עולם האינטרנט פתח בפנינו אפשרויות שיווקיות חדשות. אך בשונה ממדיות פרסומיות מהדור הישן, האינטרנט עובד במהירות מסחררת, מה שהיה אתמול in היום הוא כבר out. טרנדים באים וטרנדים הולכים והאינטרנט ממציא את עצמו כל פעם מחדש. הסיבה לכך היא לאו דווקא אפנה שמתחלפת, אלא גם טכנולוגיות חדשות היוצרות בפנינו אפשרויות חדשות.
אז מהם הטרנדים האחרונים בשיווק באינטרנט?
אתרים רספונסיביים – בעזרת עידוד מגוגל, אתרים רספונסיביים המתאימים לכל סוגי המידיות (סלולר, טאבלטים…) צפויים להשתלט על השוק. זהו לא סתם טרנד אלא דבר מתבקש כאשר נתח ניכר מהגולשים מגיעים ממכשירי סמארטפון. צפוי שיותר ויותר אתרים יהפכו לרספונסיביים על מנת שגם גולשי הסלולר יוכלו ליהנות מהם במסך הקטן.
שימוש בסרטוני ווידאו – אנו רואים יותר ויותר שימוש בסרטוני ווידאו לצורך שיווק באינטרנט. בעבר הפקת סרטוני ווידאו נחשבה לדבר יקר ולא הייתה זמינה לכולם, אלא רק לעסקים גדולים אשר יכלו להרשות לעצמם. היום סרטוני הווידאו, בזכות תמורות טכנולוגיות, מופקים בעלויות נמוכות יותר וכל אתר ועסק, קטן או גדול עושה בהם שימוש. סרטוני הווידאו, כאשר הם נעשים נכון, הם דרך מעולה להעביר מסרים שיווקיים וניתן לשתף אותם ברשתות החברתיות.
תכנים אינטראקטיביים – לאחרונה אנו רואים שימוש מתוחכם בתכנים אינטראקטיביים אשר בעזרתם מצליחים להשיג נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות. למשל אנו רואים שימוש במשחקים וחידונים שונים הנותנים למשתמש ניקוד ומעודדים אותו לשתף את הישגיו ברשתות החברתיות. גולשים רבים מגיבים בחיוב ומשתפים את התוצאות ברשתות החברתיות ובכך תורמים לשיווק הויראלי של האתר.
שימוש בתוכן – מתוך הבנה שהקהל בוגר ואינו מעוניין בפרסומות אנו צפויים לראות יותר שימוש בתוכן. הגולשים נוטים להתעלם מפרסומות ולהימנע מהן, דבר המחייב את התוכן הפרסומי להפוך לאיכותי יותר, כזה המייצר ערך מוסף ללקוח ולכן יוצר אצלו ענייו ופתיחות כלפי המוצר או השירות שאתם מנסים לפרסם.
פרסונליזציה – התאמה אישית של פרסום ללקוח היא שאיפה של עולם הפרסום כבר מזמן והיא בהחלט מסייעת. אך עם ההתפתחויות הטכנולוגיות השונות אנו רואים רמת פרסונליזציה הולכת וגוברת. מאתרי אינטרנט הפונים אלינו בשמינו, מברכים אותו בערב טוב או בוקר טוב ומנסים להציע לנו שירותים בהתאמה אישית.
האם צריך רק להכיר את הטרנדים?
לא מספיק רק להכיר את הטרנדים העכשוויים ביותר, חשוב גם להתאים אותם לאופי המושא הפרסומי. לכל מוצר, לכל עסק, לכל שירות יש את קהל הלקוחות הרלוונטי עבורו; לכל קהל לקוחות ישנם מאפיינים אחרים וצריך להתאים עבורם את הפרסום. גם אם ישנו טרנד חדש שכולם משתמשים בו, לא בהכרח שישרת שאת המטרות הפרסומיות שלכם.
רשת האינטרנט עמוסה במידע, זהו כמו אוקיינוס גדול של תכנים מכל הסוגים אשר לא מפסיקים להתעדכן. הדבר יוצר אתגר גדול מבחינת המפרסמים אשר מתקשים מאוד לבלוט ולהיות העץ הכי גבוה ביער. מסיבה זו חייבים להכיר את הטרנדים האחרונים בתחום האינטרנט ולעבוד עם מומחי שיווק המכירים ״כל אבן״ בעולם האינטרנט.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020