קידום אתרים מחיר – כמה עולה קידום אתרים אורגני
כל מקדם אתרים יגיד לכם את אותו המשפט: "עלות קידום אתרים היא דבר גמיש מאוד…"
מחיר קידום אתרים יכול לנוע החל מכמה מאות שקלים לחודש ולהגיע גם לאלפי שקלים בחודש.
ההסבר לכך הוא שקידום אתרים הוא תחום שמורכב מהרבה פרמטרים שדורשים ממקדם האתרים להתייחס אליהם ואותם גורמים נכנסים למשוואה שבסופו של דבר משפיעים על העלות הסופית ללקוח.
מה משפיע על עלות קידום אתרים?
גודל חברת הקידום – ככל שחברת הקידום היא גדולה יותר, כך עולה גם מחיר קידום אתרים. הסיבה לכך היא ברורה מאליה (יותר כוח אדם ועובדים שבסופו של דבר צריכים לקבל את המשכורת שלהם), אבל לא תמיד יש הצדקה לקחת דווקא חברת קידום גדולה מכיוון שחברה קטנה או אפילו פרילנסר יכולים לבצע לעיתים את אותה העבודה ברמה לא פחות טובה.
מורכבות הפרויקט ויעדים אותם רוצים להשיג – עלות קידום אורגני של אתר עם כמה עמודים מרכזיים אינו שווה לקידום של אתר עם עשרות או אפילו מאות עמודים ואל כל אחד מהם צריך להתייחס בצורה אחרת. מן הסתם, בדרך כלל קידום של אתר גדול יותר ידרוש הרבה יותר משאבים ויהיה הרבה יותר תובעני, כך שידרשו הרבה יותר שעות קידום. ישנה גם חשיבות לשאלה האם רוצים לקדם X ביטויים או האם רוצים לקדם את האתר קידום הוליסטי שאמור להעלות את כל העמודים שלו למקומות ריאלים גם על ביטויים שלא חשבנו עליהם, כאשר לפעמיים דווקא קידום הוליסטי הוא מאתגר יותר ולכן גם יקר יותר.
מעבר לקידום של X ביטויים או קידום הוליסטי שמעלים את הדירוגים של האתר בתוצאות החיפוש ומכניסים לכם יותר מבקרים לאתר, היום חברות קידום רבות עוסקות גם בשיפור יחס המרה, כך שהסיכוי שמי שייכנס אליכם לאתר יומר ללקוח, עולה באופן משמעותי. זהו עוד אלמנט שיכול להוסיף למורכבות של הפרויקט ולכן גם לייקר עלות קידום אתרים (במיוחד כשלפעמיים צריך לבנות חלקים שלמים באתר או אפילו את כולו מחדש).
מוניטין וותק – גם למוניטין של חברת קידום אתרים או המקדם יש כמובן השפעה על מחיר קידום אתרים מכיוון שמקדם או חברת קידום בתחילת דרכם ייקחו פחות כסף במטרה "לשבור את השוק" ולהשיג לקוחות. לעומת זאת, מי שיש לו כבר רשימה מכובדת של לקוחות ותוצאות מוכחות, יוכל לקחת יותר כסף בעבור המוניטין שלו. למרות זאת, אין הדבר אומר שלקחת מקדם או חברת קידום מתחילה זה בהכרח דבר רע, לפעמיים זה יותר משתלם, אבל צריך לקחת בחשבון שיעבור יותר זמן עד שיהיו תוצאות (למי שרק מתחיל בתחום יש בדרך כלל פחות משאבים ונכסים בהם הוא יכול להשתמש כדי לקדם את הלקוחות שלו).
כושר המיקוח שלכם כלקוחות – למרבה הצער, בתחום קידום האתרים יש הרבה מאוד חברות קיקיוניות שמציעות מחירים מופרזים יחסית למה שהם מספקות, וכאן בדיוק נכנס כושר המיקוח שלכם כלקוחות – אם נתקלתם בחברה שהמחיר שהיא מציעה נראה לא ריאלי, בקשו לראות רשימה של לקוחות ובדקו שהם עדיין מקודמים בפועל (מאוד קל לעשות זאת על ידי הכנסה של מספר ביטויים בהם הם אמורים להיות מקודמים לגוגל או שימוש בכלי לבדיקת מיקומים). וודאו גם שהחברה מבצעת את כל שלבי הקידום כמו שצריך: מחקר מילות מפתח, ניתוח מתחרים, אופטימיזציה לאתר ובניית קישורים.
לסיכומו של דבר, קשה מאוד לנקוב במחיר מדויק לקידום אתרים, ואין בררה אלא לרשום לעצמכם בדיוק מה אתם רוצים להשיג באמצעות הקידום. לאחר שיש לכם את רשימת היעדים המדויקת, עליכם לגשת למספר חברות קידום, לבדוק אותן באופן מדוקדק, ולקבל מהן הצעות מחיר על מנת שתוכלו להחליט באיזו חברה הכי משתלם לכם לקדם.
- קניית עוקבים איכותיים באינסטגרם - 5 ביולי 2021
- פודקאסטים שיווק - 3 בינואר 2021
- הנגשת אתר אינטרנט - 22 ביוני 2020