהן יכול להשיג את אותה תוצאה בדיוק בהרבה פחות כסף מכיוון שהוא עובד לבד (לפעמיים אפילו מהבית כך שההוצאות השוטפות שלו קטנות יותר).
כמובן שהדבר גם תלוי במורכבות של הקידום, אבל כדי לבצע קידום בסיסי של אתר, רוב המקדמים מבצעים פעולות דומות מאוד שהן סידור ההיררכיה הפנימית של האתר והקישורים בתוכו, מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של כל דף ודף ובניית קישורים חיצונים. בשביל זה לא צריך עשרים עובדים, אלא מספיק בנאדם אחד שיש לו מספיק ידע וניסיון בתחום.
למידע נוסף על המחירים של SEO.
יחד עם זאת, יודגש שפרילנסר אמנם עשוי לשלם לפרילנסרים אחרים שיעשו בשבילו חלק מהעבודה, אבל התוצאה הסופית תהיה תמיד יותר זולה מכיוון שהוא לא צריך לממן להם משכורות שלמות, אלא הוא בעצמו משלם להם רק על מה שהוא צריך… לעומת זאת, אם עובדים עם חברה גדולה, צריך לממן לא רק את המשכורת של העובדים, אלא גם את דמי השכירות והוצאות נוספות, מה שמסביר למה קידום אצל חברה כזו מתחיל בדרך כלל בכמה אלפי שקלים ומשם רק מטפס כלפי מעלה…
יחס אישי – מומחה קידום אתרים או חברה?
מלבד שאלת המחיר, חברה לקידום אתרים לא תמיד יכולה לתת יחס אישי לכל אחד מכיוון שיש לה הרבה מאוד לקוחות שונים ולא תמיד יש את הטלפון הישיר של מי שמטפל באתר (או שבמקרים רבים הטיפול באתר מתחלק בין כמה גורמים שונים). לעומת זאת, אם עובדים מול מקדם אתרים פרינלסר, תמיד אפשר ליצור איתו קשר במקרה ויש בעיה או משהו אחר לא מובן והוא יודע לטפל בנקודה הבעייתית בו במקום או תוך זמן מאוד קצר.
כמו שגם בקרב מקדמי אתרים שונים יש חאפרים ויש מקצוענים – החוכמה היא לדעת עם מי לעבוד.
בהקשר זה כדאי גם לקרוא – קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות.
סיכון
המון אנשים סוברים שלא בצדק שאם הם ייקחו חברה לקידום אתרים, הם יקטינו את הסיכון לכך שיקדמו להם את האתר בצורה מהירה מדי ו/או בשיטות לא אתיות (שיטות כובע שחור) ויפילו להן אותו. האמת היא שההפך הוא הנכון והסיבה לכך היא שחברות קידום אחרות יכולות ליפול, ולהיעלם במהירות הבזק או להסתתר מאחורי כל מיני שמות : היום הן פה ומחר מאוד קשה לדעת תחת איזה שם חדש הן יופיעו במטרה למשוך עוד לקוחות תמימים.
מנגד, לפרילנסר חשוב הרבה יותר לשמור על השם שלו נקי מכיוון שאם הוא לא יספק את הסחורה, השם שלו יעלה מאוד בקלות בהקשרים לא מחמיאים והוא ישרוף את עצמו, כך שיהיה לו מאוד קשה להשיג לקוחות בהמשך.
לסיכום, עבור רוב הפרויקטים לקידום אתרים שהם לא פרויקטים ענקיים ומורכבים במיוחד, כדאי מאוד לשקול בחיוב את האפשרות לקחת פרילנסר במקום חברה לקידום אתרים מכיוון שיש לכך יתרונות רבים בכל הקשור למחיר, יחס אישי וגם מידת הסיכון שבקידום.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020